Grafikkort i Battlefield 3 Beta

Permalänk

jaha okej ..

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Avstängd

suttit och väntat sedan 03:00 nu..

Nice.. Finns vist redan på PS3 store.. Får la testa den versionen först då..

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Det där blir dock fel (om jag inte är ute och cyklar).
V-sync arbetar mot en konstant framerate i samklang med uppdateringsfrekvensen, och därför handlar det om jämna multiplar. Klarar inte systemet att hålla 60 FPS kommer det tvingas direkt ned till 30 FPS (två frames per uppdatering), utan mellansteg. Likaså är steget över 60 FPS hela vägen uppe på 120 FPS. Vissa konfigurationer/spel/inställningar tillåter dock även 45 eller 90 FPS, men då blir det "judder" på samma sätt som om man spelar upp film i 60 Hz.

Beror på, har du både vsync+tripplebuffering enablat så slipper du att fps'en halveras.

http://www.tweakguides.com/Graphics_10.html

Denna är också bra, verkar vara många som inte har en aning om hur det fungerar, ger ett bra hum:

http://hardforum.com/showthread.php?t=928593

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Fredag:

vad är den militära beteckningen på en 30+ noob med inputlag?

Hemvärnsman.

Skrivet av FRULZ:

suttit och väntat sedan 03:00 nu..

Haha varför det? xD

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Nu tankar jag ner't ses ingame!

Permalänk
Medlem

Yes! tankar jag med! Whoohoo!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TheDaemon:

Haha varför det? xD

är förväntansfull ju, finns på origin nu är på 14%

Permalänk
Medlem

Internal Server Error säger jag bara

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av M1NT:

är förväntansfull ju, finns på origin nu är på 14%

Du skulle sovit till 13.00 istället Onödigt att slösa dina vakna timmar på att vänta ^^

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Någon som testat 6850 i crossfire hur bra/dåligt det presterar?

Visa signatur

Fractal Define R2, Fractal Newton R2 800W, INTEL CORE I7 980, 12GB Corsair pc 12800. Ny gpu skall inhandlas

Permalänk
Medlem
Skrivet av lhffan:

Någon som testat 6850 i crossfire hur bra/dåligt det presterar?

Jag kor med 2 st 6950 1gb. Rullar High utan AA deferred och AF x8 samt 1080. Ligger stabilt mellan 90-120 utomhus och mer inomhus. Slar jag pa AA deferred till x2 eller x4 sa fuckar sig fpsen direkt ner mot 60.

notera att jag kor med 10.8. Hade massa problem med crasher och lagg med 11.10.

Permalänk
Skrivet av noak:

Jag kor med 2 st 6950 1gb. Rullar High utan AA deferred och AF x8 samt 1080. Ligger stabilt mellan 90-120 utomhus och mer inomhus. Slar jag pa AA deferred till x2 eller x4 sa fuckar sig fpsen direkt ner mot 60.

så AA drar ner fps ordentligt?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Medlem
Skrivet av xitele810:

så AA drar ner fps ordentligt?

Ja den mördar. Men det finns en till AA inställning som heter AA Post. Vet inte vad den gör. Men den kan jag iaf ha igång utan problem. Men slår jag på AA Deferred så brakar allt ihop. Så jag rekomenderar alla att köra custom. Köra allt på high/ultra utan AA och sen om det finns utrymme börja fippla med AA.

Permalänk
Skrivet av noak:

Ja den mördar. Men det finns en till AA inställning som heter AA Post. Vet inte vad den gör. Men den kan jag iaf ha igång utan problem. Men slår jag på AA Deferred så brakar allt ihop. Så jag rekomenderar alla att köra custom. Köra allt på high/ultra utan AA och sen om det finns utrymme börja fippla med AA.

finns inte bara vanliga AA? vad heter alla dom nya funktioner?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Medlem
Skrivet av noak:

Ja den mördar. Men det finns en till AA inställning som heter AA Post. Vet inte vad den gör. Men den kan jag iaf ha igång utan problem. Men slår jag på AA Deferred så brakar allt ihop. Så jag rekomenderar alla att köra custom. Köra allt på high/ultra utan AA och sen om det finns utrymme börja fippla med AA.

Kan även rekomendera de som upplever problem med som krasher och lagg/svajig prestanda trots relativt hög fps att prova att gå tillbaka till 11.8 om ni sitter på 11.10. Alla mina problem försvann då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xitele810:

finns inte bara vanliga AA? vad heter alla dom nya funktioner?

Jag vet inte vad som skilljer dem at och hur de fungerar. Darfor so gjorde jag en trad. Vi far se om nagon kunnig pa omradet kan ge raka svar.

http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/1044680-bf3-...

Permalänk
Medlem

Detta spelet var tydligen inget för oss med GTX 560 Ti... Allt flyter på skitbra på ultra men spelet krashar alltid till skrivbordet efter några minuters spelande och man måste restarta spelet för att det ska fungera igen.

Alla som jag har hört ha detta problemet har samma kort som mig, vad är lösningen? Snälla, citera och skicka gärna meddelande då denna tråd blir fullständigt sönderspammad.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Fredag:

Ännu en anledning att köra på low, hehe... Bra info Emil!

Sitter med köpknappen på EA origin, men märker nu att "Fredag" är upptaget!

Är Fredag_Swec ett bra alternativ, eller Fredag_swe?

Kanske tar ett helt nytt nick, vad är den militära beteckningen på en 30+ noob med inputlag?

Cannon Fodder, Died Meet, Target Practice eller dead man walking.

Själv tror jag att jag avstår från att köpa, klarar bara av ett visst mått av förnedring.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Kan lira allt på High och full AA och antiailasing mellan 49-67 fps. tycker jag verkar rätt OK=) Dator i sign

Permalänk
Medlem
Skrivet av satero:

Detta spelet var tydligen inget för oss med GTX 560 Ti... Allt flyter på skitbra på ultra men spelet krashar alltid till skrivbordet efter några minuters spelande och man måste restarta spelet för att det ska fungera igen.

Alla som jag har hört ha detta problemet har samma kort som mig, vad är lösningen? Snälla, citera och skicka gärna meddelande då denna tråd blir fullständigt sönderspammad.

Ingen som har någon lösning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av satero:

Ingen som har någon lösning?

Jag kör också med 560 ti men Msi, fungerar hur bra som helst

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pfeffe:

Jag kör också med 560 ti men Msi, fungerar hur bra som helst

Jag kör då Gigabyte versionen, och min polare har exakt samma kort med exakt samma problem. Riktigt jobbigt... Fler som har detta problem får gärna säga det till mig.

Permalänk
Medlem

Hmm, jag kör på MSI GTX560ti och jag har inte heller några större problem.

Jag har kraschat 4-5ggr än så länge, men det är under nästan 15 timmars spelande.

Visa signatur

Si vis pacem, para bellum.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av satero:

Jag kör då Gigabyte versionen, och min polare har exakt samma kort med exakt samma problem. Riktigt jobbigt... Fler som har detta problem får gärna säga det till mig.

Testa med originalklock på processorn.
En del farbriksöverklockade 560Ti från Gigabyte har tyvärr varit för hårt klockade, testa att sänka även grafikkortets klockor en bit.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

FÖR ER SOM VILL KOMMA IN PÅ CASPIAN BORDER
ANVÄND DENNA ADDON FÖR CHROME FÖR ATT KÖA
http://www.coderah.com/?page_id=389
Håll utkik efter lösenordet också

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Varför kan jag inte ens välja ultra inställningar?

Visa signatur

Rigg: Asus Z790-F Gaming, MSI RTX 4090 Suprim, 1+2tb Kingston Fury Renegade m2 SSD, HDD 1tb, 32GB 6400Mhz DDR5, i9 13900K, 1200W PSU, , Fractal Design Meshify RGB , Deepcoler LT720.

Permalänk
Skrivet av noak:

Jag kor med 2 st 6950 1gb. Rullar High utan AA deferred och AF x8 samt 1080. Ligger stabilt mellan 90-120 utomhus och mer inomhus. Slar jag pa AA deferred till x2 eller x4 sa fuckar sig fpsen direkt ner mot 60.

notera att jag kor med 10.8. Hade massa problem med crasher och lagg med 11.10.

Samma här, kör 2st 6870 fungerar klockrent tills man slår på aa, då cpar det ur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Testa med originalklock på processorn.
En del farbriksöverklockade 560Ti från Gigabyte har tyvärr varit för hårt klockade, testa att sänka även grafikkortets klockor en bit.

Processorn är originalklockad. Min GPU är den överklockade versionen, vet dock inget om hur man gör för att sänka grafikkortets klock. Tror ni detta är felet? Jag har aldrig haft några problem med BC2 eller Metro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av satero:

Jag kör då Gigabyte versionen, och min polare har exakt samma kort med exakt samma problem. Riktigt jobbigt... Fler som har detta problem får gärna säga det till mig.

Har samma problem, fick min nya dator för 3 veckor sedan,kör SLI med 2st Gigabyte GeForce GTX 560 Ti 1024MB OC, maxar allt och det flyter hur jävla nice som helst. Men så efter några minuter fryser det i någon sekund, skärmen blir svart och skrivbordet visar sig. Måste sedan stänga av med aktivitetshanteraren för att kunna använda datorn : ( Har windows 7 64-bit, laddat hem dom nyaste beta drivrutinerna.

PLEASE NÅGON FIX? Blir fan hemskt ledsen om det ska bugga när spelet släpps på riktigt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Riveboi:

Har samma problem, fick min nya dator för 3 veckor sedan,kör SLI med 2st Gigabyte GeForce GTX 560 Ti 1024MB OC, maxar allt och det flyter hur jävla nice som helst. Men så efter några minuter fryser det i någon sekund, skärmen blir svart och skrivbordet visar sig. Måste sedan stänga av med aktivitetshanteraren för att kunna använda datorn : ( Har windows 7 64-bit, laddat hem dom nyaste beta drivrutinerna.

PLEASE NÅGON FIX? Blir fan hemskt ledsen om det ska bugga när spelet släpps på riktigt!

Precis så är det! Jag är så jävla besviken då BF3 är det enda spelet jag längtat efter och det enda jag egentligen vill lira. Hoppas verkligen det kommer en fix som är enkel