FIFA 12 Special Edition (Origin), vart knappar man in pre-order/ultimate koden?

Permalänk
Medlem

FIFA 12 Special Edition (Origin), vart knappar man in pre-order/ultimate koden?

Hallå!

Som rubriken säger, knappade in första koden i Origin och spelet tankar fortfarande, men fick en kod till, pular man i den i spelet eller Origin, Origin vet vad det är men står "no message!" efter så vet inte vad som händer. Kan koden utgå? Fick det lite sent pga strul.

Tips?

Edit I: Den skulle reggas ingame under online...

Mvh
Dalton Sleeper

Hittat svaret
Permalänk

Är det till PC du menar?
Jag sitter och tankar hem spelet nu med Origin.

Har bara fått en licensnyckel..?

Permalänk
Medlem

Till PC@Origin ja, den andra nyckeln ska du få om du har nån special edition, dvs inte standard edition. Jag fick en kortare redeem code med som låser upp lite. Beställde FIFA pre-order till PS3 till broder min och i morse fick jag mail att det fanns en nyckel att hämta på kontosidan hos webbhallen.com.

Permalänk
Skrivet av Dalton Sleeper:

Till PC@Origin ja, den andra nyckeln ska du få om du har nån special edition, dvs inte standard edition. Jag fick en kortare redeem code med som låser upp lite. Beställde FIFA pre-order till PS3 till broder min och i morse fick jag mail att det fanns en nyckel att hämta på kontosidan hos webbhallen.com.

Hmm okej.
Jo jag fick med 2 st FUT guldpaket per månad i ett halvår,
men har bara en upplåsningskod.

Fattar inte har du till PC eller vadå?
Jag har bara fått en kod..

Permalänk
Medlem

Jag har till pc, min bror till PS3, båda har fått redeemkoder för guldpaketet

Tur man lyckades LOD (Level of Detail) modda spelet, tog lite tid då verktygen till 11 inte fungerade till 12, men nu har man detaljer så långt ögat når... Att dom inte har inbyggda skjutreglage för sådant

Permalänk
Skrivet av Dalton Sleeper:

Jag har till pc, min bror till PS3, båda har fått redeemkoder för guldpaketet

Okej fick du det direkt när du beställde eller?

Antar att jag får min snart då på emailen?

Du kan väl inte spela mot din bror nu när ni har olika konsoler?

Kommer du lira ultimate team på PC nu?

Tror du det kommer finnas fler än oss som lirar Ultimate Team på PC?

Tror du det är "OK" att patcha spelet?
FInns redan fina patcher och moddar på moddingway och tror du man ändå får spela ultimate team och allt sånt online?

". DU SOM FÖRHANDSBOKAR DITT SPEL ÖVER NÄTET FÅR KODEN GENOM E-POST INOM SJU DAGAR EFTER ATT SPELET SKICKATS"

Sen så gäller ju inte guldpaketen förrens först från Oktober, sen måste man nyttja det varje månad i 6 månader för att använda det fullt ut.

Permalänk
Medlem

Till pc fick jag direkt, vart försenat alltihop...
Till PS3 så kommer spelet idag på posten, koden dök upp igår på webbhallen.com efter att dom skickat att det finns "innehåll" att aktivera.

Det går förmodligen inte att köra pc vs PS3 nej, han har bara konsoller & laptops medan jag har stationär pc men men.
Själv brukar jag inte lira så mycket fifa, när brorsan eller farsan är här typ, inte mycket online.

På vissa sidor säger dom att det fungerar online med patchen, men jag har faktiskt inte provat, så kör man lodmodden så bör man säkerhetskopiera data0.big & sh eller vad den hette. Detta är den enda patchen jag kör med, känner inte att det är nödvändigt med någon mer, iaf just nu

Permalänk
Skrivet av Dalton Sleeper:

Till pc fick jag direkt, vart försenat alltihop...
Till PS3 så kommer spelet idag på posten, koden dök upp igår på webbhallen.com efter att dom skickat att det finns "innehåll" att aktivera.

Det går förmodligen inte att köra pc vs PS3 nej, han har bara konsoller & laptops medan jag har pc men men.
Själv brukar jag inte lira så mycket fifa, när brorsan eller farsan är här typ, inte mycket online.

På vissa sidor säger dom att det fungerar online med patchen, men jag har faktiskt inte provat, så kör man lodmodden så bör man säkerhetskopiera data0.big & sh eller vad den hette. Detta är den enda patchen jag kör med, känner inte att det är nödvändigt med någon mer, iaf just nu

Okej, jo men när man lirar på PC kör man väl Spelare -> Spelare?
På Konsol är det väl Spelare -> Konsol <- Spelare.

Då borde man alltså vinna om den andra laggar ur? Om man nu lirar ultimate team på pc??