Deus Ex Human Revolution

Permalänk
Medlem

Har gjort ett Deus Ex : Human Revolution Clip kolla in

Permalänk
Skrivet av Nogger123:

Är det bara jag som har problem med Vapen ljuden, att dom är off sync? Typ när jag skjuter så kommer ljudet typ 0.5 sekund efter.
Sjukt störande.
Har testat uppdatera ljud drivrutiner installera om spelet, osv. Har sökt som fan på google men hittar ingen lösning.

Har exakt samma problem. Vad kan det vara som orsakar det?
EDIT: Enligt några så funkar det bättre om man inte använder DirectX 11. Låter lite konstigt men det kanske är värt ett försök?

Visa signatur

Phenom2 X6 1090t | Hyper 212 Plus | ASUS Crosshair V Formula | 8GB Corsair Vengeance | GTX 570 | HX 650W | Fractal Design Arc

DeviantArt: http://invation.deviantart.com/
YouTube: http://www.youtube.com/user/inVationGFX

Permalänk

Får säga att valmöjligheterna att kunna "lösa saker på olika sätt", genom hela spelet typ innbär välj stig A eller B. Det är inte mycket frihet i spelet alls. Bra story, trevlig grafik. Men spelet misslyckas stort med att ge dig riktig frihet till att försöka lösa saker. Du railroadas fram genom storyn. Och det är endast i visa förbestämda sociala situationer du kan göra någon större påverkan på handlingen längre fram.

Visa signatur

Core i7 4790K @ Stock, 1.26V, Asus Z97 Deluxe (4x4GB) 16GB Corsair Vengeance 1600 DDR3, 2 x Evga GeForce 980GTX Superclocked 4GB ram SLI, Corsair AX1200 PSU, 1 x 128GB Crucial M4 SSD, En hög med hårddiskar, och Windows 8.1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arioch2004:

Får säga att valmöjligheterna att kunna "lösa saker på olika sätt", genom hela spelet typ innbär välj stig A eller B. Det är inte mycket frihet i spelet alls. Bra story, trevlig grafik. Men spelet misslyckas stort med att ge dig riktig frihet till att försöka lösa saker. Du railroadas fram genom storyn. Och det är endast i visa förbestämda sociala situationer du kan göra någon större påverkan på handlingen längre fram.

Varken detta eller orginalspelet är ett "open world" game där man hade full frihet att gå hit/dit göra vad man vill eller bara kruppa runt. Detta är en spel där man har olika möjligheter och rollspelsinslag att ta olika vägar fram till samma mål, och där man kan hoppa över eller göra allt om man vill. Det är i stort sett bara ett fåtal open world-spel som ger de möjligheter du vill ha, men som då också har begränsingar på andra sätt.

Permalänk
Medlem

Vad är det för låt/grupp i videon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

Kom ihåg att det är ett extra slut efter eftertexterna.

Jaså? De måste kollas då, har sett de 4 olika avsluten men alltid brytit när eftertexterna börjar rulla Är det olika efter eftertexterna beroende på vilket slut man tog?

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Jag spelade det här på 5760x1080 med allt maxat (aa på x2) med mitt system.
Helt klart värt pengarna, ett av de bästa spelen på länge, satt helt låst framför skärmarna hela helgen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Vad är det för låt/grupp i videon?

Grupp: Coldplay
Låt: Fix You

Visa signatur

"Once u go Intel, U never go back"

Permalänk
Medlem

Blir nog fan att lägga detta spelet på hyllan ett tag tills de fixat alla buggarna. Om man läser det officiella forumet ser det för jävligt ut helt enkelt. Något jag hatar med spel idag... de släpps på tok för tidigt och innehåller massor massor med buggar som sen patchas. Men detta var extremt.

Själv crashar grafiken på mitt spel helt random.

Felet uppstod i programmet med namn: dxhr.exe, version 1.1.622.0, tidsstämpel 0x4e565b57 , felet uppstod i modulen med namn: dxhr.exe, version 1.1.622.0, tidsstämpel 0x4e565b57 Undantagskod: 0xc0000005 Felförskjutning: 0x0014e4fc Process-ID: 0x18f0 Programmets starttid: 0x01cc6be55a1bc222 Sökväg till program: c:\steam\steamapps\common\deus ex - human revolution\dxhr.exe Sökväg till modul: c:\steam\steamapps\common\deus ex - human revolution\dxhr.exe Rapport-ID: 5bea72bd-d7d9-11e0-b7c5-6c626de6a4c3

Med DX11, DX10... Geforce 280.26, 275.33 .. low settings, high settings.... spelar ingen roll. =(

Visa signatur

Main - i7 2600K | MSI P67A-GD65 REV B3 | Corsair XMS 8GB | Intel 510 120GB | Gigabyte GTX570 OC 1280MB | Cooler Master 690 II Adv. | Corsair HX 850W 80+ | Noctua NH-U12P SE2
HTPC - i5 3570K | Asus P8H77-I | Corsair XMS 8GB | Samsung 840 120GB | be quiet! Pure Power 430W 80+ Bronze | Fractal Design Node 304 | Mobilt Samsung GT Pro 8.4 | LG G3 D855

Permalänk
Medlem

Vid tekniska problem kan det vara en idé att kolla in den här sidan. Sedan jag gjorde en clean install av grafikdrivrutinerna (280.26) har jag inte haft fler krascher.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk

Det var längesen man var så fängslad av ett spel som detta.
Och jag fullkomligt älskar den mystiska synth musiken i spelet som är i samma stuk som i filmen Thron.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem
Skrivet av heniv181:

Blir nog fan att lägga detta spelet på hyllan ett tag tills de fixat alla buggarna. Om man läser det officiella forumet ser det för jävligt ut helt enkelt. Något jag hatar med spel idag... de släpps på tok för tidigt och innehåller massor massor med buggar som sen patchas. Men detta var extremt.

Själv crashar grafiken på mitt spel helt random.

Felet uppstod i programmet med namn: dxhr.exe, version 1.1.622.0, tidsstämpel 0x4e565b57 , felet uppstod i modulen med namn: dxhr.exe, version 1.1.622.0, tidsstämpel 0x4e565b57 Undantagskod: 0xc0000005 Felförskjutning: 0x0014e4fc Process-ID: 0x18f0 Programmets starttid: 0x01cc6be55a1bc222 Sökväg till program: c:\steam\steamapps\common\deus ex - human revolution\dxhr.exe Sökväg till modul: c:\steam\steamapps\common\deus ex - human revolution\dxhr.exe Rapport-ID: 5bea72bd-d7d9-11e0-b7c5-6c626de6a4c3

Med DX11, DX10... Geforce 280.26, 275.33 .. low settings, high settings.... spelar ingen roll. =(

Spelar i dx9 och har noll problem, det är alltid kul hur alla som har problem med krascher osv spelar i dx10 och uppåt.

Permalänk
Medlem

Spelade klart spelet igår.

Var mycket nöjd över spelupplevelsen, kontrollerna och coversystemet var väldigt smidigt och allt fungerade som det skulle, att smyga runt i ventilationstrummor och sedan smyga fram till en vakt och slå honom medvetslös och gömma i samma trumma jag kom in igenom är en sån där extra rolig grej. D:

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk
Medlem
Skrivet av cokeman66:

Det var längesen man var så fängslad av ett spel som detta.
Och jag fullkomligt älskar den mystiska synth musiken i spelet som är i samma stuk som i filmen Thron.

Rolig också att de spelar "Unatco" musiken från första spelet på radion, jävlig skön faktiskt
Intromusiken får verkligen igång dock

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Skrivet av Tommy_h:

Rolig också att de spelar "Unatco" musiken från första spelet på radion, jävlig skön faktiskt
Intromusiken får verkligen igång dock

Denna är riktig skön också.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem
Skrivet av cokeman66:

Mmh visst fan får man gåshud, blir så jävla taggad!

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Avstängd

Finns ett rätt lätt sätt att döda den sista bossen, tänkte dela med mig av det. Obvious spoiler.

Dold text

Fungerar på "Give me a Challenge" åtminstonde

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

ca 20-30 timmar senare och 7 miljoner hackade saker måste jag säga att nu är jag fan trött på skiten! tvångstankar som jag har börjar det bli jobbigt, känner att jag måste hacka allt för att få maximalt med xp Nästan låst upp allt!

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy_h:

ca 20-30 timmar senare och 7 miljoner hackade saker måste jag säga att nu är jag fan trött på skiten! tvångstankar som jag har börjar det bli jobbigt, känner att jag måste hacka allt för att få maximalt med xp Nästan låst upp allt!

På samma sätt som man inte kan hacka saker som har en hög security level skulle de gjort tvärtom när man själv har hög nivå och security level är låg. T.ex. lagt till en funktion för att "snabbhacka" när man uppenbart är överlägsen terminalen. Kände också att det blev lite tjatigt efter ett tag, speciellt när jag ville knäcka allt jag kom åt.

Hacking: Fortify och Hacking: Analyze är kassa augmentations enligt mig. Eller så kanske man får ta att inte alla augs är bra helt enkelt. Jag maxade bara Hacking: Capture och Hacking: Stealth vilket räckte gott för mig (tillsammans med de två mjukvarorna).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

På samma sätt som man inte kan hacka saker som har en hög security level skulle de gjort tvärtom när man själv har hög nivå och security level är låg. T.ex. lagt till en funktion för att "snabbhacka" när man uppenbart är överlägsen terminalen. Kände också att det blev lite tjatigt efter ett tag, speciellt när jag ville knäcka allt jag kom åt.

Hacking: Fortify och Hacking: Analyze är kassa augmentations enligt mig. Eller så kanske man får ta att inte alla augs är bra helt enkelt. Jag maxade bara Hacking: Capture och Hacking: Stealth vilket räckte gott för mig (tillsammans med de två mjukvarorna).

Mjo tänkte på det med, eller att de blandade det hela lite med lockpicks som i första spelet! Detta utspelar sig ju ändå innan första så..
Sant, Capture och Stealth är det enda man behöver egentligen!
Aja kan ju inte påstå att jag inte är nöjd med köpet iaf!

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem

Patch släppt på Steam idag.

Citat:

Deus Ex: Human Revolution Update Released
Product Update - Valve
The new patch addresses a variety of issues as well as adds some new features:

Fixes:
- We have addressed various issues that can occur for players that would result in ‘stuttering’.
o Stutters that are the result of graphics driver shader processing are now removed or significantly reduced.
o Stutters that are the result of data streaming have been removed or significantly reduced.
o Performance has been improved and made more stable on dual-core systems. This could previously also result in stuttering.
- Fixed issue where some players couldn’t complete the Motherly Ties side quest.
- Fixed an issue where doors in Omega Ranch sometimes wouldn’t open.
- The TYM medical card should no longer fall through the table if an NPC’s body comes into contact with the card. Players already stuck in this area will need to revert to a previous save before the card fell through.
- Occasional hangs for some players during video-playback have been fixed.
- A crash on startup when running DX11 on a single-core CPU has been fixed.
- An issue causing Eyefinity setups to not be correctly detected for some players has been fixed.
- Fixed an issue where the HUD would get permanently disabled for some players.
- Fixed certain issues that caused the mouse cursor to be able to leave the game-screen on multi-monitor setups.
- Fixed an issue that caused the mouse cursor to not be visible in-game when the user has mouse trails enabled in Windows. We still recommend disabling mouse trails for a smoother in-game mouse cursor.
- Fixed issue where ammo count for collected guns is incorrect when Adams weapon is augmented.
- In DX9 mode:
o Fixed error message for some users when trying to use FXAA Medium or FXAA Low anti aliasing modes.
o Fixed shadow-mapping ‘lines’ on some graphics hardware when using anisotropic filtering.

Feature Additions:
- The Enter and Numpad-Enter keys can now be bound to game actions in the keyboard control menu.
- Intro logos can now be skipped on all but the first run of the game.
- Added windowed mode.
o Selectable in the menu, and can be toggled between windowed, fullscreen, and fullscreen windowed using ALT-ENTER.
- Added an option to change the text language of the game. This setting only changes the text language, the audio is controlled by the language option in Steam.

On top of this we are continuing to monitor for any issues that may need to be addressed in a future patch. One extra feature we can already confirm for a future patch is support for Nvidia 3DVision and Nvidia Surround.

We hope this patch will allow players to further enjoy Deus Ex: Human Revolution.

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Hmm låter udda, jag skulle tippa på att jag är en av de mest konsollportnings allergiska personerna på swec och jag har inte kännt av ett dyft till problem, inte heller har jag hört klagomål från andra håll, kanske något problem med din dator?

Det jag märkte mest av från konsolvärlden i Human Revolution är att mouse sensitivity ställs in i y- och x-led för sig och att man måste ställa värdena i botten för att det ska gå att sikta, var t.o.m tvungen att sänka pekarhastigheten i windows för att få rätt känsla, typiskt konsol till pc-problem. Har samma problem i exempelvis Metro 2033 där jag måste ställa ner pekarhastigheten i Windows och sedan höja igen då jag spelat klart.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Sötast
Skrivet av soderkvist:

Det jag märkte mest av från konsolvärlden i Human Revolution är att mouse sensitivity ställs in i y- och x-led för sig och att man måste ställa värdena i botten för att det ska gå att sikta, var t.o.m tvungen att sänka pekarhastigheten i windows för att få rätt känsla, typiskt konsol till pc-problem. Har samma problem i exempelvis Metro 2033 där jag måste ställa ner pekarhastigheten i Windows och sedan höja igen då jag spelat klart.

Äh, det stöter man på ibland oavsett konsollport eller ej, precis som du själv gav exempel på då Metro2033 inte är en port

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Äh, det stöter man på ibland oavsett konsollport eller ej, precis som du själv gav exempel på då Metro2033 inte är en port

Är det inte?

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Äh, det stöter man på ibland oavsett konsollport eller ej, precis som du själv gav exempel på då Metro2033 inte är en port

Jo visst är det också det? Har inte tid att kolla upp precis nu men har för mig att det är så.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Sötast

Metro 2033 är en "pcport"

Alltså PC är lead platform och har sedan nerdummats till 360.

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man får båda skärmarna att fungera när man spelar? min andra skärm blir svart, eller ibland fungerar det men då är streamen fryst.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Verkade först omöjligt men lyckades rädda

Malik från att dö i kraschen

Dold text
Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk

Tydligen många som klagar på att man måste skruva ner m-sense till lägsta för att öht kunna sikta. Hur f@n kan man släppa ett spel utan att ha rimlig muskontroll? Vad tror dom man styr med egentligen? Handkontroll på en PC?
Inte första gången jag ser det problemet. Många av dagens spel lider av samma problem. Man får ställa ner musen till 1 av 10 typ. Skitstörigt.

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy_h:

ca 20-30 timmar senare och 7 miljoner hackade saker måste jag säga att nu är jag fan trött på skiten! tvångstankar som jag har börjar det bli jobbigt, känner att jag måste hacka allt för att få maximalt med xp Nästan låst upp allt!

Hah jo vet precis vad du menar, och jag är inne på mitt 3:e varv så börjar bli lite tjatigt. Får liksom mardrömmar om att gå in i datasalar....