Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Tips på biligt och supper lätt chasi

Permalänk
Medlem

Tips på biligt och supper lätt chasi

Tjena alla jag undrade om nådon vet ett extremt biligt chasi eller plast låda eller nåt liknande man kan ha ett ATX moderkort i pag att jag har en gammal HP gaming pc som är 3år gammal hos min farmor och jag skulle villja ta med mig min PC till mina föreldrar i france.
Men dock orkar jag ej betala cp mycket avgifter på att transpotera min HP chasi med pcn i pga att Chasit vägger minst 30kg.

Tänkte använda PCN som en Server samt spela minecraft.
De blir jobbigt att ha sin Gaming pc som server för minecraft när man spelar BFBC2 eller andra krävande spel så vore otroligt grymt nice om nån vet nåt biligt man kan ha.
Trä eller plast eller aluminium funkar sjuckt bra vill bara ha de så man kan transpotera kortet säkert till france med flygg.

Permalänk
Medlem

Eller så packar du ner delarna i ex. pappkartong (naturligtvis med ESD-påsar eller liknande!) och köper en godtycklig låda i Grodätarriket?

/Zyber

Visa signatur

Jag är en optimist; det är aldrig så dåligt så att det inte kan bli sämre.

Permalänk
Medlem

hehehe XD Nja vill mera ha ett lätt shit chasi till den så man kan ta med sig den till swea sen om 1år igen hehe plus de ska bara vara en liten server

Permalänk
Medlem

Vet inte vad du har för delar idag, men kanske så att du kan byta ner dig i storlek istället? Jag köpte nyligen ett mATX chassi som bara vägde ca:5kg tomt, men efter att jag satt in alla mina saker känns det som en blyklump. Du får ju räkna med att alla saker i en låda väger en massa.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.