Permalänk

Fundering efter överklockning!

Hej!

Jag har nyss fått mitt nya system, som ni ser i min sign. Allt funkar finfint hittills, en grej jag undrar över bara..
Jag testade att köra Asus överklockning tuning och processorn klockades upp till 4.4Ghz ungefär. Men när jag startar datorn nu beter den sig lite konstigt:
1. Först start, fläktar och allt går igång men inget visas på skärmen 2. Datorn stängs av 3. efter ett par sekunder startar den upp sig själv igen och då bootar den som vanligt.

Är detta som det ska vara eller är något skumt?

Mvh icecoldclocker

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc Midi tower MoBo: Asus P8P67 DELUXE REV B3 CPU: Intel Core i7 2600K 4,5GHz GPU: MSI GeForce GTX 580 RAM: Corsair 8GB CL8 1600Mhz VENGEANCE HDD: 1TB Western Digital Caviar Black SSD: Cruical M4 128gb PSU: Corsair HX 1050W Cooling: Corsair Cooling Hydro H80, 5x SilverStone 140mm AirPenetrators.

Permalänk
Skrivet av icecoldclocker:

Hej!

Jag har nyss fått mitt nya system, som ni ser i min sign. Allt funkar finfint hittills, en grej jag undrar över bara..
Jag testade att köra Asus överklockning tuning och processorn klockades upp till 4.4Ghz ungefär. Men när jag startar datorn nu beter den sig lite konstigt:
1. Först start, fläktar och allt går igång men inget visas på skärmen 2. Datorn stängs av 3. efter ett par sekunder startar den upp sig själv igen och då bootar den som vanligt.

Är detta som det ska vara eller är något skumt?

Mvh icecoldclocker

Jag känner igen det här .

Har samma problem .

Och har börjat misstänka volten som kanske behöver ändrars .jag vet inte och söker med hjälp med mitt.

Visa signatur

Intel core I7 2600K 8Gb ram grafik gtx 260 Sli. 650w fractal design. Asus p67p69 m Pro B3

Permalänk
Medlem

Resetta bios och klocka sen manuellt så ska du se att det går bättre

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av TiasE:

Resetta bios och klocka sen manuellt så ska du se att det går bättre

Det har jag försökt , ingen skillnad .

Visa signatur

Intel core I7 2600K 8Gb ram grafik gtx 260 Sli. 650w fractal design. Asus p67p69 m Pro B3

Permalänk
Skrivet av TiasE:

Resetta bios och klocka sen manuellt så ska du se att det går bättre

lätt att hitta reset i BIOS eller?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc Midi tower MoBo: Asus P8P67 DELUXE REV B3 CPU: Intel Core i7 2600K 4,5GHz GPU: MSI GeForce GTX 580 RAM: Corsair 8GB CL8 1600Mhz VENGEANCE HDD: 1TB Western Digital Caviar Black SSD: Cruical M4 128gb PSU: Corsair HX 1050W Cooling: Corsair Cooling Hydro H80, 5x SilverStone 140mm AirPenetrators.

Permalänk
Skrivet av icecoldclocker:

lätt att hitta reset i BIOS eller?

Ska stå i asus load defults ellerliknade ,

Eller clear cmos , men onödigt

Visa signatur

Intel core I7 2600K 8Gb ram grafik gtx 260 Sli. 650w fractal design. Asus p67p69 m Pro B3

Permalänk

Men hittar ingenting om reset. Måste ha mer hjälp med detta. Finns det någon som kan kontakta mig på msn?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc Midi tower MoBo: Asus P8P67 DELUXE REV B3 CPU: Intel Core i7 2600K 4,5GHz GPU: MSI GeForce GTX 580 RAM: Corsair 8GB CL8 1600Mhz VENGEANCE HDD: 1TB Western Digital Caviar Black SSD: Cruical M4 128gb PSU: Corsair HX 1050W Cooling: Corsair Cooling Hydro H80, 5x SilverStone 140mm AirPenetrators.