Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Längd på asus 6950 2gb?

Permalänk
Medlem

Längd på asus 6950 2gb?

Har kollat runt för att uppgradera min dator med ett nytt grafikkort och fastnat för denna modell:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=623698&cks=ASS&assoc=B99...

Men jag är osäker på om kortet får plats i chassit. Mätt utrymmet från kortplatsfästet till hd ställningen, är 28 cm och kortet är uppmätt till 292 mm. Så jag undrar om det är inkl plåtfästet längst fram på kortet eller inte? Någon som har kortet och kan mäta?

Mvh

Permalänk
Medlem

Kolla på en annan 6950 Modell, finns ca 27cm långa.

Visa signatur

|NZXT H440 Black |GTX 970 STRIX|GIGABYTE Z97X-SLI|Corsair XMS3 1600 mhz 8x2 GB|Intel Core i5 4690K(4,0GHz)|Corsair RM750x| ADATA SSD PREMIER 256GB + Samsung 850 EVO 500GB |Corsair H110i|

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Är egentligen fört och främst är intresserad av kortet jag länkat till men att även andra rekommendationer är intressanta, någon som sitter på sapphire kortet som kan ge feedback på det?
Största anledningen till att asus kortet var intressant var att det verkar hålla bra temperaturer och låg ljudnivå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Glenn_84:

Är egentligen fört och främst är intresserad av kortet jag länkat till men att även andra rekommendationer är intressanta, någon som sitter på sapphire kortet som kan ge feedback på det?
Största anledningen till att asus kortet var intressant var att det verkar hålla bra temperaturer och låg ljudnivå.

Jag sitter på det kortet, och det håller en väldigt låg ljudnivå idle och kyler bra. Har inte gått över 73 grader i spel i ett inte så bra ventilerat chassi.

Permalänk
Medlem

Mätte just ett Saphire 6950 referenskort till 275mm från metallblecket