Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Phase_led????

Hej jag har ett Gigabyte GA-EX58-UD3R och alla phase_led lyser 2 green 1 red 1 yellow men forstar inte vad den har for funktion. Vet nagon vad detta betyder jag hittar ingenting om det. Jag far inte ens igang datorn och jag antar att nagot med moderkortet ar fel med tanke pa att jag har provat byta ut
Processor
Grafikkort
Nataggregat
och aven bara haft i ett ram minne.

Datorn startar men stanger av sej efter 2 sekunder och startar efter nagra sekunder igen och haller pa sadar.. ingen bild eller ngt.

Tacksam for bra svar MVH !

Visa signatur

#CPU:i7 920 @ 4Ghz + Corsair H70 #GPU:ASUS GTX 1060 3Gb
#Moderkort:Rampage III Formula x58 Socket 1366 #PSU:Cheftec 650w#RAM Corsair Dominator 1600mhz 12gb

Permalänk
Medlem

Hade det här när jag hade ett Gigabyte moderkort jag med.

När du testade bara En ram-sticka, är du helt säker på att du satte den i slot 1?
Det är viktigt, annars funkade det inte för mig iaf.

Har du glömt 4/8-pin kontakten till CPU'n?

Permalänk
Medlem

Den sitter i ettan och nej men d'a'remot om jag drar ur den 8-pin kontakten sa startar datorn och haller sej igang..

Visa signatur

#CPU:i7 920 @ 4Ghz + Corsair H70 #GPU:ASUS GTX 1060 3Gb
#Moderkort:Rampage III Formula x58 Socket 1366 #PSU:Cheftec 650w#RAM Corsair Dominator 1600mhz 12gb

Permalänk
Medlem

Vänta, du menar alltså att datorn fungerar fint Utan den extra strömkabeln?

Kan du säga vad för CPU och nätdel du har?

Permalänk
Medlem

i7 920 ska jag kolla upp natagget ocksa?

Visa signatur

#CPU:i7 920 @ 4Ghz + Corsair H70 #GPU:ASUS GTX 1060 3Gb
#Moderkort:Rampage III Formula x58 Socket 1366 #PSU:Cheftec 650w#RAM Corsair Dominator 1600mhz 12gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av KLUPP3:

i7 920 ska jag kolla upp natagget ocksa?

Du säger att den startat Utan den extra 8-pin strömkontakten.
Menar du att bios startas, windows laddas etc, eller att datorn bara går igång?

Permalänk
Medlem

att datorn bara gar igang.. ingen bild. Det e det anda jag provat som far datorn att inte d'o' efter typ 2 sekunder o loopar

Visa signatur

#CPU:i7 920 @ 4Ghz + Corsair H70 #GPU:ASUS GTX 1060 3Gb
#Moderkort:Rampage III Formula x58 Socket 1366 #PSU:Cheftec 650w#RAM Corsair Dominator 1600mhz 12gb

Permalänk
Medlem

Testa resetta bios.
Du måste ha i den extra strömkabeln, annars kommer inget fungera.

Permalänk
Medlem

Hur resettar jag bios ? 'a'r det genom att ta ur ''klockbatteriet'' sa funkar det inte. inte ens over natten

Visa signatur

#CPU:i7 920 @ 4Ghz + Corsair H70 #GPU:ASUS GTX 1060 3Gb
#Moderkort:Rampage III Formula x58 Socket 1366 #PSU:Cheftec 650w#RAM Corsair Dominator 1600mhz 12gb