Permalänk
Skrivet av KsKz_91:

Har en liten nyhet till folket!

Patriot ville vara med och hjälpa mig med projektet och sponsrar mig med en Pyro 120Gb Sata III SSD, dena SSD:n kommer att lyfta upp systemet till en helt annan prestandanivå!

Jag tackar Sabine för all hjälp!
Besök och gilla Patriot på Facebook!

http://i267.photobucket.com/albums/ii305/venhar_bara/44eaa3ae...

http://i267.photobucket.com/albums/ii305/venhar_bara/fa46e611...

fan vad nice :D!, ska inte loggan vara vit och svart föresten ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MicroBugg:

fan vad nice :D!, ska inte loggan vara vit och svart föresten ?

oops, blev något kontigt när jag laddade upp den säkert, skall fixa en ny nu Tack för påminelsen!

Permalänk

Denna tråd skall bevakas!

Visa signatur

Antec P193 V3 | Asus P5k PRO | Q6600 @ 3,5 GHz "Lappad" | Vattenkyld processor | GeForce 570 HD med Arctic Accelero XTREME plus II | 2 x Crucial DDR2 PC6400 4GB KIT CL6 | Soundblaster X-treme Music | Corsair HX 850 W Modulärt
Mitt Projekt

Permalänk
Medlem
Skrivet av limited_edition:

Denna tråd skall bevakas!

Det kan du göra med glädje ;), väntar på 3-4 paket nu som skall komma så det lät bli endast updates på småsaker, dem stora modsen börjar strax när jag fått paketen

Permalänk
Skrivet av KsKz_91:

Det kan du göra med glädje ;), väntar på 3-4 paket nu som skall komma så det lät bli endast updates på småsaker, dem stora modsen börjar strax när jag fått paketen

Grymt! detta får mina datorplaner att se ut som en piss i Nilen hehe.
Tro det eller ej men det var en komplimang!

Visa signatur

Antec P193 V3 | Asus P5k PRO | Q6600 @ 3,5 GHz "Lappad" | Vattenkyld processor | GeForce 570 HD med Arctic Accelero XTREME plus II | 2 x Crucial DDR2 PC6400 4GB KIT CL6 | Soundblaster X-treme Music | Corsair HX 850 W Modulärt
Mitt Projekt

Permalänk
Medlem
Skrivet av limited_edition:

Grymt! detta får mina datorplaner att se ut som en piss i Nilen hehe.
Tro det eller ej men det var en komplimang!

Hahha :), Komplimanger uppskattas :)! Det är bar aatt följa så får du se hur det kommer att bli i slutändan

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

Det kan du göra med glädje ;), väntar på 3-4 paket nu som skall komma så det lät bli endast updates på småsaker, dem stora modsen börjar strax när jag fått paketen

Vafan, jag tycker du har 3-4 paket VARJE VECKA som du väntar på

Permalänk
Medlem
Skrivet av LarssoN:

Vafan, jag tycker du har 3-4 paket VARJE VECKA som du väntar på

hahaha jag har ju lite paket som skall komma:

1. Corsair - Med 2133mhz 8gb Dominator GT
2. Bitspower - Med mofset block samt miniextenders
3. Specialtech - med massa godsaker som gör att jag kan börja modda!
4. Patriot - Med Pyro 120gb Sata III SSD
5. Lamptron - Med vita ledslingor samt en suprisare

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

hahaha jag har ju lite paket som skall komma:

1. Corsair - Med 2133mhz 8gb Dominator GT
2. Bitspower - Med mofset block samt miniextenders
3. Specialtech - med massa godsaker som gör att jag kan börja modda!
4. Patriot - Med Pyro 120gb Sata III SSD
5. Lamptron - Med vita ledslingor samt en suprisare

Okey, ser fram i emot det !

Permalänk
Medlem
Skrivet av LarssoN:

Okey, ser fram i emot det !

Det gör jag med :D! kan dem fan inte komma nu så jag får börja jobba !

Permalänk
Medlem

Känner att dags för mig att börja tjata om lite update nu När kommer paketet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goo5e:

Känner att dags för mig att börja tjata om lite update nu När kommer paketet?

jasså det?
Dessa följande leverantörer har meddelat att mina paket är skickade:
Specialtech
Patriot

Jag väntar på att lite delar ska ramla in i resten utav dem andras sortiment så dem också kan börja skicka

Permalänk
Skrivet av KsKz_91:

jasså det?
Dessa följande leverantörer har meddelat att mina paket är skickade:
Specialtech
Patriot

Jag väntar på att lite delar ska ramla in i resten utav dem andras sortiment så dem också kan börja skicka

Jag hatar att vänta på paket!
Från att jag klickat på beställ så vill jag att sakerna redan skall vara framme..

Beställde ett Antec P193 V3 case i fredags, gick hela måndagen och väntade på det.
Idag fick jag ett mail om att det skickades i eftermiddags.

Borde jag söka hjälp?

sorry om det är lite trådkap!

Jämnar ut det genom att säga att jag fortfarande väntar med spänning på nya updates när dina saker kommit!

Visa signatur

Antec P193 V3 | Asus P5k PRO | Q6600 @ 3,5 GHz "Lappad" | Vattenkyld processor | GeForce 570 HD med Arctic Accelero XTREME plus II | 2 x Crucial DDR2 PC6400 4GB KIT CL6 | Soundblaster X-treme Music | Corsair HX 850 W Modulärt
Mitt Projekt

Permalänk
Medlem
Skrivet av limited_edition:

Jag hatar att vänta på paket!
Från att jag klickat på beställ så vill jag att sakerna redan skall vara framme..

Beställde ett Antec P193 V3 case i fredags, gick hela måndagen och väntade på det.
Idag fick jag ett mail om att det skickades i eftermiddags.

Borde jag söka hjälp?

sorry om det är lite trådkap!

Jämnar ut det genom att säga att jag fortfarande väntar med spänning på nya updates när dina saker kommit!

Hahahah då är du inte ensam!

jag vill ha dem redan nu så jag kan börja jobba med chassit

tur att man fått ett till nätagg som jag kan sleeve klart under tiden mina paket kommer, annars så kommer man sitta där och refresha trackingsidan vart enda minut för o se vart den har hamnat hahaha !

inga problem, det är alltid kul med kommentarer oavsätt om dem inte är direkt svarade till projektet,dock tycker jag att det borde vara mer kommentarer här, kan vara för att jag som sagt måste vänta på mina beställningar, läs gärna hela byggloggen om du vill ha lite kul o läsa under tiden ditt paket kommer :P!

Permalänk
Skrivet av KsKz_91:

Hahahah då är du inte ensam!

jag vill ha dem redan nu så jag kan börja jobba med chassit

tur att man fått ett till nätagg som jag kan sleeve klart under tiden mina paket kommer, annars så kommer man sitta där och refresha trackingsidan vart enda minut för o se vart den har hamnat hahaha !

inga problem, det är alltid kul med kommentarer oavsätt om dem inte är direkt svarade till projektet,dock tycker jag att det borde vara mer kommentarer här, kan vara för att jag som sagt måste vänta på mina beställningar, läs gärna hela byggloggen om du vill ha lite kul o läsa under tiden ditt paket kommer :P!

Istället så oroar jag mig över om min PSU kommer räcka haha
#11404527

vad säger du?

Visa signatur

Antec P193 V3 | Asus P5k PRO | Q6600 @ 3,5 GHz "Lappad" | Vattenkyld processor | GeForce 570 HD med Arctic Accelero XTREME plus II | 2 x Crucial DDR2 PC6400 4GB KIT CL6 | Soundblaster X-treme Music | Corsair HX 850 W Modulärt
Mitt Projekt

Permalänk

Btw har du inte fått fläktar över vid detta bygget? skicka PM isåfall, kan vara intresserad av 120 och 140 mm:are

Visa signatur

Antec P193 V3 | Asus P5k PRO | Q6600 @ 3,5 GHz "Lappad" | Vattenkyld processor | GeForce 570 HD med Arctic Accelero XTREME plus II | 2 x Crucial DDR2 PC6400 4GB KIT CL6 | Soundblaster X-treme Music | Corsair HX 850 W Modulärt
Mitt Projekt

Permalänk
Medlem
Skrivet av limited_edition:

Istället så oroar jag mig över om min PSU kommer räcka haha
#11404527

vad säger du?

jasså kör du också med en q6660? har du rev G(0) ??

Nejdå det ska inte vara några som helst problem, men som jag brukar säga....köp alltid ett bättre nätagg så du vet att du är säker för framtida updates!

Skrivet av limited_edition:

Btw har du inte fått fläktar över vid detta bygget? skicka PM isåfall, kan vara intresserad av 120 och 140 mm:are

Permalänk
Skrivet av KsKz_91:

jasså kör du också med en q6660? har du rev G(0) ??

Nejdå det ska inte vara några som helst problem, men som jag brukar säga....köp alltid ett bättre nätagg så du vet att du är säker för framtida updates!

Yes, en G0:a klockat din? fick upp min till 3,5 GHz utan problem och det var mitt första klockningsförsök

Visa signatur

Antec P193 V3 | Asus P5k PRO | Q6600 @ 3,5 GHz "Lappad" | Vattenkyld processor | GeForce 570 HD med Arctic Accelero XTREME plus II | 2 x Crucial DDR2 PC6400 4GB KIT CL6 | Soundblaster X-treme Music | Corsair HX 850 W Modulärt
Mitt Projekt

Permalänk
Medlem
Skrivet av limited_edition:

Yes, en G0:a klockat din? fick upp min till 3,5 GHz utan problem och det var mitt första klockningsförsök

körs på 4.2GHz på luft för tillfället med en idle på 39*C, g(0) är så javla klockningvänliga!

Permalänk
Skrivet av KsKz_91:

körs på 4.2GHz på luft för tillfället med en idle på 39*C, g(0) är så javla klockningvänliga!

instämmer!

du har inte lust att lära mig sleeva nu när jag fått för mig att jag skal göra det med mitt projekt ^^

Visa signatur

Antec P193 V3 | Asus P5k PRO | Q6600 @ 3,5 GHz "Lappad" | Vattenkyld processor | GeForce 570 HD med Arctic Accelero XTREME plus II | 2 x Crucial DDR2 PC6400 4GB KIT CL6 | Soundblaster X-treme Music | Corsair HX 850 W Modulärt
Mitt Projekt

Permalänk
Medlem
Skrivet av limited_edition:

instämmer!

du har inte lust att lära mig sleeva nu när jag fått för mig att jag skal göra det med mitt projekt ^^

lära o lära, jag håller på och gör en komplett sleevingguide som infattar:
-vanligt sleeve
-fabric sleeve
-paracord sleeve
Denna kommer forhoppningsvis bli klistrad i " Modifikationer och egna konstruktioner" tråden så man lättare kan hitta den...
Dock kommer det ta lite tid då jag jobbar, håller på med mitt projekt och tar andras nätagg för bearbetning så för tillfället tyvärr, men är det något du får problem med så är jag öppen för frågor

Permalänk
Skrivet av KsKz_91:

lära o lära, jag håller på och gör en komplett sleevingguide som infattar:
-vanligt sleeve
-fabric sleeve
-paracord sleeve
Denna kommer forhoppningsvis bli klistrad i " Modifikationer och egna konstruktioner" tråden så man lättare kan hitta den...
Dock kommer det ta lite tid då jag jobbar, håller på med mitt projekt och tar andras nätagg för bearbetning så för tillfället tyvärr, men är det något du får problem med så är jag öppen för frågor

Får mina saker i morgon så då börjar jag iaf..

Skall skaffa en modulär PSU idag för att jag inte är så skillad som dig och klipper av de jag inte behöver haha.

Hur gjorde du t.ex vid seriekopplade sata-kablar?

Visa signatur

Antec P193 V3 | Asus P5k PRO | Q6600 @ 3,5 GHz "Lappad" | Vattenkyld processor | GeForce 570 HD med Arctic Accelero XTREME plus II | 2 x Crucial DDR2 PC6400 4GB KIT CL6 | Soundblaster X-treme Music | Corsair HX 850 W Modulärt
Mitt Projekt

Permalänk
Medlem
Skrivet av limited_edition:

Får mina saker i morgon så då börjar jag iaf..

Skall skaffa en modulär PSU idag för att jag inte är så skillad som dig och klipper av de jag inte behöver haha.

Hur gjorde du t.ex vid seriekopplade sata-kablar?

Gött!, från Stefan "the man" eller ?
Vad för sleeve har du beställt?

okej, ja modulärt är ju en riktig fröjd, men köp minst ett 850w för framtidens skull, du kommer förmodligen at updatera systemet med tiden och då slipper du köpa nytt agg :), te ett fractal 850 eller ett coolermaster silent M 850 mycket nätagg för pengarna !

seriekopplade satakablar, de menar hur jag clipsade ihop satakontakterna kanske?
Svaret på det är simpelt, bara tt trycka i kablarna i metallspåren och slänga på locket, dock måste du ha koll på vilket håll som är rätt annars kan mycket bli fel

Permalänk
Skrivet av KsKz_91:

Gött!, från Stefan "the man" eller ?
Vad för sleeve har du beställt?

okej, ja modulärt är ju en riktig fröjd, men köp minst ett 850w för framtidens skull, du kommer förmodligen at updatera systemet med tiden och då slipper du köpa nytt agg :), te ett fractal 850 eller ett coolermaster silent M 850 mycket nätagg för pengarna !

seriekopplade satakablar, de menar hur jag clipsade ihop satakontakterna kanske?
Svaret på det är simpelt, bara tt trycka i kablarna i metallspåren och slänga på locket, dock måste du ha koll på vilket håll som är rätt annars kan mycket bli fel

Precis!
Limegröna inte fabrig eler paracore utan de "vanliga" men säg inget det får bli en överraskning i tråden

har funderat på Corsair HX 850 eftersom jag har ett TX nu, men vi får se..
du kan inte pm:a ditt nummer ifall jag skulle behöva ställa frågor gällande sleevandet?
Vet att jag ber om mycket men det värsta som kan hända är att man får ett nej

Visa signatur

Antec P193 V3 | Asus P5k PRO | Q6600 @ 3,5 GHz "Lappad" | Vattenkyld processor | GeForce 570 HD med Arctic Accelero XTREME plus II | 2 x Crucial DDR2 PC6400 4GB KIT CL6 | Soundblaster X-treme Music | Corsair HX 850 W Modulärt
Mitt Projekt

Permalänk
Medlem
Skrivet av limited_edition:

Precis!
Limegröna inte fabrig eler paracore utan de "vanliga" men säg inget det får bli en överraskning i tråden

har funderat på Corsair HX 850 eftersom jag har ett TX nu, men vi får se..
du kan inte pm:a ditt nummer ifall jag skulle behöva ställa frågor gällande sleevandet?
Vet att jag ber om mycket men det värsta som kan hända är att man får ett nej

Okaj!
You have my words

Köp inte Ax då dem är väldigt överprisade för tillfället...
Jodå, varför inte
Nejdå, det är lungt!

Permalänk
Medlem

Har en nyhet till alla där ute !
Fick ett sms från morsan att hon har skrivit på ett litet fyrkantigt och väldigt lätt paket :D! Jag vet nog redan var det är förnågot! Me sooooo Hapiiiie!

Permalänk
Skrivet av KsKz_91:

Okaj!
You have my words

Köp inte Ax då dem är väldigt överprisade för tillfället...
Jodå, varför inte
Nejdå, det är lungt!

grymt! Pm:a mig ditt nummer när du får tid!

Ser fram emot vad du har fått för paket idag!

Visa signatur

Antec P193 V3 | Asus P5k PRO | Q6600 @ 3,5 GHz "Lappad" | Vattenkyld processor | GeForce 570 HD med Arctic Accelero XTREME plus II | 2 x Crucial DDR2 PC6400 4GB KIT CL6 | Soundblaster X-treme Music | Corsair HX 850 W Modulärt
Mitt Projekt

Permalänk
Medlem
Skrivet av limited_edition:

grymt! Pm:a mig ditt nummer när du får tid!

Ser fram emot vad du har fått för paket idag!

okej...
Hehe :D! Jag vet vad det är :3

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

Har en nyhet till alla där ute !
Fick ett sms från morsan att hon har skrivit på ett litet fyrkantigt och väldigt lätt paket :D! Jag vet nog redan var det är förnågot! Me sooooo Hapiiiie!

Patriot? Väntar på update !

Permalänk
Medlem
Skrivet av LarssoN:

Patriot? Väntar på update !

Ooh yeaaaah ! Längtat som fan :D, o fyhelvete vad snabbt den kom! knappt 20timmar :O!