Microsoft sidewinder x4 eller Steelseries 6gv2

Permalänk
Avstängd

Microsoft sidewinder x4 eller Steelseries 6gv2

Hallå, har en budget på 700kr och det står mellan Microsoft sidewinder x4 och steelseries 6gv2. Jag vet att 6gv2 är dubbelt så dyr, därför undrar jag:
Är det värt de extra pengarna att köpa 6gv2 eller ska jag spara dem och köpa x4 och spendera dem på något annat?

Tack o Hoj.

Visa signatur

Dator #1# ||||Cpu: i5 2500k 3,3ghz ||Ram: crosair 8gb 1333mhz ram ||Graffe: hd 5850 xtreme crossfire ||Nätagg: xfx core edition 750w ||Chassi: Antec 300 ||Moderkort: MSI P67A-G45 B3 ||Hårddisk: Samsung f3 500gb ||

Permalänk
Medlem

Det är upp till dig om du tycker att de extra slantarna är värda att lägga på ett dyrare tangentbord.

Jag tycker själv att du borde testa båda tangentborden och se själv hur du känner, om du tycker de extra pengarna är värda att lägga på 6GV2.

Själv skulle jag nog rikta mig mot ett mekaniskt tangentbord om jag skulle inhandla det idag.

Permalänk
Medlem

Sitter själv på ett Microsoft x4 och gillar det, haft det i ungefär 6 månader.
Men nu funderar jag på att köpa ett 6gv2 istället, otroligt sugen på ett mekaniskt. Frågan är ju om det är cherry black som jag vill ha, måste ta mig till en butik och känna innan jag vet.

Pengamässigt är det helt klart värt att köpa ett mekaniskt som är så pass billigt!

Permalänk
Medlem

Microsofts sindewinder x4 är ju helt perfekt tangentbord. Enligt mig är det de bästa tangentbordet man kan få. Kostar vad? 350kr på inet? och kan garantera de håller bättre än varje razer och steelseries tangentbord ute, haft mitt typ 1år nu, mycket nöjd med det.