USB hittar inte MP3 Spelare

Permalänk
Medlem

USB hittar inte MP3 Spelare

Hej !

Har kopplat nyligen in min gamla mp3 spelaren genom USB uttag från datorn. Ville överföra lite musik. Problemet är att mp3'n börjar laddas men datorn hittar inte ny enhet. Jag har testat med olika kablar, olika USB portar. På min gamla datorn som också hade Windows 7 funkade allting utmärkt. Behövde inte ladda ner ngn drivrutin för mp3 spelaren lr ngt liknande, datorn hittade bara mp3n på 10 sekunder.

Kan någon vara snäll och hjälpa med tips tack :).

P.S mp3 spelaren är en skitgammal dålig ZAP SR100

Permalänk
Medlem

Dyker det upp något meddelande på datorn? Syns det något i Enhetshanteraren när den är inkopplad?

Visa signatur

Akta så att du inte trillar i drickat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webbe:

Dyker det upp något meddelande på datorn? Syns det något i Enhetshanteraren när den är inkopplad?

Nej, absolut ingenting kommer upp, inte ens att datorn börjar leta efter som blev instoppad i USB enheten.

Permalänk
Medlem

Testade nyss att koppla in mp3'n i flickvännens dator som är 15 år gammal och den hittade mp3 spelaren >.<.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nigris:

Nej, absolut ingenting kommer upp, inte ens att datorn börjar leta efter som blev instoppad i USB enheten.

Inte ens om du i Enhetshanteraren trycker på "sök efter maskinvaruförändringar" när den är inkopplad? Då syns den inte i Diskhantering heller?

Visa signatur

Akta så att du inte trillar i drickat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webbe:

Inte ens om du i Enhetshanteraren trycker på "sök efter maskinvaruförändringar" när den är inkopplad? Då syns den inte i Diskhantering heller?

Webbe kan du vara snäll och skriva var enhetshanteraren finns ? Jag har nämnligen Windows som inte är swe / eng... Jag ska söka så länge själv.

Tack

Permalänk
Medlem

Device manager. Högerklicka på Computer och välj Properties. Välj Device Manager

Visa signatur

Akta så att du inte trillar i drickat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webbe:

Device manager. Högerklicka på Computer och välj Properties. Välj Device Manager

Nej, den ''refreshade'' men hittade inget nytt som är inkopplad i en dator.

Permalänk
Medlem

Ok. Du kan ju testa programmet http://www.nirsoft.net/utils/usb_devices_view.html.
Man kan se alla USB-enheter man har eller har haft installerade på sin dator och ta bort drivrutiner som strular osv. Annars vet jag inte vad jag ska skriva mer, jag har slut på idéer nu. Testa den i en annan dator igen.

Visa signatur

Akta så att du inte trillar i drickat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webbe:

Ok. Du kan ju testa programmet http://www.nirsoft.net/utils/usb_devices_view.html.
Man kan se alla USB-enheter man har eller har haft installerade på sin dator och ta bort drivrutiner som strular osv. Annars vet jag inte vad jag ska skriva mer, jag har slut på idéer nu. Testa den i en annan dator igen.

Som sista utväg kommer jag att slänga över låtarna till bärbar hårddisk, in i annan dator koppla in usb minnet och överföra :). Men det ska nog gå.

Tack för alla tips