Permalänk

Skärmen blev svart.

Hej Sweclockers!
Byggde ihop en ny dator igår, och var helnöjd, tills för någon timme sedan.
Jag satt och spelade Battlefield Bad Company 2, och helt plötsligt så slocknade skärmen. Först blev skärmen vit i några sekunder, sen slocknade den.
Då stod det "No signal found", som om man kopplade ur sladden från skärmen. Kunde dock fortfarande höra skotten i bakgrunden.

Mina specs:

2500K stock
H100
P8P67-Pro
Corsair Vengeance 8gb 1600mhz
x2 Gtx 560Ti Twin Frozr II
Western Digital Black 1TB

Jag testade först att koppla ur det översta kortet och koppla i det nedersta i den översta PCI-slotten. Trodde först att det var kortet som hade gått sönder, men det verkar inte så, för inget av korten svarar. Jag misstänker att det är moderkortet. (?)
När jag startar datorn, hörs det alltid ett pip från den inbyggda högtalaren till moderkortet, men efter att skärmen blev svart och jag startade om datorn, så hördes inte det pipet.

Vad tror ni?

Visa signatur

Intel i9 9900k | ASUS ROG Strix Z390-F GAMING | ASUS RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance 2x8GB 2666MHz | NZXT H510 |

Permalänk

Okej, hur fortledde situationen? Startade datorn om sig? automatiskt, eller kirrade du det manuellt? återvände det till spelet? windows? För jag har haft liknande problem med mitt Bad Company 2, att skärmen blir svart, men jag hör allt som händer, dock inte svart som i att det inte finns signal! Kan ju om inte annat vara drivrutiner.

Visa signatur

ASUS RAMPAGE III EXTREME | Intel i7 930 @ 4Ghz | CORSAIR 6GB 1866mhz | XFX HD 5970 2GB @ 900Mhz & 1180Mhz 1.2v | Crucial SSD C300 64GB | WD 500GB | M-AUDIO C-600 AVID | Corsair TX 850W

Permalänk
Skrivet av Pelle_hakman:

Okej, hur fortledde situationen? Startade datorn om sig? automatiskt, eller kirrade du det manuellt? återvände det till spelet? windows? För jag har haft liknande problem med mitt Bad Company 2, att skärmen blir svart, men jag hör allt som händer, dock inte svart som i att det inte finns signal! Kan ju om inte annat vara drivrutiner.

Jag startade om datorn, men skärmen hittade ingen signal ändå.

Nu satte jag ut grafikkorten och in igen efter 10 min, samt drog jag ut en ram-sticka, och då funkade det.
Ska se om ram-stickan är defekt.

Visa signatur

Intel i9 9900k | ASUS ROG Strix Z390-F GAMING | ASUS RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance 2x8GB 2666MHz | NZXT H510 |

Permalänk

Det verkar som om det ena ram-minnet har gått sönder.
Jag testade köra med båda, en i taget, och det är bara en som får skärmen att starta. Kan dessutom komma in i Windows.

Visa signatur

Intel i9 9900k | ASUS ROG Strix Z390-F GAMING | ASUS RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance 2x8GB 2666MHz | NZXT H510 |

Permalänk
Skrivet av SkatanCarlbom:

Det verkar som om det ena ram-minnet har gått sönder.
Jag testade köra med båda, en i taget, och det är bara en som får skärmen att starta. Kan dessutom komma in i Windows.

Hmm.. Ja, det låter som om det är anledningen då. Kör du 2x4Gb? Har du fräscha drivrutiner till korten då?

Visa signatur

ASUS RAMPAGE III EXTREME | Intel i7 930 @ 4Ghz | CORSAIR 6GB 1866mhz | XFX HD 5970 2GB @ 900Mhz & 1180Mhz 1.2v | Crucial SSD C300 64GB | WD 500GB | M-AUDIO C-600 AVID | Corsair TX 850W

Permalänk
Skrivet av Pelle_hakman:

Hmm.. Ja, det låter som om det är anledningen då. Kör du 2x4Gb? Har du fräscha drivrutiner till korten då?

Nu menar du väl moderkortet?
I så fall, så laddar jag ner senaste nu. Kan inte fatta att jag inte tankat dem än, installerade från cd'n... *skäms*

Visa signatur

Intel i9 9900k | ASUS ROG Strix Z390-F GAMING | ASUS RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance 2x8GB 2666MHz | NZXT H510 |