Permalänk
Medlem
Skrivet av znorgen:

varför inte lacka insidan svart?

Jag förstår att det är det som är inne just nu men jag gillar den rena aluminumytan. Nästa bygge kanske blir annorlunda med mer lack.

Skrivet av gollawolla:

Om du vill ha lägre temps så testa o vänd fläkten i toppen. Just nu tar den luft som skulle gå till cpu kylaren. Om du vänder den blåser den nästan rakt in fin o frisk o färsk luft utifrån in i kylaren
Sen e det bättre med fler insug än utsug

Det är ju en idé, tack för tipset! Men nu är tempsen helt ok efter att extrafläktarna är på plats och alla fläktar inställda så det får nog vara som det är.

Skrivet av Goo5e:

Lite kul med dom extra småmoddarna du gjort
Inga fler på gång?

Tack Goo5e! Nä, nu anser jag att det här chassit är klart. Allt fungerar som tänkt nu och göra något mer skulle bara bli plottrigt.

Skrivet av warh0g:

Snyggt med mycket fokus på detaljer såsom färgmatchning
Tycker Sabertoothkortet ser riktigt nice ut. Full pott för denna

Tackar, detaljer is da shit Sabeltanden är snygg men däremot så är det nog tyvärr sämre ur kylningssynpunkt. Man måste ha luftflöde in under plasten, annars blir det varmt därinne.

Skrivet av flickARN!:

Vad ska man säga SÅÅÅÅ NICE riktigt jävla nice verkligen hur snyggt som helst! Gillar färgerna det stil rena och komponenterna ALLT 5av5!

Tack så mycket för feedbacken och det fina betyget!

Skrivet av Normano:

Nice update!
Gillar dom 2 små fläktarna vid 3,5" platserna, såg roligt ut men ändå professionellt

Tackar, ja jag gillar dom med. De döljer kablarna bakom och ser roligare ut än ett tomt hål iaf

Skrivet av gollawolla:

Modda mer. Detta börjar bli lika intressant som fredagspanelen

Haha, tack, måste börja göra lite video då Det kommer ett moddprojekt till när jag drar igång moddningen av ett Mac G5-chassi jag har liggande. Men det är lite ont om tid nu så det kanske blir först till hösten. Men man vet ju aldrig när det börjar klia i fingrarna igen

Skrivet av qrnis:

skulle vara supercoolt om du kunde göra startknappen grön helt klart en 5:a

Jag har inte sett gröna knappar någonstans men det kanske finns. Jag är rätt nöjd med den vita och det är rätt mycket jobb att slipa ned en så den passar så jag byter nog inte en gång till

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk
Avstängd
Skrivet av qrnis:

skulle vara supercoolt om du kunde göra startknappen grön helt klart en 5:a

Så den lyser i samma färg som fläktarna o de andra detaljerna?

Det skulle vara sjukt najs

Permalänk
Medlem

Galet snyggt bygge!

Ett litet tips angående 140mm fläkten i toppen. Går det inte bygga fästen till den i de två L-plåtarna som håller ihop stommen i överkant? Detta borde bli en stabilare konstruktion.

Om jag någon gång får tummen ur och modifierar en låda så är det denna stil jag kommer följa. Diskret och proffsig förfining. Du borde söka anställning hos Lian Li, ditt chassi skulle med lätthet kunna komma direkt från produktionsbandet i deras fabrik.

Mvh Lajning

Permalänk
Medlem

Imponerande och förbaskat snyggt!!

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem
Skrivet av gollawolla:

Så den lyser i samma färg som fläktarna o de andra detaljerna?

Det skulle vara sjukt najs

Får väl hålla ögonen öppna efter en grön 22mm knapp då

Skrivet av Lajning:

Galet snyggt bygge!

Ett litet tips angående 140mm fläkten i toppen. Går det inte bygga fästen till den i de två L-plåtarna som håller ihop stommen i överkant? Detta borde bli en stabilare konstruktion.

Om jag någon gång får tummen ur och modifierar en låda så är det denna stil jag kommer följa. Diskret och proffsig förfining. Du borde söka anställning hos Lian Li, ditt chassi skulle med lätthet kunna komma direkt från produktionsbandet i deras fabrik.

Mvh Lajning

Tack så jättemycket! Att det ser ut som förfinad Lian Li tar jag verkligen som en komplimang!

Och tack för tipset om toppfläkten! Riktigt bra idé att bygga ett fäste mellan L-profilerna för då är det mycket lättare att plocka bort topplåten när fläkten sitter kvar i chassit. Kanske blir en update 1.11 då trots allt

Skrivet av Juggernawt:

Imponerande och förbaskat snyggt!!

Tackar!

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk

Som många andra sagt så skulle det chassit sitta fint i Lians vanliga sortiment! Och jag blev lite inspirerad av att själv försöka mig på att iaf såga ett i hål i sidopanelen för att sedan smocka på ett litet fönster, men du behövde inte ens lacka sidan efter du gjorde det eller?

Visa signatur

|En tråkig acer-laptop|

Citera om du vill ha något sagt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cybertomten:

Som många andra sagt så skulle det chassit sitta fint i Lians vanliga sortiment! Och jag blev lite inspirerad av att själv försöka mig på att iaf såga ett i hål i sidopanelen för att sedan smocka på ett litet fönster, men du behövde inte ens lacka sidan efter du gjorde det eller?

Tackar!

Nej, jag har inte lackat utsidan alls. Maskeringstejp skyddar ytan vid snittet och det enda som syns är den silvriga snittytan som jag slipat jämn med fil och sandpapper.

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk

Riktigt snyggt chassi med mycket uppmärksamhet på detaljerna! Har själv ett PC-7 så kul med lite inspiration på möjligheterna som finns

Visa signatur

:: i5 2500K @ 4.5GHz 1.34V :: Asus P8P67 Pro :: 4x4GB Corsair Vengeance 1600MHz CL8 :: Asus GTX 670 :: XFX Core 650W ::

Permalänk
Skrivet av Dance:

Tackar!

Nej, jag har inte lackat utsidan alls. Maskeringstejp skyddar ytan vid snittet och det enda som syns är den silvriga snittytan som jag slipat jämn med fil och sandpapper.

Var fick du tag på tejpen som du använda till att fästa glaset med?

Visa signatur

|En tråkig acer-laptop|

Citera om du vill ha något sagt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SubMarine:

Riktigt snyggt chassi med mycket uppmärksamhet på detaljerna! Har själv ett PC-7 så kul med lite inspiration på möjligheterna som finns

Tackar! Kul att kunna inspirera!

Skrivet av cybertomten:

Var fick du tag på tejpen som du använda till att fästa glaset med?

Den finns på Clas Ohlson: http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=164024964

Var försiktig för det du sätter fast sitter som berget

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk

Mycket proffsigt! Jävligt fina bilder.

Permalänk

Angående aluminiumplåten du fick av din far. 1mm, skulle du säga att det är bra eller skulle 0,7mm vara bättre?
Funderar på att bygga en moderkortsplåt av aluminium nu och vet inte om jag skall använda 0,5 0,7 eller 1mm.
Eftersom jag hade planerat att bygga en bärbar dator så är vikten en viss relevans, sen är också priset en mycket stor skillnad mellan olika tjockleker.
Måste kolla upp hur mycket aluminiumplåt väger och om det ens är relevant i att ta en tunnare för att få ner vikten.

Vad tycker du? skulle 0,7 mm aluminiumplåt bli för "fladdrig" för att använda som baksida på moderkortet?
mvh

Permalänk
Medlem

Det finns risk för att 0,7mm blir väldigt fladdrigt om det inte är en hårdare plåt. Jag tyckte 1,0mm var på gränsen till bakplåten och den var svag innan den popnitades fast och stagades upp av ramen.

Lian Li använder 1,5mm till det mesta i sina chassin och det tror jag är en idealisk tjocklek. Den är fortfarande lätt att jobba med och har bra hållfasthet.

Jag tror viktskillnaden mellan plåttjocklekar är försumbar, själva chassit tomt väger inte många kilon. Det som väger är hårddiskar och kylare så satsa på att spara in vikten där (byt till SSD och välj alu-kylare).

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk

Ok fina fisken Dance. Tack för ett informativt svar.

Permalänk
Medlem

Blev ju riktigt nice ju:) Man kan ju tro att det är en orginal låda, kanske lite annorlunda med en slim läsare men ändå nice.

Visa signatur

FD Define R3, svart | MSI P67A-GD55 | i5 2500k @4.6Ghz http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2400167 | Antec Kühler H20 620 Noctua NF-F12 PnP | Corsair Vengeance CL9 1600Mhz 2x4Gb | MSI GTX 570 Twin Frozr III OC PE @935mhz | Samsung 840 Pro 256gb (W8.1 Pro) | 1TB Samsung F3 HD103SJ | D-Link DWA-547 RB | Scythe Kaze Master II | Ms Sidewinder X4 | Corsair M60 | Dell U2312hm IPS | Logitech G35 | Sony Z2

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt byggt! Hade dock kapat ur för plexit annorlunda, mest för & slippa se nättaggregatet & kablarna där under.
Eller satt en plåt där!
Du får ändå 5 av 5 pluppar i betyg!

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av EW200:

Riktigt snyggt byggt! Hade dock kapat ur för plexit annorlunda, mest för & slippa se nättaggregatet & kablarna där under.
Eller satt en plåt där!
Du får ändå 5 av 5 pluppar i betyg!

Tackar för feedback och betyget! Du har helt rätt, jag skulle själv velat ha det på sättet du beskriver men det gick tyvärr inte pga ventilationshålen som redan satt i sidoplåten:

Var helt enkelt tvungen att kapa så lågt som hålen satt. Men blev i slutändan ändå rätt nöjd med fönstrets placering

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dance:

Tackar för feedback och betyget! Du har helt rätt, jag skulle själv velat ha det på sättet du beskriver men det gick tyvärr inte pga ventilationshålen som redan satt i sidoplåten:

http://www.sweclockers.com/image/gallery/2011/02/26/Img_0292....

Var helt enkelt tvungen att kapa så lågt som hålen satt. Men blev i slutändan ändå rätt nöjd med fönstrets placering

Tänkte inte på det! Man kan sätta dit en plåt så det täcker nätaggregats delen så man inte ser det genom plexit.
Grymt byggt ändå!

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini

Permalänk
Medlem

Är glad över att du hållit samma höga kvalitet genom hela bygget Det här är absolut en av toppgallerierna här på swec
Allt under 5p för detta är skamligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av joojl:

Är glad över att du hållit samma höga kvalitet genom hela bygget Det här är absolut en av toppgallerierna här på swec
Allt under 5p för detta är skamligt

Härligt att höra, tackar så mycket!

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk
Medlem

Riktigt tjusigt! 5/5!

Permalänk

Ser ju hur grymt ut som helst!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Suiyoubi:

Riktigt tjusigt! 5/5!

Skrivet av kagstrom2100:

Ser ju hur grymt ut som helst!

Tackar!

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk

ricktig snyggt

Permalänk
Medlem
Skrivet av bounty_hunter:

ricktig snyggt

Tack så mycket!

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk

Shit vilket snyggt bygge!

Permalänk
Medlem
Skrivet av oskarekmark:

Shit vilket snyggt bygge!

Tack Oskar! Kan meddela att chasssit fungerar mycket bra till vardags så här ett år senare så jag är riktigt nöjd med slutresultatet.

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk

Bygger man seriöst så ger det resultat. Snyggt byggt och väldigt stilrent rakt igenom

Visa signatur

Intel Core i5 3750k | AsRock Z77 Performance | Kingston HyperX 1600MhZ 2x4gb | Asus 580 DirectCUII 1535mb |
Corsair Carbide 500R | Corsair HX750 | Western Digital Green 2TB | Schyte Kaze Master Pro |

Permalänk
Medlem

En grym bygglogg i repris, kunde inte gjort dagen bättre!
har du nya planer på bygget eller står dit still på modifikationsfronten ?
Finns ju ändå alltid något man kan göra, Sleeva om grafikkortskablarna och kanske dem resterande (byta ut det gråa mot MDPC-X nya Commando Green som är precis samma färg som du har på moderkortet och fläktarna) LÄNK: http://de.mdpc-x.com/specials/sleeve-small-commando-green.htm, och måla dem 2 skruvarna som håller usb/ljudhubben mot täckplåten tex

Permalänk
Medlem
Skrivet av NuclearProcessor:

Bygger man seriöst så ger det resultat. Snyggt byggt och väldigt stilrent rakt igenom

Tack som fasen!

Skrivet av KoSoVaR:

En grym bygglogg i repris, kunde inte gjort dagen bättre!
har du nya planer på bygget eller står dit still på modifikationsfronten ?
Finns ju ändå alltid något man kan göra, Sleeva om grafikkortskablarna och kanske dem resterande (byta ut det gråa mot MDPC-X nya Commando Green som är precis samma färg som du har på moderkortet och fläktarna) LÄNK: http://de.mdpc-x.com/specials/sleeve-small-commando-green.htm, och måla dem 2 skruvarna som håller usb/ljudhubben mot täckplåten tex

Planer finns men det står rätt still just nu pga lite för många andra saker på fritiden. Jag har ett Mac G5 chassi som står på tur att göra något skoj med men vi får se exakt när det blir av. Men det ska bli fler projekt, det är jag säker på.

Ja, jag hade en mailkonversation med MDPC-X om grön sleeve när jag gjorde bygget men just då fanns det inte. Kul att det kommit nu men jag kommer nog inte göra om det här chassit mer. Jag är toknöjd med hur allt fungerar som en helhet nu och vill inte riva ner det igen.

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG