Massiv FPS drops "i spel" Radeon HD 5700 (5750)

Permalänk
Medlem

Massiv FPS drops "i spel" Radeon HD 5700 (5750)

Så jag spelar Starcraft 2, World of Warcraft och Magicka... men även andra spel.

Senaste tiden har jag börjat droppa en FPS från 120 till 20-40 FPS (detta är med högsta upplösning) 1680x1050

Har sedan jag skaffat det haft (som jag kallar det) Maximal FPS hela tiden men nu för en vecka sen började jag tappa FPS...

först ut måste jag säga (jag vet ABSOLUT inte vilken del i datorn som står för FPS-delen) men antar att det är grafikkortet eftersom det blir freeze lag eller "hack-lagg" imellanåt... vilket gör mig förbannad!

Vad jag underar är kan man "boosta" FPS på något sätt och isåfall HUR?
Om jag måste löda eller annat behöver jag en guide av något slag... om det är mjukvara (en länk?)

HJÄLP! mitt grafikkort är inte äldre än 9 månader.
(datorn är 7 månader). Intel i7 (bästa på marknaden).

Antar att detta är grafikkortet (Ati radeon 5750) än dock inte säker.. Hur kollar man det?
http://www.amd.com/us/products/desktop/graphics/ati-radeon-hd...

------------
När jag kollar med Diagnostikvertyget för DirectX
säger den följande:
ATI Radeon HD 5700 Series (3827Mb).... säger dock inte mig någonting.

Permalänk
Medlem

TILLÄGG: Vad jag undrar om det skulle vara så att det är Grafikkortet som uppger FPS.. va snäll och ge mig lite information om VAD, HUR, Varför det gör så... tack
--- Och om ni anser att det inte är värt att "fixa" problemet.. vad ska man köpa annars?
(mina spel kräver minst 1-2gb Grafikminne)

Permalänk
Medlem

Ursäkta, men jag förstår inte alls vad du svamlar om. Har du FPS dropps som kommer från "ingenstans"? & Har aldrig haft problem med dropps tidigare?

Permalänk
Medlem

Gå in i enhetshanteraren och se vad du har för grafikkort.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

ladda ner Hwinfo32, posta sedan vilka delar du har här. Cpu, minne, graffe...

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Jag är inte säker om det är detta du är ute efter men jag bifogar en LINK "copy" av programmet du sa...
Dock förstår jag knappt något av vad den gör.. men ser massa siffror och annat.

Hoppas detta hjälper så jag kommer ett steg närmare att få det löst.
Uploaded with ImageShack.us
Direct Link: http://img90.imageshack.us/img90/2271/hwinfo32.png

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bollebop:

Ursäkta, men jag förstår inte alls vad du svamlar om. Har du FPS dropps som kommer från "ingenstans"? & Har aldrig haft problem med dropps tidigare?

Som jag sa vet jag inte till vilken del av datorns komponenter som har med att göra ihop med "FPS" men jag antog att det är Grafikkortet.

Och nej enbart i spelen jag börjar Lagga.. se att min FPS går från stabila 120 ner till ca 20 FPS och ibland direkt ner till 4fps... och i princip Freeze-laggar "fryser bildskärmen"