Permalänk
Medlem

En liten hårdvaruuppdatering

Tjenare, efter diverse problem med burken så tvingas jag köpa lite nytt..

http://www.alina.se/ShopCart.aspx?payment=pf&delway=pp&SABERT...

Spontana tankar runt detdär för en tämligen vanlig användare. Dvs surfa, musik, film och framförallt Diablo 3 när det dyker upp. Min enda fundering jag har är väl egentligen graffikkortet, finns ju en uppsjö och åter en uppsjö men efter vad jag förstår så är detdär kortet tämligen prisvärt om man vill hamna under 2000 kr för ett kort.
Eftersom det är 2 st DVI-ugångar och en Mini-HDMI så borde det också innebära att jag kan rulla 3 skärmar extended desktop, amiright?
Är ju lika bra att framtidssäkra lite, då jag använt 2 skärmar och flera år och börjar insé att jag trots allt skulle ha nytta av 3 st.

K, thnx for rply, bai!

Permalänk

Skulle valt en Core i5 2500 eller 2500K beroende på om du vill överklocka eller inte. De räcker till Diablo 3 (vet ju inte systemkraven men troligen kommer de inte vara högre än den processorn) och allt annat ska den också räcka till. En AMD-processor skulle nog funka bra också. Tror att ATI 6870 eller 6950 eller Geforce 560 skulle räcka utan problem. Men jag tror det finns lite olika versioner av 560, så var noga med att välja rätt om du ska ta ett sånt.

Raderat citat pga regelbrott
Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W