Battlefield 3 Beta - allmän diskussion

Permalänk
Skrivet av Njetski:

Ja dom som köpte MOH skulle ju få betan! men så kom EA med att dom som förboka via Orgin får betan 2 dagar innan de andra som ska få betan, dvs. vi moh köpare! eller har jag fel? grrrr.

Båda får 48 timmar tidigare access till betan.

Visa signatur

| Nzxt 530 bigtower | Asus X99 deluxe | 5820k @4,2Ghz | Noctua D15 |
| 2x 280X | | 16GB 2667Mhz | Corsair TX 850W | Asus P287Q |
| samsung 850 evo 250gb |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Du har fel. Fick mail i Juni nångång som var något i stil med "Din plats i Battlefield 3 Betan är reserverad"

Sånt mail fick dock inte jag så jag kanske borde kolla upp livechatten hahaha xD

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MightyKLARA:

Båda får 48 timmar tidigare access till betan.

Trevligt! vilka får access till betan sen då?

Permalänk
Medlem

You are currently number 111 in the queue. You should be connected to an advisor in about 15 minutes. The average amount of time a customer has to wait is 15 minutes.

Holy Crap!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Skrivet av Njetski:

Trevligt! vilka får access till betan sen då?

Alla, den blir till en öppen beta sen och är uppe tills 10/10.

Visa signatur

| Nzxt 530 bigtower | Asus X99 deluxe | 5820k @4,2Ghz | Noctua D15 |
| 2x 280X | | 16GB 2667Mhz | Corsair TX 850W | Asus P287Q |
| samsung 850 evo 250gb |

Permalänk
Skrivet av MightyKLARA:

Alla, den blir till en öppen beta sen.

?

Va?

Även dom som inte köpt spelet?

Permalänk
Medlem

Ska man alltså ha möjlighet att logga in på Battlelog INNAN nycklarna skickats ut? (Förutsatt att man är eligible för tidigare betan, givetvis).

Permalänk
Skrivet av WaldonSmith:

?

Va?

Även dom som inte köpt spelet?

Ja, vi får första kollen innan allt släpps lös för fullt, vilket kan utgöra problem.

Visa signatur

| Nzxt 530 bigtower | Asus X99 deluxe | 5820k @4,2Ghz | Noctua D15 |
| 2x 280X | | 16GB 2667Mhz | Corsair TX 850W | Asus P287Q |
| samsung 850 evo 250gb |

Permalänk
Skrivet av MightyKLARA:

Ja, vi får första kollen innan allt släpps lös för fullt, vilket kan utgöra problem.

Jaha, men spelet kommer ju finnas för betydligt billigare än 500kr som det finns för nu på Origin.
Då finns det ju ingen anledning att beställa spelet nu överhuvudtaget?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Eldarion:

Ska man alltså ha möjlighet att logga in på Battlelog INNAN nycklarna skickats ut? (Förutsatt att man är eligible för tidigare betan, givetvis).

Nej, Battlelog kommer öppna kl 14, eftersom det är då betan börjar. Sedan registrerar du din beta-key i Origin för att låsa upp spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaldonSmith:

Jaha, men spelet kommer ju finnas för betydligt billigare än 500kr som det finns för nu på Origin.
Då finns det ju ingen anledning att beställa spelet nu överhuvudtaget?

Det avgör man själv. Jag tycker det är värt med den extra hundralappen för tidig åtkomst.

Permalänk
Skrivet av fabz:

Det avgör man själv. Jag tycker det är värt med den extra hundralappen för tidig åtkomst.

Ah jo men man får ju ingen tidigare åtkomst om man köper det idag. ^^
Måste ju ha köpt senast den 25e för det .

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Nej, Battlelog kommer öppna kl 14, eftersom det är då betan börjar. Sedan registrerar du din beta-key i Origin för att låsa upp spelet.

Toppen. Tack för information.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaldonSmith:

Ah jo men man får ju ingen tidigare åtkomst om man köper det idag. ^^
Måste ju ha köpt senast den 25e för det .

stämmer bra.

Permalänk
Medlem

Fortfarande inte fått min nyckel.. Betan är igång för PS3 I UK nu verkar det som.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

om jag köpt en nyckel från g2play, https://www.g2play.net/store/Battlefield-3-EA-Download-Manage..., idag kommer jag att få spela den tidigare betan?

EDIT: såg svaret redan, måste ha köpts före den 25e

Visa signatur

Asus UX32VD-R4002V

Permalänk
Skrivet av lithen:

om jag köpt en nyckel från g2play, https://www.g2play.net/store/Battlefield-3-EA-Download-Manage..., idag kommer jag att få spela den tidigare betan?

Nej, måste ha beställt innan den 25e tyvärr.

Permalänk
Medlem

Ingen som kommer ha en extra beta liggandes? Känner mig våldtagen av EA och av mig själv (fråga mig inte hur).

Snackade med en glad tös på EA telefonsupport som annullerade min beställning. Känns skönt. Nu kan jag köpa det billigare och lägga 200 spänn på glass och koldolmar.

EDIT:

Skrivet av lithen:

jaja, då blire bc2 en par dar till då!

Word. Teama ? ^^

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaldonSmith:

Nej, måste ha beställt innan den 25e tyvärr.

jaja, då blire bc2 en par dar till då!

Visa signatur

Asus UX32VD-R4002V

Permalänk
Medlem

Från en BF-spelare till en annan, bara ett gott råd: Passa på att göra dina måsten och ärenden nu såhär i väntans tider. Själv drar och jag tränar nu, annars kommer det troligtvis inte bli gjort (kanske lika bra att träna höger underarm extra mycket).

Permalänk
Skrivet av Eldarion:

Från en BF-spelare till en annan, bara ett gott råd: Passa på att göra dina måsten och ärenden nu såhär i väntans tider. Själv drar och jag tränar nu, annars kommer det troligtvis inte bli gjort (kanske lika bra att träna höger underarm extra mycket).

Så Lena Handen är uthållig sen eller?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Kul för alla som spelar "Consolololol". Nu är det bara att någon generös ger mig en beta-nyckel och att man kan spela på pc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av K4L:

Fortfarande inte fått min nyckel.. Betan är igång för PS3 I UK nu verkar det som.

Skickades från m.sweclockers.com

kollar du tråden så får du reda på om nycklarna...kl 13-15 nångång ska dom trilla ut ca.. kommer bli masshysteri bland folk om det krånglar sen.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

kollar du tråden så får du reda på om nycklarna...kl 13-15 nångång ska dom trilla ut ca.. kommer bli masshysteri bland folk om det krånglar sen.

Ja jag läste det, läste också 10:00-11:00 tidigare idag.:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

kollar du tråden så får du reda på om nycklarna...kl 13-15 nångång ska dom trilla ut ca.. kommer bli masshysteri bland folk om det krånglar sen.

masshbysterin är väl redan igång?

Permalänk

I ren tristess har jag nu pratat med någon ansvarig på EA Sports för åtminstone den svenska Origin sidan och han visade samtycke på att det var missvisande och att det skulle ändras.

Känns ju bra iallafall.
Hjälper ju dock inte mig som sitter här utan beta idag, frågan är vad man ska göra istället.

Sova 2 dygn sen spela gratisbetan den 29e.
Eller gå med i mumble kanalen som finns postad här på SweC och spela bad company 2 och låtsas att man är med alla andra och lirar betan..

=P

Permalänk
Medlem
Skrivet av fabz:

masshbysterin är väl redan igång?

Nää, det är bara förskalv

Visa signatur

| Playstation 5 | LG C1 65" | Samsung Galaxy S23 +

Permalänk
Medlem

Synd att vi inte kommer kunna använda oss utav Commorose nu i betan :/

Väntar som faen på mailet nu alltså!

Visa signatur

7800X3D || 4080S || 32GB || Formd T1