Fler läckta testresultat med AMD FX-serien "Zambezi/Bulldozer"

Permalänk
Melding Plague

Fler läckta testresultat med AMD FX-serien "Zambezi/Bulldozer"

I takt med att lanseringen av AMD Bulldozer i FX-serien rycker närmare läcker fler testresultat ut på webben. Nu publiceras siffror från bland annat Cinebench och PCMark, men det är ingen positiv bild som målas upp av AMD:s senaste processor.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Det här var inte så roligt att höra, hoppas att flaggskepept prestarar presterar åtminstånde i samma klass som i5 2500k

Permalänk
Medlem

något uttalande från tillverkare? för dominans på marknaden låter väldigt tråkigt för den tekniktokiga.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Aj, aj, aj! Lider med AMD för att de är minst ett år efter vad gäller tillverkningsteknik och prestanda! De har en lång väg att vandra.
Det är tur att AMD inte bara har en CPU-marknad utan även en GPU-marknad... annars hade de nog inte kunnat hålla på länge till.

Visa signatur

Vänligen,
Gabe

Permalänk
Avstängd

Hoppas för AMD's skull att bilderna är fake!

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

något uttalande från tillverkare? för dominans på marknaden låter väldigt tråkigt för den tekniktokiga.

Jappz ... Inteldominans = högre priser på sikt ... just you wait and see Intel fanboys!

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem

Men herregud SWEC nu får ni ta och ge er! Mer och mer Aftonbladet över er sida, ni sjunker i mina ögon (och många andras också kan jag tänka)...
Tror ni på tomten också eller???

Visa signatur

Burken : | PhII x6 1055T @ 4.2GHz | Corsair H50 PnP Scythe SL12SH | Asus Crosshair IV F | 4GB Dominator 1600 CL8 | Corsair HX520W | CM HAF932 | Dell 2405FPW | Creative 5.1 THX |

Permalänk
Medlem

ja snart kommer nog AMD rycka om dom är såhär efter

Ja snart är väll alla priser från intel i 1366 klassen

Permalänk

Konspirationsteoretikern i mig säger att Intel har betalt för att alla ska läcka dåliga resultat, så att alla konsumenter redan sitter på en Sandy Bridge när BD släpps...

Permalänk

Det måste bli mkt bättre om den inte ska får stryk av amd phenom II x6 1100t så därför måste det vada någon prestanda bugg i bios

Visa signatur

http://ninite.com/
Riktigt nice sida efter man installerat om datorn tex.
Finns de flesta program man behöver för att komma igång :)

Permalänk
Medlem

äh fitt...

men skam den som ger sig! hoppas bara de int kommer att kosta rövmycket pengar sen så man iallafall kan påta i en i datorn utan att bli fattigare än om man sku skaffa nytt mobo och i7a

Visa signatur

4770k | GTX 760 | 32GB Dominator platinum 2133MHz | OCZ Vertex 4 256GB | Dell U3011 | Asus MG279Q

Permalänk

Herre gud -.-... ni tror väl inte på detta? Cpun är ju inte klar.

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xfmimd:

Herre gud -.-... ni tror väl inte på detta? Cpun är ju inte klar.

Jag tror inte heller på det, men wtf man vet aldrig :S....

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

HYPE. Is the mother of all fcukups.

Va då inte klar ? Den släpps jo i september, tror du verkligen att den är fortfarande under utveckling ?

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

Hoppas det är en tidig batch de har fått tag på som resulterade att BD blev uppskjutet i typ 6 månader.

Visa signatur

Gaming: CM storm sniper, FSP Aurum 750W, Asrock X370 Taichi, Ryzen 5 1600, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz, ASUS Radeon RX Vega 56 ROG Strix, Soundblaster ZBrandvägg: SUGO SG13B-Q, Corsair SF450 450Watt, Noctua NH-L9x65, Xeon e3-1220L 1,1Ghz, 2xSAMSUNG 4GB DDR3L ECC RAM, 2.5 HDD WD AV-25 320GBLab Server:Yeong Yang yy-0221, antec signature 650W, TYAN S2469, 2xOpteron 2600 Noctua NH-U9DO, 8x1GB ECC REGHTPC: Silverstone GD09, AsRock Killer x370, Ryzen 2400g, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz

Permalänk
Medlem

Vågar fortfarande inte tro på vad jag läser förens det är ett test från sweclockers. Men om det skulle visa sig stämma så blir det nog att byta till SB trots att man förberett med nytt moderkort för BD för snart 4 månader sedan.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD Ryzen 5 7600X +
Noctua NH-D15S | Corsair 32GB | Corsair RM750X V2 | ASUS RTX 4070 Ti | ASUS Rog Strix B550-E Gaming | Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem

Vad sorgligt. AMD behöver ta tillbaka prestandatronen (för ett tag). Konsumenterna behöver det; intel är för stora.
Men det lär väl inte hända nu..

Permalänk
Medlem

Det smärtar mig att säga det, men detta börjar mer och mer likna lanseringen av Phenom. Precis som BD skulle Phenom ta tillbaka ledningen från Intel, men blev mer och mer försenad. När tidiga testresultat var dåliga, hoppades vi alla att testerna skulle vara falska. Så var det inte.

Jag hoppas att Bulldozer inte blir nån andlig uppföljare till Phenom i den bemärkelsen...

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem
Skrivet av nex_73:

Men herregud SWEC nu får ni ta och ge er! Mer och mer Aftonbladet över er sida, ni sjunker i mina ögon (och många andras också kan jag tänka)...
Tror ni på tomten också eller???

I förra tråden gnälldes det om att bara SweC rapporterade om SiSofts test, och nu när de rapporterar om en annan sidas test så blir de aftonbladet?

Jag tycker inte heller om siffrorna, konkurrens gynnar både utvecklingen och ekonomin, men det ser ju onekligen ganska mörkt ut just nu.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

Nu köper jag Intel aktier!

Permalänk

Jag kallar den här ''Fake and gay". Precis som mitt sexliv.
Hursomhelst, om det här stämmer så kommer jag inte köpa amd nästa upgrade. X6 får väl duga.
Hade de inte lyckats bättre med en PhenomII X6+2? Krympa en x6 o lägga till 2 cores...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem

Det är ju lite samma som att vänta på exakta system krav för BF3 det här, allt som postas på nätet är ju varierande från knäskydd till kevlar.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av traeskapa:

Konspirationsteoretikern i mig säger att Intel har betalt för att alla ska läcka dåliga resultat, så att alla konsumenter redan sitter på en Sandy Bridge när BD släpps...

Vore ju inte första gången Intel använde fula affärsmetoder.

Om man ska vara riktigt pessimistisk:
Vet någon om Intels förra rövarstreck var början till slutet för AMD eller om AMD helt enkelt har gjort sämre beslut sen dess?

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem
Skrivet av kabex:

I förra tråden gnälldes det om att bara SweC rapporterade om SiSofts test, och nu när de rapporterar om en annan sidas test så blir de aftonbladet?

Skulle postat exakt samma text i den andra tråden när den här sk "nyheten" lades upp, så det blev här istället
Folk borde läsa och begrunda:
http://www.overclock.net/amd-cpus/1107646-bulldozer-pre-launc...

Finns väl ingen som på allvar tror att de släpper en ny arkitektur som är sämre än deras förra?

Visa signatur

Burken : | PhII x6 1055T @ 4.2GHz | Corsair H50 PnP Scythe SL12SH | Asus Crosshair IV F | 4GB Dominator 1600 CL8 | Corsair HX520W | CM HAF932 | Dell 2405FPW | Creative 5.1 THX |

Permalänk
Medlem

Oskyldig tills motsatsen bevisad!

Personligen så väntar jag tills "ordentliga" prestandatester har gjorts på retail-exemplar innan jag gör en bedömning. Såna här informationsläckor är inte alltid särskilt pålitliga. Jag tror knappast AMD skulle lägga ner kraft på att utveckla en helt ny arkitektur som inte presterar bättre än en som de redan använder och sedan marknadsföra den som någon utmanare på prestandalistorna. Särskilt inte med tanke på den hype som har varit runt Bulldozer!

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Permalänk
Medlem

Antingen är det fake, eller ett tidigt testexemplar. Orka spekulera innan äkta release. Och om det nu är äkta, varför tog de bort artikeln för?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av traeskapa:

Konspirationsteoretikern i mig säger att Intel har betalt för att alla ska läcka dåliga resultat, så att alla konsumenter redan sitter på en Sandy Bridge när BD släpps...

Det är något som olyckligtvis inte är ovanligt i branschen. Dock väldigt svårt att bevisa!

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Permalänk
Skrivet av nccish:

Det är något som olyckligtvis inte är ovanligt i branschen. Dock väldigt svårt att bevisa!

Man kan ju hoppas att det är så att Intel känner sig hotade av Bulldozer och att de på grund av BD's egentliga kraft behöver göra sånt här

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Det är väl då vad alla klagar, det här är saker som ska och måste rapporteras, kvittar väl om det är sant eller inte - inte heller i artikeln nämner de att det är 100% sanning, utan att det kan vara ändringar i den version som ska släppas på marknaden. Det är alltid lika roligt att veta preliminära rapporter och tester av saker som antas ska komma ut på marknaden.

Skärp er.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeleni:

HYPE. Is the mother of all fcukups.

Va då inte klar ? Den släpps jo i september, tror du verkligen att den är fortfarande under utveckling ?

Den släpps i november och fortfarande i utveckling sedan så är detta inte en pålitlig källa.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]