Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Bad Company 2 Grafikstrul?

precis börjat lira Battlefield BC2 med min nya setup i5 2500K, Asus GTX560 Ti DirectCu II, Asus P8P67-M B3. Jag kör allt på high i 1920x1080p med en FPS på runt +65 average, är det väldigt mycket strid, rök och allt på samma gång med mycket exposioner o allt kan den hoppa ner under 50 under kort stund och är det lugnt ligger man på ~90FPS(alla värden enligt FRAPS). Men jag vet inte om jag är riktigt nöjd med grafiken. Jag kör allt på high som sagt, men ibland så hackar skärmen till, och det ser ut som om jag har en "film" på skärmen som som ut som så dammiga pixlar, väldigt svårt att förklara. Ser ut som skärmen är smutsig på något sätt. Man ser det bäst i rök, men även lite hela tiden.

Vad tror ni? Eftersom inte FPS droppar så måste det vara skärmen som inte hänger med? Jag har en Benq GL2240m med 2ms, så jag vet inte riktigt vad det handlar om, för grafikkortet kan det ju inte ha med att göra eftersom FPS är såpass hög? (eller är det väldigt dålig FPS??)

tacksam för svar!

Permalänk

90 FPS är grymt i Bc2 om du maxxar det. Prova att ställa ner grafikinställningarna på Low och se om du uppfattar samma " damm-moln ".

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem

Jo men inte 90FPS average, det ligger runt 65* är det väldigt mycket strid och aktivitet så ligger den på +50FPS och ibland i vissa fall strax under 50, antar att det är rätt OK?

Vid vilka FPS börjar man uppleva lagg, för att på lite perspektiv?

Permalänk

Svårt att säga, för mig är det 30 och under som det laggar. För andra så upplever dom lagg runt 40 FPS. Det beror på vad man klassar som lagg. Lagg för mig är något man stör sig på och gör det ospelbart, för andra så är det när spelet inte flyter på 100% utan att det smårycker en aningen då och då och går att göra sig van med.

50 FPS och över är plus, rekommenderar dig till att läsa tråden: http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/982328-vad-h...

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem

Jag tycker FPSen låter helt OK om du kör med MAX grafik.
Ta ner grafiken ett snäpp eller skaffat ett andra GTX560 om du vill ha högre FPS. Men i mina öron låter det helt klart spelbart.
Vad som är konstigare är att du har problem med bildkvalitén, och mikrofrysningar. Inget av detta är normalt. Testa olika version av drivrutinen är väl ett standardtips, själv tycker jag 280.26 ger bäst resultat för BFBC2.

Permalänk
Medlem

Vad bra Är det inte lika bra att köra senaste uppdateringarna för grafikkortet hela tiden, nu 280.26, eller måste man byta för varje spel?

Permalänk
Medlem

560ti presterar bra mycket bättre än ja trodde
har ett MSi Twin Frozer II oc själv

i BF:BC2 med allt på high och AAx4, AFx4, HBAO: on (konstgjorda realistiska skuggor)
får jag enligt fraps
Min, 35
Max, 97
Avg, 72.066

detta i första sekvensen när man åker jeep
online vet ja inte då ja inte kört online något

klara GTA4 med allt på high och vatten och skuggor på very high
med 65+ fps avg

angående drivrutiner
så funkade inte 280.26 drivisen för mig fick bara svart skärm och fps drop hela tiden med den
så körde på 275.33 ett bra tag
men kör nu senaste 285.27 utan problem

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Skrivet av suffix:

precis börjat lira Battlefield BC2 med min nya setup i5 2500K, Asus GTX560 Ti DirectCu II, Asus P8P67-M B3. Jag kör allt på high i 1920x1080p med en FPS på runt +65 average, är det väldigt mycket strid, rök och allt på samma gång med mycket exposioner o allt kan den hoppa ner under 50 under kort stund och är det lugnt ligger man på ~90FPS(alla värden enligt FRAPS). Men jag vet inte om jag är riktigt nöjd med grafiken. Jag kör allt på high som sagt, men ibland så hackar skärmen till, och det ser ut som om jag har en "film" på skärmen som som ut som så dammiga pixlar, väldigt svårt att förklara. Ser ut som skärmen är smutsig på något sätt. Man ser det bäst i rök, men även lite hela tiden.

Vad tror ni? Eftersom inte FPS droppar så måste det vara skärmen som inte hänger med? Jag har en Benq GL2240m med 2ms, så jag vet inte riktigt vad det handlar om, för grafikkortet kan det ju inte ha med att göra eftersom FPS är såpass hög? (eller är det väldigt dålig FPS??)

tacksam för svar!

Din FPS är helt normal för din hårdvara, vad man upplever som lagg är olika. Själv så känner jag av det under 35-40fps. Du kanske har vsync på? Det får musen att gå slött när FPSen är under skärmens refreshrate, vsync kan och bör du stänga av i shooters. Vad gäller "smutsiga pixlar" så har jag ingen aning vad du menar? Ta några skärmdumpar och lägg upp här.

Permalänk

Jag har helt okej FPS när jag spelar, ligger i snitt på 80-90 FPS, allt på max förutom H-Bao i 1920x1080. Lite då o då ligger upp emot 150fps.
Men när jag startar en match o väntar på att spawna, så laggar det satan, ligger på 4-5 fps, tar säkert 30 sekunder o spawna fast det står 5 sekunder. Går så otroligt segt, men när jag väl är inne i matchen så flyter det ju som smör i solsken. Men det laggar bara första gången jag spawnar i en ny server. Lite irriterande

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Stryker Nätaggregat: Corsair AX750
Moderkort: Asus Maximus X Code Processor: i7-8700K Kylare: Corsair H100 RAM: G.Skill TridentZ RGB 3000Mhz
Grafikkort: GTX 1080 SSD: OCZ Agility 3 240GB HDD: WD Green 2TB

Permalänk
Medlem

OT: Jag tycker allt under 60 fps känns laggigt :S speciellt när det gäller FPS spel.

ONT: Har du testat med lägre settings än?

Visa signatur

CPU:AMD 7950X3D UV (Noctua NH-D15) GPU: Powercolor 7900XTX Red Devil UV MINNE:32gb 6000mhz CL 32-36-36-72 MODERKORT:ASUS x670e PRIME NÄTAGG:Gigabyte 1000w SSD: Samung 980 PRO 2TB m.2, SK hynix PC401 512gb m.2, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung SM871b 512GB, Samsung 830 256GB, Samsung 840 PRO 256GB CHASSI: Fractal Design Define R5 Titanium LJUDKORT: Creative Sound Blaster X4 HÖRLURAR: Beyerdynamics MMX300 V2OS: Windows 11 Pro