Permalänk
Medlem

Bread-Brain NAS

Påbörjade i vintras ett mini-ITX projekt som faktiskt bara var tänkt som en prototyp. Tycke dock det blev bra och fortsatte men allt eftersom så kom jag på vissa missar i designen så valde jag att avsluta det och börja om.

Tänkte dock om helt och valde att istället bygga en NAS eftersom det behovet för tillfället var större än det för ett nytt dator chassi.

Bygglog kan hittas HÄR

Vill tacka Ellen Blendberg för att ha byggt om mitt hus till en improviserad fotostudio under en eftermiddag bara för att kunna ta bilderna till det här galleriet

Bread-Brain NAS

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Proffsmoddare

Cleant och snyggt. Som de ska va!

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

Ser riktigt jävla fint ut, synd att gallret i fronten inte vart så snyggt men ändå 5p :D!

Permalänk
Medlem
Skrivet av C4B12:

Cleant och snyggt. Som de ska va!

Tack!

Skrivet av KsKz_91:

Ser riktigt jävla fint ut, synd att gallret i fronten inte vart så snyggt men ändå 5p :D!

Tack, Vad är det du inte gillar med frontgalleret?

Alla som ger ettor får gärna skriva en rad och beskriva vad som ni inte tycker om

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem

5P för snyggt arbete och längtar tills du har byggt den

Visa signatur

[XFX nForce(MI-9300-7AS9)] [Intel C8200 2.33GHz ] [Siberian Tiger2 NQ-3590] [4gig ram] [Nvidia Gforce 8800GT med Arctic Cooling Accelero S1 rev2.] [1100 Gb lager] [OCZ 600W] [TT Aguila] [fraktfritt från indomo.se vid orders över 500kr, använd rabattkod "sweclockers_500"]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myxen:

5P för snyggt arbete och längtar tills du har byggt den

Tack menar du tills jag har satt in alla komponenter eller? Det kommer nog ta ett tag. jobbar rätt långt hemifrån och var tvungen att lämna det när jag flyttade :/

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bread_:

Tack menar du tills jag har satt in alla komponenter eller? Det kommer nog ta ett tag. jobbar rätt långt hemifrån och var tvungen att lämna det när jag flyttade :/

Han tror nog precis som jag trodde först, att det bara var modellerat, ser för cleant ut för IRL

Visa signatur

Intel i7 4970K, Fractal define mini, 24GB DDR3 1600mhz , 500GB SSD * 2 RAID0, GeForce 1060 6gb

Permalänk
Medlem

Snyggt! I like it

Permalänk
Medlem
Skrivet av railman:

Han tror nog precis som jag trodde först, att det bara var modellerat, ser för cleant ut för IRL

humm får väll ta det som en komplimang får slänga upp lite bilder från byggloggen så att folk ser att det inte är en modell

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk

So far so good! Om du inte har vit/svart sleeve ska du straffas! ><

Visa signatur
Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av PhenPhantom:

So far so good! Om du inte har vit/svart sleeve ska du straffas! ><

Varför måste alla byggen ha sleeve? Jävla sleeve fluga.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

Riktigt snöggt!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av C4B12:

Varför måste alla byggen ha sleeve? Jävla sleeve fluga.

Håller med. Visst är det snyggt men tiden man får lägga ner får mig att aldrig någonsin ens försöka sleeva.

Permalänk
Skrivet av C4B12:

Varför måste alla byggen ha sleeve? Jävla sleeve fluga.

Skrivet av cider123:

Håller med. Visst är det snyggt men tiden man får lägga ner får mig att aldrig någonsin ens försöka sleeva.

Om ni lägger en bra sleevad kabel bredvid en vanlig, så är det inte direkt några tvivel om vilken som ser estetiskt snyggast ut! That's why!

Visa signatur
Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av PhenPhantom:

Om ni lägger en bra sleevad kabel bredvid en vanlig, så är det inte direkt några tvivel om vilken som ser estetiskt snyggast ut! That's why!

Det jag menar är att för 3-4 år sedan så behövde man inte ha sleeving för att ett bygge skulle vara okej. Nu måste man ju de verkar de som. Jag har inget emot sleeving men jag ser inte meningen med att sleeva något i tex detta bygge då det inte kommer synas ändå?

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av PhenPhantom:

So far so good! Om du inte har vit/svart sleeve ska du straffas! ><

Skrivet av C4B12:

Varför måste alla byggen ha sleeve? Jävla sleeve fluga.

Håller med er båda på sitt sätt. tycker dock sleeving är värt men i en NAS är det svårt att få orken till det.

Skrivet av cider123:

Håller med. Visst är det snyggt men tiden man får lägga ner får mig att aldrig någonsin ens försöka sleeva.

Dock är sleeving tiden i jämförelse med tiden jag lagt på att bygga chassiet väldigt liten

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Skrivet av C4B12:

Det jag menar är att för 3-4 år sedan så behövde man inte ha sleeving för att ett bygge skulle vara okej. Nu måste man ju de verkar de som. Jag har inget emot sleeving men jag ser inte meningen med att sleeva något i tex detta bygge då det inte kommer synas ändå?

För 3-4 år sedan körde de flesta plexichassi med 4 olika färger på LEDs och sket totalt i kabeldragning, så det var en rätt taskig jämförelse måste jag säga. x)

Visa signatur
Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av PhenPhantom:

För 3-4 år sedan körde de flesta plexichassi med 4 olika färger på LEDs och sket totalt i kabeldragning, så det var en rätt taskig jämförelse måste jag säga. x)

Haha vart kolla du isåfall?
Kabeldragning handlar inte bara om sleeving.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Skrivet av C4B12:

Haha vart kolla du isåfall?
Kabeldragning handlar inte bara om sleeving.

Nej, men det är lite en del av det, meningen med kabeldragning är ju för att göra luftflödet bättre och för det ska se bättre ut! Sleeve är ju för det ska se bättre ut, vilket jag anser är relevant.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Gott jobbat! Konstigt att du inte fått högre betyg med tanke på att ofullständiga samt fula byggen ibland ligger högre.

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Medlem

Bygga fler o sälja?

Visa signatur

~ Asus P8P67 Deluxe B3 - Intel i5 2500k 4,4Ghz - Gainward GeForce GTX 460 SLI - Corsair XMS3 4x4gb 1600Mhz - Corsair 1000w HX - Intel SSD 510 120gb - Rasurbo BC-10 Härligt moddat ;) ~
~ Sony Vaio VPCEB1M1E - Inte Core i3 2,13Ghz - ATI Mobility Radeon HD5650 1024mb - 2x2gb 1066Mhz - 500gb 5400rpm ~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tickles:

Gott jobbat! Konstigt att du inte fått högre betyg med tanke på att ofullständiga samt fula byggen ibland ligger högre.

Tack tur att det inte bara är jag som tycker det. Efter första natten hade jag 13 röster och 2.0 som snitt lite oklart vad folk hatade de flesta datorhörnor låg högre men men

Skrivet av eatorb:

Bygga fler o sälja?

Kanske det beror ju på hur mycket man skulle få. Designen i sig är väldigt enkel och om man hade tillgång till bara lite maskiner så skulle det gå väldigt snabbt att bygga

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk

grymt snyggt, brukar bli de när du är i farten

5a.

Permalänk
Medlem
Skrivet av face_less:

grymt snyggt, brukar bli de när du är i farten

5a.

Haha tack du

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem

Kan stolt meddela att det var jag som fick upp ditt betyg från 3,9 till 4,0

Tycker du inte att det var lite dumt att fota mot en vit skärm, eftersom det vita är så vitt (-.-) ser man knappt chassiet

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Medlem
Skrivet av felxi:

Kan stolt meddela att det var jag som fick upp ditt betyg från 3,9 till 4,0

Tycker du inte att det var lite dumt att fota mot en vit skärm, eftersom det vita är så vitt (-.-) ser man knappt chassiet

Och jag gjorde detsamma ^^

Riktigt snyggt, synd att man inte har råd att kopiera

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem
Skrivet av felxi:

Kan stolt meddela att det var jag som fick upp ditt betyg från 3,9 till 4,0

Tycker du inte att det var lite dumt att fota mot en vit skärm, eftersom det vita är så vitt (-.-) ser man knappt chassiet

Tack för det vem är nästa till 4.1?

Jo men hade inget annat hemma och hade ungeför 6h på mig att ta bilderna innan jag skulle flytta så det blev så fördelen är att man lätt kan PS'a in en annan bakgrund om man vill

Skrivet av kabex:

Och jag gjorde detsamma ^^

Riktigt snyggt, synd att man inte har råd att kopiera

Tack Det är faktiskt in dyrt att bygga kostar kanske 300-400kr för aluminium. Tror du kan bygga ett för ca 600kr utan några större problem

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Inaktiv

5P Helt klart!

Permalänk
Medlem

5p, så jag bumpade upp dig till 4.2!
Jag älskar genomtänkta chassin med simpla och eleganta lösningar.

Hur är det med ljudnivån, fortplantar sig viberationerna från hårddiskarna?
Jag blir riktigt sugen på att göra en filserver med liknande hårddiskhållare och gångjärn.

Permalänk
Medlem

Ser riktigt bra ut, välgjort!

Visa signatur

Citera för svar.