Vad spelar du just nu?

Permalänk
Medlem

Vad spelar du just nu?

Fortfarande ett par månader kvar till de stora releaserna och jag är uttråkad.

Tänkte man kunde finna lite inspiration av er. Alla spel är välkomna. Säg vad ni tycker om dem också.
Tex.

1. BF2, helt okej, bra spelkänsla.
2. TF2, helt okej, bra spelkänsla.
3. AC2, helt okej, bra spelkänsla.

osv. osv. Tack!

Allt från browserspel till avancerade simulatorspel.

Permalänk
Medlem

Just nu spelar jag igenom F.E.A.R. 2 igen.
Har sina moments när man nästan hoppar ur stolen....

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Minecraft, Helt okej för den som vill ta sig den tiden att bygga något fint.
Red Orchestra 2, Vart förvånad över detta spel, trodde det skulle vara sämre, det är svårt att se fienden och man dör snabbt, grymt skönt spel!
Diablo 3, Har endast kört pyttelite (en kompis har F&F beta) Men det är grymt kul och grymt lätt i betan. Kul.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

Borderlands, helt ok tidsfördriv.
Mass Effect 2, intressant spel som jag dock inte spelat allt för mycket.
Civilization 5, förbannad bra spel. Fastnad i det igår och det blev nog nästan 12 timmar på en dag

Permalänk
Medlem

Deus ex Human revolution, bästa singleplayer spelet jag kört på länge.

Visa signatur

CPU: Intel i9 13900K 5.6Ghz, GPU: MSI 4090 SUPRIM X, MB: Gigabyte z790 Aorus Elite, Minne: 32Gb Corsair Vengance 6000mhz, Chassi: Fractal Design 7 Compact, Disk: Kingston kc3000 2tb.

Permalänk
Medlem

Borderlands: Ruggigt roligt spel!
Daggerfall: Då jag tycker både Morrowind och Oblivion suger något fruktansvärt får man spela det bästa spelet som någonsin gjorts istället!

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem

Just nu spelar jag Fifa Manager 10 i väntan på att det skall komma ut nått spel jag är sugen på...
God of war samlingen, Resident Evil HD och Metal Gear Solid HD till PSN, Uncharted 3 samt Nya Batman!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Dead Island: Co-op med en polare! satans så kul vi har och lätt det roligaste spelet jag lirat på längre
Hitman Blood Money: skön känsla att vara utklädd och lönnmörda och man slipper bli upptäckt som i 2an direkt man gick nära en fiende.
COD MW2: helt enkelt roligt och actionfyllt lir.

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Von_OttO:

Dead Island: Co-op med en polare! satans så kul vi har och lätt det roligaste spelet jag lirat på längre
Hitman Blood Money: skön känsla att vara utklädd och lönnmörda och man slipper bli upptäckt som i 2an direkt man gick nära en fiende.
COD MW2: helt enkelt roligt och actionfyllt lir.

Okej, kul! Håller med om MW2. Cod går alltid att spela. Även om BF3 spöar MW3 så jävla hårt, 2 månader innan releaserna.

Permalänk
Medlem

1. Dragon Age: Origins. Spelade det senast vid release på PS3 och då var det en enorm besvikelse. Har nu moddat spelet med högupplösta texturer och designmässiga förbättringar vilket förbättrar helhetsintrycket avsevärt. Än så länge är det faktiskt riktigt roligt och bra mycket mer strategiskt än konsolversionen.

2. Men of War: Vietnam. Löjligt utmanande men tillika belönande när man väl lyckas trots omöjliga odds.

3. S.T.A.L.K.E.R - Call of Pripyat. - "Complete"-modden ger en oslagbar atmosfär. Spelet lider tyvärr av en ordentlig "memory leak" som gör att spelet ofrånkomligen segar ned efter någon timme.

4. Age of Wonders II - Shadow Magic. Klassiker som till och med slår Heroes of Might and Magic III på fingrarna i många avseenden. Strategiskt, omfattande och för det mesta häpnadsväckande snyggt:

5. ArmA II - Combined Operations. Spelar torsdagar och söndagar med SSG. Samarbete och realism när det är som bäst.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem

BC2 i väntan på BF3 och Diablo 3. Fortfarande riktigt kul!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

HoN!

Visa signatur

Många datorer.

Permalänk
Medlem

Kan väl lika gärna slänga upp mina om någon söker inspiration.

1. Black Ops, kul.
2. BF2, sådär... gillar inte hitboxen och tempot är mycket lägre än i COD. Det är väl en vanesak dock.
3. TF2, Grymt kul spel som jag dock tröttnat lite på.

Permalänk
Medlem

Bc2 efter att jag inte orkat stoppa in bf2 i datorn. Men bc2 åker ut samma dag som bf3 betan släpps.
Bc2 skitspel för enkelt.

Visa signatur

Jag vet jag har fel ;) Men vi kan ju prata om saken?

Permalänk

Spelade nyss klart Mass effect och kör ME2 nu. Ettan tog 20 timmar och var bland de bästa spelen jag har spelat. Hoppas samma om tvåan och trean.

Visa signatur

CPU:Intel i7 4790k @ 4GHz | Cooler:NZXT Kraken X60 | RAM:Corsair Vengeance 16gb @ 1333MHz | Motherboard:Asus Z97-Deluxe + NFC & WLC | Graphics:Asus STRIX GTX 970 DC2 OC | Screen: Samsung TV LE32B658T5WXXE | Storage:SSD: Samsung 840 EVO Basic 120GB + WD Red 3TB X3 | Case:NZXT H630 | PSU:EVGA Supernova G2 850w Gold+ | Keyboard:Corsair Vengeance K70 Non-RGB Cherry MX Blue | Mouse:CM Storm Reaper Aluminum Gaming

Permalänk
Medlem

Det Mac:en klarar av.
- Diablo 2
- Minecraft
- Heroes of Newerth
- Warcraft 3

Testade också Maplestory, ett spel som jag spelade för typ 4-5 år sedan Nostalgitripp för mig!

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem

Ska spela Deus Ex: HR så fort Inet skickat min nya dator. Sen blir det troligtvis Civ V, L.A. Noire, Skyrim, BF3 och kanske något annat däremellan.

Jag är vanligtvis uteslutande konsolspelare men nu, för första gången på kanske sju år, har jag köpt en bra speldator. Jag hoppas det kommer visa sig vara värt pengarna, men det känns så!

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Diablo 3, Har endast kört pyttelite (en kompis har F&F beta) Men det är grymt kul och grymt lätt i betan. Kul.

Do want!

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjoooberg:

Det Mac:en klarar av.
- Diablo 2
- Minecraft
- Heroes of Newerth
- Warcraft 3

Testade också Maplestory, ett spel som jag spelade för typ 4-5 år sedan Nostalgitripp för mig!

Hihi, testade också Maplestory ganska nyss. Ett spel jag gått till och från ssen 5 år tillbaks. Egentligen ett ganska kul spel med mycket spelare.

Spelet är så jäkla barnsligt dock. =P

Permalänk
Medlem

Black ops på xbox i väntan på att få tillbaka mitt grafikkort, då blire WoW i väntan på BF3.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk

Går fram & tillbaka mellan TF2, Day of Defeat: Source, BC2 och LoL.

Visa signatur

|Asus P8P67 PRO REV B3 | i5 2500K @ 3,3GHz | Noctua NH-U9B SE2 | Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB | 16 GB Corsair XMS3 | Corsair SSD Force Series 120GB | 1TB Western Digital Caviar Black | Cooler Master HAF X |

Permalänk
Medlem

som sagt är det ju ett tag kvar till dom stora releaserna
men spelat igenom Batman: Arkham Asylum igen
hittade att portal 1 gratis på steam tills 09/20 så plöjde igenom det på 1.8h nu är det bara advanced banorna kvar
annars far cry 2 vilket är ett spel som jag alltid varit tveksam till men hittade de billigt på rea
skitkul spel lite mycke flängande fram å tillbaka bara
testade The Baconing va ganska roligt men inget för mig

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem

Witcher 2
Deus Ex: HR
Red Orchestra 2 Heroes of Stalingrad

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem

World of Tanks

Visa signatur

"Get your facts first, and then you can distort them as much as you please." - Mark Twain
På internet kommunicerar vi huvudsakligen i textform, så skriver du som en idiot kommer du således att uppfattas som en idiot.

Permalänk
Medlem

Limbo
Riktigt trevligt, underhållande och vackert pusselspel.

Edit:
Glömde ju givetvis det trevliga RTS:et Men of War Assault Squad och Civilization 4.

Visa signatur

Game: Fractal Design Define R2 - Corsair HX 1050W - ASUS Crosshair V 990FX - AMD Phenom II 965BE @ 4.0 - Corsair H80 - 2 x ASUS 560Ti DCII TOP - Corsair Force GT 120GB SSD - Intel 320 Series 120GB SSD - Enermax Silence Fans - Dell U3011 Ultrasharp 30" - ASUS Xonar Essence ST - Denon AH-D2000 - B&W MM-5 - Steelseries 6Gv2 - Steelseries Kinzu HTPC: ASUS EEE Box 1501P - Logitech DiNovo Mini Server: AMD Athlon x2 - WD Green 2TB x 6

Permalänk
Medlem

Path of Exile beta - i väntan på release av det och Diablo 3
F1 2010 - I väntan på F1 2011 som kommer på fredag

Permalänk
Medlem
Skrivet av pumba-kung:

som sagt är det ju ett tag kvar till dom stora releaserna
men spelat igenom Batman: Arkham Asylum igen
hittade att portal 1 gratis på steam tills 09/20 så plöjde igenom det på 1.8h nu är det bara advanced banorna kvar
annars far cry 2 vilket är ett spel som jag alltid varit tveksam till men hittade de billigt på rea
skitkul spel lite mycke flängande fram å tillbaka bara
testade The Baconing va ganska roligt men inget för mig

Mm.. tackar! Laddar ner Portal nu.

Permalänk
Medlem

Bara jag som fortfarande spelar Cs 1.6?:)

Visa signatur

Acer Aspire 5750G

Permalänk
Medlem

BFBC2

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk

Just nu:

NHL12 på ps3:an
Heroes of Newerth PC
Portal PC
Började även lira lite GTA4 på ps3:an igen, grymt kul!

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl