Hej Dustin Home,
Jag undrar vad som har hänt med er?
För ett år sen kunde jag rekommendera er för alla bekanta, både privat och genom mitt jobb. Jag har haft problem med enstaka produkter tidigare, och då har det löst sig på mindre än 24h.
I år har jag beställt i flera omgångar ifrån er, dels i maj och dels förra veckan då det har strulat och jag har behövt kontakta kundservice. Första ärendet (det saknades en (1) gummiplopp för dämpning av hårddisk till ett Fractal Design Define R3) tog 4 dagar att få svar på och det gick ut på att ni skickade en lapp så att jag skulle skruva ur allt ur chassit, packa ner chassit och posta det till er. Jag kontaktade då tillverkaren själv och fick 10 nya gummiploppar på posten dagen därpå, innan jag hade fått er lapp.
Det andra ärendet gäller ett par minnen, där en av två moduler blev restnoterade som jag först fick ett datum på (16 sept), som vardagen därpå ändrade sig till 29 september. Beställningen ifråga skedde den 10 september. Då kontaktade jag er service om att antingen 1) göra en delleverans, eller 2) en delånger, så jag bara får den minnesmodul som fanns i lager.
Detta tog fyra dagar innan jag fick svar, och då hade ni redan skickat paketet (kredd!). Nu visade sig att jag har köpt fel minnen (Jag skulle ha obuffrade DDR3 ECC-minnen, inte register DDR3 ECC-minnen) och har nu tagit kontakt med er om saken via eran kundportal.
Jag hoppas innerligt att jag får svar snart, för annars kommer jag att byta huvudleverantör (de övriga komponenterna till mitt system är special-grejer och tas in av ett fåtal i Sverige, chassiet har jag fått importera ifrån Holland!).
Orsaken till att jag har handlat genom er är huvudsakligen servicen och leveranstiden och har därför gärna betalat ett par kronor extra men nu tvivlar jag mer och mer på att ni är värda detta. Jag har handlat för nästan 33 000 kr ifrån er under en tvåårsperiod och anser därför mig vara en rätt trogen kund.
Jag kan snart heller inte längre rekommendera er som leverantör av ovan nämda skäl om inte jag märker av en uppryckning, jag vet att jag har genom mina rekommendationer åstadkommit en försäljning hos er om ytterligare cirka 50 000-60 000 kronor.
Jag (och antagligen övriga Sweclockers-medlemmar) ser fram emot ert svar,
Vänliga hälsningar
Zyberzero