Är min hårddisk trasig?

Permalänk
Medlem

Är min hårddisk trasig?

Ofta när jag ska packa upp stora, nerpackade filer, typ rar-filer får jag nästan alltid felmeddelande om att någon fil är korrupt och uppackningen avbryts. Installerar jag spel eller nåt annat stort program får jag ofta även här felmeddelanden, typ "an installation error occured when unpacking xxxx.cab (inte exakt så men liknande). Spelar ingen roll om jag installerar från skiva eller hårddisken. Startar jag om uppackningen/installationen händer det ofta att jag får error meddelande angående nån annan fil än tidigare.

kan det vara så att det är något fel på min hårddisk? Har installerat om Win7. Gäller speldatorn i sign.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem

Låter som att du har FAT32 på disken och inte NTFS.
FAT32 kan inte hantera filer större än 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeke_Swe:

Låter som att du har FAT32 på disken och inte NTFS.
FAT32 kan inte hantera filer större än 4GB

Nej, jag har NTSF. Kan tillägga att det inte händer vid alla stora filer.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem

Hejsan

Jag tror att felet ligger i minnet. Du ska gå på "memtest86" och ladda ett litet program. som man installerar på usb minnet, floppy diskett eller CD-R skiva.
Sen du kör tester, kör flera gånger i rad.
När det gäller HHD, jag tror att den är OK, eftersom du har lyckas att installera Windows på nytt. Men om du är osäkert man kan ladda HHD program som visar statusen på HDD.

Lycka till.

mvh
Njanja

Visa signatur

Server
FUJITSU PRIMERGY TX100 S3P XE E3-1220V2 3.5-8MB 24GB