Letar efter mus med 360 graders scroll (EJ Apple)

Permalänk
Medlem

Letar efter mus med 360 graders scroll (EJ Apple)

Hej forumister. Letar med ljus och lykta efter en mus med 360 graders scroll som på Apples Mighty Mouse, men jag vill ha en med riktiga knappar. Fullkomligt omöjligt att game:a med någon form av effektivitet med dessa knapplösa knappar. Dessutom är inte formen speciellt skön för handen efter en tids användning.

Finns ju massor med bättre möss men ingen (som jag lyckats hitta) som har 360 graders scrollen. Den vill jag INTE vara utan, har man väl vant sig vid det så känns det som ett alltför stort steg bakåt att bara kunna scrolla upp och ner.

Apples Magic Mouse är inte heller något alternativ dels för att min Bluetooth fuckar up med jämna mellanrum och då tappar jag givetvis musen. Dessutom har även den knapplösa knappar och ligger om möjligt ännu sämre i handen.

Älskar Apples produkter i vanliga fall men just deras möss har ett stort kletigt #FAIL# klistrat på sig, usch och fy.

Så kravlistan ser ut såhär:

* Vanliga microswitch-knappar
* Helst trådad om trådlös så BT och inte några specialadaptrar
* Optisk laser (har tröttnat på att diska muskulor och pilla damm ur sensorerna)
* Bra ergonomi
* 360 graders skroll (ett absolut måste när jag jobbar i Illustrator och Photoshop)
* Gärna inte över en 500-ing (undantag kan göras om det är motiverat av sanslöst bra kvalitet)

Finns det något sådant?

Permalänk
Medlem

För en n00b som mig; vad menas med 360 graders scroll?

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Typ ett scrollhjul som inte bara scrollar upp och ner utan även höger och vänster. Finns ju varianter med ett traditionellt scrollhjul som går att klicka sidledes men det är inte vad jag vill ha utan steglös scrollning i 360 grader som på Apples Mighty Mouse (sitter en liten kula där scrollhjulet i vanliga fall sitter).

Permalänk
Medlem

Nähäpp .. det fanns inte. Ok, då får jag väl köpa en ny Apple mus då. Konstigt att annars heter det ju alltid att Apple aldrig uppfinner något själva bara kopierar saker som andra gjort och paketerar det lite snyggare.

Permalänk
Medlem

Leta efter möss med så kallade 'trackballs'.

Logitech M570 som exempel.