Val Av Tv: Samsung Ps51D535 Eller Lg 50Pv350N ?

Permalänk
Medlem

Någon som kan rekommendera ett väggfäste till denna PS51D535?

Visa signatur

Microsoft Surface Pro 4 - Intel Core i7 6650U - 16GB RAM - 512GB SSD
Microsoft Surface Dock - ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Hängde upp den på min gipsvägg med ett väggfäste från Clas Ohlsson. Fick ge en 500/600 kr för det. Fungerade perfekt och sitter tight mot väggen.

Permalänk
Medlem

Då har jag också köpt ett ex av denna och är hittils mycket nöjd förutom att det verkar som att tvn lutar lite snett på stödet.

Hur pass försiktiga är ni under "break-in" på tvn - ställer ni ner kontrast, sharpness etc. samt avstår från tv-spel så här i början?

Permalänk
Medlem
Skrivet av perka81:

Då har jag också köpt ett ex av denna och är hittils mycket nöjd förutom att det verkar som att tvn lutar lite snett på stödet.

Exakt detta problem har jag på min PS51D555 då den är 5 mm lägre på ena sidan. Det verkar som att plastdelen som sitter mellan baksidan på TV:n och fotstativet inte går ned riktigt i foten. Troligtvis felgjuten och har felanmält detta till Samsung för utbyte.

Permalänk
Medlem

Nu har jag också beställt Samsung 51" Plasma-TV PS51D535, lite tack vare er här och lite tack vare priset! Hoppas på en extremt bra TV. Hallå priset!
Kommer att skriva vad jag tycker om TV:n när jag har installerat och använt den i helgen om den hinner komma innan dess. Det vore kul om ni som beställt den nyligen gör det också, likaså tips på saker som kan vara värda att tänka på för en som inte har så bra koll på precis allt!
Ha det gött så länge

Permalänk
Medlem

Har in ett analogt utbud av kanaler är bilden rätt kass, eller är det jag som inte kan ställa in det korrekt? Har Digital TV från Telia och deras boxer och det blir genast mycket bättre bild, för att inte tala om Viasat Sport HD kanalerna, fan vad bra bild då!

Permalänk
Medlem

Prestanda för Sport?

Hej,

Jag är intresserad av denna TV. Hur är den till sport, t.ex Hockey och fotboll? Flyter bilden med, eller finns det risk att bilden hackar?

Tack på förhand!

Mvh
Niclas

Permalänk

Har efter att läst denna tråden beställt mig en samsung, ska hämta ut den ikväll, ska bli grymt kull att se den, lär bli en jäkla skillnad mot min nuvarande 32". Stor eloge till komplett.se med (som vanligt ), beställde TV-n igår lunch, och fick SMS imorse att den finns att hämta ut

Skrivet av nimren:

Har in ett analogt utbud av kanaler är bilden rätt kass, eller är det jag som inte kan ställa in det korrekt? Har Digital TV från Telia och deras boxer och det blir genast mycket bättre bild, för att inte tala om Viasat Sport HD kanalerna, fan vad bra bild då!

Tror inte att det går att få bättre bild än så med analoga signaler.
Analoga signaler sänd ut 480 eller 576 i upplösning, och drar man ut det på 51" så är det dömt till att bli "pixlig" och allmänt kass bild. På en mindre TV så kan det nog se lite bättre ut, men är ju fortfarande bara en analog signal.
Standard-definition television

Skrivet av vegaz:

Hej,

Jag är intresserad av denna TV. Hur är den till sport, t.ex Hockey och fotboll? Flyter bilden med, eller finns det risk att bilden hackar?

Tack på förhand!

Mvh
Niclas

Har Canal+ Sport HD hemma, ska testa att slänga upp det på TVn ikväll så kan jag kolla

Permalänk
Medlem

Fick precis min levererad till dörren. Har kopplat in den nu och testkört lite. Bilden är väldigt bra. Sitter på ett avstånd cirka 3m från TV:n.
Det enda negativa jag har att säga är väl att högtalarna låter lite burkiga, men det kanske blir bättre?

Trodde inte jag skulle kunna hitta en ersättare till min älskade Panasonic TH-42PX80E. Men det verkar som att denna kan leva upp till förhoppningarna

Visa signatur

Microsoft Surface Pro 4 - Intel Core i7 6650U - 16GB RAM - 512GB SSD
Microsoft Surface Dock - ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Någon som har en update?

Permalänk
Medlem

Någon som har tips på inställningar som kopplat en xbox360 till sin PS51D535 / D555 ?

Visa signatur

Microsoft Surface Pro 4 - Intel Core i7 6650U - 16GB RAM - 512GB SSD
Microsoft Surface Dock - ASUS PG279Q

Permalänk

Hej har en fråga angående tv:n. kopplade in datorn till tv:n men det typ hackar på tv:n någon som vet vad man ska ha för inställningar eller så för att kunna köra data spel osv på tv:n mvh

Permalänk

När jag nu kör denna via min HTPC genom min förstärkare och ställer in den på 1080 i Windows blir bilden större än själva tv:n. När jag använde min gamla tv (LG 42") på 1024x768 fungerade det bra men nu blir det lite skumt. Ska man inte köra på 1080?

Permalänk
Medlem

Någon som upplever "buzzing" från baksidan av TV:n?

Visa signatur

Microsoft Surface Pro 4 - Intel Core i7 6650U - 16GB RAM - 512GB SSD
Microsoft Surface Dock - ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av iKenn1i:

Någon som upplever "buzzing" från baksidan av TV:n?

Väldigt väldigt lite. Hör det bara om jag står där bak och lyssnar.

Nu kört TV och en del Battlefield och Call of Duty MW2. Asså vilken bild! Är så sjukt nöjd med köpet. Inte kollat sport än. Men när jag kör vanlig analog TV tycker iaf jag det är bra bild.

Permalänk

Fick hem samsungen igår kväll, ett mirakel att den gick in i bilen
Är grymt imponerad av den, hade en 32" innan så denna känns riktigt enorm, nästan lite överdrivet stor, men bara nästan
Har kollat på en del HD-material, både genom datorn och HD-boxen, imponerande bra bild får jag säga, men även vanliga sändningar (digitala) ser bra ut. Det en jag kan anmärka på är att jag tycker att bilden kan vara lite mörk ibland, specielt om man tittar på icke-HD material, men ska sätta mig och grotta i alla inställningar på TV:n och se om man inte kan ställa in den lite bättre.
Kan verkligen rekommendera denna, riktigt fin TV för detta priset.

Skrivet av vegaz:

Hej,

Jag är intresserad av denna TV. Hur är den till sport, t.ex Hockey och fotboll? Flyter bilden med, eller finns det risk att bilden hackar?

Tack på förhand!

Mvh
Niclas

Tittade lite på Hockey och Fotboll igår kväll, och jag vill inte påstå att jag tyckte att bilden var hackig eller släpig alls. Tittar inte på speciellt mycket sport i vanlig fall, men jag tyckte att TV:n klarade sig bra.

Permalänk
Medlem

Yepp

Skrivet av iKenn1i:

Någon som upplever "buzzing" från baksidan av TV:n?

Självklart, när jag vaknade imorse och satte på TV:n märkte jag också detta "buzzet". Låter riktigt högt.
Vad göra? Nån ljudinställning som kan fixa detta kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pc-online:

Hej har en fråga angående tv:n. kopplade in datorn till tv:n men det typ hackar på tv:n någon som vet vad man ska ha för inställningar eller så för att kunna köra data spel osv på tv:n mvh

Hade också det problemet i början. Tror helt enkelt att datorn inte orkar dra fram högupplöst på denna skärmstorleken. Jag löste mitt problem genom att aktivera hårdvaruaccelering i XBMC.

Skrivet av Calistan:

Självklart, när jag vaknade imorse och satte på TV:n märkte jag också detta "buzzet". Låter riktigt högt.
Vad göra? Nån ljudinställning som kan fixa detta kanske?

Min buzzar en del i vissa lägen. När färgschemat ändras till ganska ljust så börjar det men på mörkare partier är den tyst. Har att göra med just färgerna har jag för mig att det stod i manualen.

Permalänk

[QUOTE="Mx191;11420754"]Hade också det problemet i början. Tror helt enkelt att datorn inte orkar dra fram högupplöst på denna skärmstorleken. Jag löste mitt problem genom att aktivera hårdvaruaccelering i XBMC.

Ok men vad är detta då

Permalänk
Medlem

[QUOTE="pc-online;11421032"]

Skrivet av Mx191:

Hade också det problemet i början. Tror helt enkelt att datorn inte orkar dra fram högupplöst på denna skärmstorleken. Jag löste mitt problem genom att aktivera hårdvaruaccelering i XBMC.

Ok men vad är detta då

XBMC = Mediespelaren jag köra via datorn.
Hårdvaruaccelereing = En inställning som gör att även grafikkortet hjälper till med uppspelningen typ.

Permalänk

Har kolla på min nya samsung nu ett par dagar, och upplever ett lite lustigt problem.
När hela skärmen visar en helt vit eller väldigt ljus bild, så blir bilden väldigt mörk, det vita blir nästa grått som att tv:n inte orkar lusa upp alla pixlar samtidigt.
Om man testar att bara göra en mindre del av skärmen vit så blir den vita färgen väldigt ljus och fin.

Nån som stött på samma/liknande problem och har nån ide på vad man kan göra åt det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikael.132:

Har kolla på min nya samsung nu ett par dagar, och upplever ett lite lustigt problem.
När hela skärmen visar en helt vit eller väldigt ljus bild, så blir bilden väldigt mörk, det vita blir nästa grått som att tv:n inte orkar lusa upp alla pixlar samtidigt.
Om man testar att bara göra en mindre del av skärmen vit så blir den vita färgen väldigt ljus och fin.

Nån som stött på samma/liknande problem och har nån ide på vad man kan göra åt det?

Jag antar att du har stänkt av "Dynamisk Kontrast"? Hur är dina ljusförhållanden i rummet? Vad kör du för inställningar för bilden?

Visa signatur

Microsoft Surface Pro 4 - Intel Core i7 6650U - 16GB RAM - 512GB SSD
Microsoft Surface Dock - ASUS PG279Q

Permalänk
Skrivet av iKenn1i:

Jag antar att du har stänkt av "Dynamisk Kontrast"? Hur är dina ljusförhållanden i rummet? Vad kör du för inställningar för bilden?

Ser mest felet på kvällen när vi har mer eller mindre svart i rummet, men kan vara så att det bara syns mer då?
Har inte fixat så mycket med inställningarna på TV:n ännu, är inte insatt så mycket i vad alla inställningarna gör mer än de uppenbara, dynamisk kontrast låter ju som nåt som man kanske skulle kolla på?
Några förslag på andra vanliga inställningar som är bra att ställa in och hur man bör ställa in dem? Finns det inte typ "referens-DVDer" med testbilder som man kan ställa in efter? Tips på sådana?

Tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av pc-online:

Hej har en fråga angående tv:n. kopplade in datorn till tv:n men det typ hackar på tv:n någon som vet vad man ska ha för inställningar eller så för att kunna köra data spel osv på tv:n mvh

Beror på vad du skickar till tvn. 60Hz om du ska spela eller kolla på NTSC film, 50Hz om du ska kolla på PAL. 24Hz om du ska kolla på högupplöst film.

Permalänk
Medlem

Är det pga låg framerate på tv sändningarna som snabba rörelser eller snabb text som rör sig över bilden hackar?
Är lite smått kräsen då man är van vid mjuka rörelser vid datorn så när det hackar och är suddigt i snabba rörelser blir man lite irriterad:/

Permalänk

Buzzing

Hör också ett surrande ljud från baksidan av tv:n vid ljusare bilder.

Permalänk
Skrivet av mikael.132:

Har kolla på min nya samsung nu ett par dagar, och upplever ett lite lustigt problem.
När hela skärmen visar en helt vit eller väldigt ljus bild, så blir bilden väldigt mörk, det vita blir nästa grått som att tv:n inte orkar lusa upp alla pixlar samtidigt.
Om man testar att bara göra en mindre del av skärmen vit så blir den vita färgen väldigt ljus och fin.

Nån som stött på samma/liknande problem och har nån ide på vad man kan göra åt det?

Ni som har köpt samma TV som jag (Samsung Ps51D535), upplever ni samma problem? Hade var schyst om nån velat testa, annars funderar jag på att felanmäla TV:n.
Allra tydligast syns symptomen om jag slår på datorns bild på TV:n och öppnar utförskaren, på så vis får jag mer eller mindre hela bilden vit. När jag sedan drar i fönstret och förstorar och förminskar det, så syns det tydligt hur bilden blir ljusare och mörkare.

Nån som har lust att testa?

Tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikael.132:

Ni som har köpt samma TV som jag (Samsung Ps51D535), upplever ni samma problem? Hade var schyst om nån velat testa, annars funderar jag på att felanmäla TV:n.
Allra tydligast syns symptomen om jag slår på datorns bild på TV:n och öppnar utförskaren, på så vis får jag mer eller mindre hela bilden vit. När jag sedan drar i fönstret och förstorar och förminskar det, så syns det tydligt hur bilden blir ljusare och mörkare.

Nån som har lust att testa?

Tack.

Samma sak för mig. Bilden känns mörk när datorn är inkopplad och jag har öppen en stor vi bild, som tex Mina Dokument, men när någon film eller så är på så är det inga problem. Den kanske automatiskt ställer in sig så att den inte är för vit

Permalänk
Medlem

köpte mig igår en PS51D535. Har tidigare haft en LE40A557 uppsatt på väggen med ett hama väggfäste. Det visade sig att skruvarna var alldeles för små tilll PS51D535. Någon som vet dimensionen på skruvarna samt vart dem går att inhandlas? Orkar inte köpa ett nytt väggfäste

Permalänk
Skrivet av crayyan:

köpte mig igår en PS51D535. Har tidigare haft en LE40A557 uppsatt på väggen med ett hama väggfäste. Det visade sig att skruvarna var alldeles för små tilll PS51D535. Någon som vet dimensionen på skruvarna samt vart dem går att inhandlas? Orkar inte köpa ett nytt väggfäste

Tror det stod nåt om det i manualen under väggmontering, tror det stod skruvdimensioner där iaf :/