Permalänk

Dator med allt på?

Känner att jag har tagit mig lite vatten över huvudet här för jag vet inte riktigt var eller hur jag ska börja.

Jag har en gammal dator (ca 4 år gammal så det borde klara det mesta) som jag vill ha till en lagringsdator.

Det jag vill ha den till är:

XBMC till att se på filmer och lyssna på musik.
På något sätt kunna streama filmer till min laptop tex när jag sitter på skolan och musik till min android.

Hur går jag till väga för att fixa allt det här?

Visa signatur

Silverstone Raven RV02B-W | Fractal Design Tesla 650W 80+ | Asus SABERTOOTH P67 | Intel Core i5 2500K 3,3GHz | Corsair 2x4GB 1600MHz XMS3 | Corsair SSD Force Series 60GB | Noctua NH-D14 | Gigabyte GeForce GTX 570 OC 1280MB | Asus Xonar DX

Permalänk
Medlem

Om du vill streama musik till din laptop/android så kan jag rekommendera subsonic, finns en app till android för det och ett webbgränsnitt där du kan se på video och lyssna på musik via flash. Det går också att strömma direkt till mplayer, vlc m.m.

Visa signatur

awesome arch

Permalänk

Så då är lösningen win7 med XBMC? Har funderat lite på om man inte ska ha XBMC Live men det kanske inte går med min lösning?

Visa signatur

Silverstone Raven RV02B-W | Fractal Design Tesla 650W 80+ | Asus SABERTOOTH P67 | Intel Core i5 2500K 3,3GHz | Corsair 2x4GB 1600MHz XMS3 | Corsair SSD Force Series 60GB | Noctua NH-D14 | Gigabyte GeForce GTX 570 OC 1280MB | Asus Xonar DX