Permalänk

Dator från dell, vad ska jag ta?

http://www.netonnet.se/art/dator/stationar-dator/desktop/pack...

Vad tycks?
Vad mer kan man köpa?
Mamma vill köpa en ny dator till mig för denna fuckar. Men hon vill att det ska vara en komplett dator, så vi får garanti etc (Flyttar mer än en gång per vecka, behöver VERKLIGEN det)
Helst vill man ha ett bra pris.
Ska ev. spela BF3 på det. Ska spela alla Source spel och MW2, Minecraft.

Visa signatur

Ceterum censeo Xbox360iem esse delendam-Cato (Fan of Ps3)
Notebook: HP Pavilion Dv6 1128eo Stekt
Playstation 3: Sony Entertainment Playstation 3™ Slim, 160GB
Platstation 2: Krossat
Mobil: Sony Ericsson Xperia™ X10 mini, 500MB med Halebop

Permalänk
Hedersmedlem

Gud nej, den där ska man inte köpa. Du blir lurad.

Du har fortfarande garanti på de separata delarna om du bygger själv. Det kräver dock lite felsökning ifall något går sönder. Annars kan du köpa så att till exempel Inet bygger datorn med delar du valt, då ger dem dig full garanti på den, och du får mycket mer dator för pengarna.

Vill du inte det heller så finns det fördiga datorer på Inet med, som är betydligt mer prisvärda än den där HP-skiten:

http://www.inet.se/artikel/1517091/taurus-frequent-gamer-gtx5...

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk

Hur lång tid tar det att skicka den?

Visa signatur

Ceterum censeo Xbox360iem esse delendam-Cato (Fan of Ps3)
Notebook: HP Pavilion Dv6 1128eo Stekt
Playstation 3: Sony Entertainment Playstation 3™ Slim, 160GB
Platstation 2: Krossat
Mobil: Sony Ericsson Xperia™ X10 mini, 500MB med Halebop

Permalänk

Ser att du bor i Ängelholm, har du vägarna förbi Malmö så kan du kanske titta på en av JMEs datorer:
http://www.jmedata.se/PartDetail.aspx?q=p:10508557;c:100802

Färdig och med garanti samt fysisk butik relativt nära där du kan lämna in den ifall det händer nåt.

Permalänk

Det är lite för mycket att betala, dessutom rätt långt bort.
Fråga angående Taurus, det står att den inte har trådlöst nätverk, finns det ledia PCI porter samt plats på chassit för att sätta in ett?

Visa signatur

Ceterum censeo Xbox360iem esse delendam-Cato (Fan of Ps3)
Notebook: HP Pavilion Dv6 1128eo Stekt
Playstation 3: Sony Entertainment Playstation 3™ Slim, 160GB
Platstation 2: Krossat
Mobil: Sony Ericsson Xperia™ X10 mini, 500MB med Halebop

Permalänk
Medlem
Skrivet av ottodebest:

Det är lite för mycket att betala, dessutom rätt långt bort.
Fråga angående Taurus, det står att den inte har trådlöst nätverk, finns det ledia PCI porter samt plats på chassit för att sätta in ett?

Ja det finns, men köp annars en USB-dong t.ex. http://www.inet.se/artikel/5401734/netgear-wireless-n-wna3100 funkar helt ok för mig iaf.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Skrivet av Dahle86:

Ja det finns, men köp annars en USB-dong t.ex. http://www.inet.se/artikel/5401734/netgear-wireless-n-wna3100 funkar helt ok för mig iaf.

Har redan ett trådlöst nätverkskort från min gamla dator som jag kan använda. Behöver bara koppla in det när datorn har anlänt..

Visa signatur

Ceterum censeo Xbox360iem esse delendam-Cato (Fan of Ps3)
Notebook: HP Pavilion Dv6 1128eo Stekt
Playstation 3: Sony Entertainment Playstation 3™ Slim, 160GB
Platstation 2: Krossat
Mobil: Sony Ericsson Xperia™ X10 mini, 500MB med Halebop

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ottodebest:

Det är lite för mycket att betala, dessutom rätt långt bort.
Fråga angående Taurus, det står att den inte har trådlöst nätverk, finns det ledia PCI porter samt plats på chassit för att sätta in ett?

Du kan maila Inets support och fråga, finns tyvärr inga vettiga bilder på insidan.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Skrivet av Leifson:

Du kan maila Inets support och fråga, finns tyvärr inga vettiga bilder på insidan.

Har mailat dem. Verkar få ett svar imorgon eftersom det är söndag?

Visa signatur

Ceterum censeo Xbox360iem esse delendam-Cato (Fan of Ps3)
Notebook: HP Pavilion Dv6 1128eo Stekt
Playstation 3: Sony Entertainment Playstation 3™ Slim, 160GB
Platstation 2: Krossat
Mobil: Sony Ericsson Xperia™ X10 mini, 500MB med Halebop

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ottodebest:

Har mailat dem. Verkar få ett svar imorgon eftersom det är söndag?

De svarar oftast inte på helger, så måndag eller tisdag bör du ha svar, beroende på hur mycket som stackats upp under helgen.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk

Dator från dell, vad ska jag ta?

Min pappa insisterar på att vi ska beställa från Dells hemsida.
Och nej, Alienware är helt uteslutet.

Helst vill föräldrarna betala runt 7000-9000 och inget mer, inget mindre. Det måste vara från Dell, så jag undrar vilken dator man ska ta, och vilka tillbehör/delar?

Ska använda för Minecraft, BFBC2, MW2, alla source spel, antagligen BF3.

Visa signatur

Ceterum censeo Xbox360iem esse delendam-Cato (Fan of Ps3)
Notebook: HP Pavilion Dv6 1128eo Stekt
Playstation 3: Sony Entertainment Playstation 3™ Slim, 160GB
Platstation 2: Krossat
Mobil: Sony Ericsson Xperia™ X10 mini, 500MB med Halebop

Permalänk
Medlem

Varför från dell, du kan få en betydligt bättre dator för det priset, även färdigbyggd med garantier, möjligen inte på platsen service, men allt annat bara bättre, mer prestanda, bättre kvalite

Tog en titt på dells hemsida, och det finns ingen för det priset som klarar dina krav, speciellt inte BF3, men med tex en dator från inet blir det inga större problem

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

Är denna bra?
http://www.inet.se/artikel/1517091/taurus-frequent-gamer-gtx5...

Den har inget trådlöst nätverkskort. Frågade kundtjänst och de sade att det fanns, men det var "billigare" och "enklare" och "bättre" med ett USB nätverkskort-sak..
De sade dock att det fanns PCI-E och uttag på chassit för den..

Visa signatur

Ceterum censeo Xbox360iem esse delendam-Cato (Fan of Ps3)
Notebook: HP Pavilion Dv6 1128eo Stekt
Playstation 3: Sony Entertainment Playstation 3™ Slim, 160GB
Platstation 2: Krossat
Mobil: Sony Ericsson Xperia™ X10 mini, 500MB med Halebop

Permalänk
Skrivet av ggustavsson:

Varför från dell, du kan få en betydligt bättre dator för det priset, även färdigbyggd med garantier, möjligen inte på platsen service, men allt annat bara bättre, mer prestanda, bättre kvalite

Tog en titt på dells hemsida, och det finns ingen för det priset som klarar dina krav, speciellt inte BF3, men med tex en dator från inet blir det inga större problem

Finns det någon från inet som du skulle rekommendera?

Visa signatur

Ceterum censeo Xbox360iem esse delendam-Cato (Fan of Ps3)
Notebook: HP Pavilion Dv6 1128eo Stekt
Playstation 3: Sony Entertainment Playstation 3™ Slim, 160GB
Platstation 2: Krossat
Mobil: Sony Ericsson Xperia™ X10 mini, 500MB med Halebop

Permalänk
Medlem

Om du bygger själv sparar du in på de flesta onödiga kostnader och kan lägga ut mer på prestanda.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ottodebest:

Finns det någon från inet som du skulle rekommendera?

Denna http://www.inet.se/artikel/1517090/taurus-experienced-gamer-g..., dock skulle man helst vilja ha ett GTX560 eller 560ti kort istället för 460, men 460 är inte ett dåligt kort.
Bäst dator blir ju om man kan bygga själv, men det kanske är uteslutet?

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Skrivet av ggustavsson:

Denna http://www.inet.se/artikel/1517090/taurus-experienced-gamer-g..., dock skulle man helst vilja ha ett GTX560 eller 560ti kort istället för 460, men 460 är inte ett dåligt kort.
Bäst dator blir ju om man kan bygga själv, men det kanske är uteslutet?

Såg den, älskade den. Bara positiva recensioner, verkar vara precis som jag vill ha den. Det är helt uteslutet, tyvärr, eller hur man nu stavar det..
Ska försöka övertala föräldrarna att köpa den, nu när jag har sett den så måste jag ha den.

Visa signatur

Ceterum censeo Xbox360iem esse delendam-Cato (Fan of Ps3)
Notebook: HP Pavilion Dv6 1128eo Stekt
Playstation 3: Sony Entertainment Playstation 3™ Slim, 160GB
Platstation 2: Krossat
Mobil: Sony Ericsson Xperia™ X10 mini, 500MB med Halebop

Permalänk
Hedersmedlem

*trådar sammanfogade*

Observera att det är förbjudet att skapa mer än en tråd om samma sak. Det beror på att vi tycker att det är viktigt att alla får samma chans att få sina trådar uppmärksammade. Om någon skapar mer än en tråd, trycks andras trådar undan snabbare, vilket blir orättvist. Jag hoppas att du har förståelse för detta. Den här gången har jag sammanfogat dina trådar åt dig, men kom i fortsättningen ihåg att regeln finns.