Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

Battlefield 3 Beta - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjebbosten:

Tycker spelet är helt okej förutom buggarna och de som hör till en beta version.

Några saker jag inte förstår/undrar:
Ficklampor, varför har folk dom ? bara lättare att se dom både ute och nere vid tunnelbanan.
Får man upp hp om man blir skjuten och sen gömmer sig bakom en sten ?
Kan man skjuta genom väggar/stenar ? många gånger har det hänt att jag blivit skjuten och gömmer mig bakom en sten och blir skjuten genom stenen.

Jag kan svara på varför jag kör ficklampan.
Den är ruskigt bra när man ska runt ett hörn man vet någon sitter i då den bländar som satan. Man kan stänga av o sätta på den med T, så den e avstängd 99% av tiden jag kör, då den som du säger avslöjar vart man är.
Och när man blir skjuten genom en vägg kan det bero på att tex ett ben sticker ut på andra sidan, hoppas dom ordnar upp det så man inte kan lägga sig med halva kroppen inne i en vägg eller utanför på andra sidan väggen.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk

Spotting borde tas bort direkt. Vad finns det för mening?

Såfort du blir spottad så sprayar 10 pers på dig från andra sidan banan. Happ, då får jag ligga här tills kulregnet slutar. Inte tala om att buskar etc. blir totalt värdelösa som camo.

Sen tycker jag att en reload skulle kosta ett mag. Inte som det är nu, kör du assault kan du stå och mata ut fan oändligt med skott på spots.

Sjukt jävla passivt spel

Permalänk

Det finn säker svaret på detta på 127 sidor men orkar inte leta. Vilket program är det man ska tillåta för att kunna se ping i server browser och använda quick match? Testat med "ESN SonarHost Application" och "ESN Launcher" (alla exe filer i plugin mapen) men det funkar ändå inte...

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem

finns det något vapen som låter som att de har lite kraft i sig? tycker alla vapen låter som olika typer av ärtrör

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hamzta:

Asus Xonar DX. Ljudet är kasst.

Skaffa hörlursförstärkare och ett par ok lurar då. Ljudet för mig är otroligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Skaffa hörlursförstärkare och ett par ok lurar då. Ljudet för mig är otroligt.

Håller med, helt fantastiskt ljud.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FribBe:

Håller med, helt fantastiskt ljud.

Förklara för mig då, vart Reverben är?

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem

ahahhaha jag dör.
jag fick EOD BOT. Ingen vet ju vad den gör för något.
Jag åkte rakt in bland 10 fiender och defuseade bomben.

satt och grät av garv i skype, herregud vad kul det var!

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av knaz:

Jag kan svara på varför jag kör ficklampan.
Den är ruskigt bra när man ska runt ett hörn man vet någon sitter i då den bländar som satan. Man kan stänga av o sätta på den med T, så den e avstängd 99% av tiden jag kör, då den som du säger avslöjar vart man är.
Och när man blir skjuten genom en vägg kan det bero på att tex ett ben sticker ut på andra sidan, hoppas dom ordnar upp det så man inte kan lägga sig med halva kroppen inne i en vägg eller utanför på andra sidan väggen.

Jaha kan man stänga av den, det hade jag ingen aning om.

Nja, låg ju under en stor sten och jag låg i mitten av stenen så det är i princip omöjligt att något ben stack ut, ser ju sedan på killcam att dom är långt borta

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

haha jag fick en killingstreak på 30 med shotgun.
tog upp någons kit och gick bärsärk, helt otroligt att jag höll mig vid liv

Skrivet av Muss3:

*buskbild*

HAHAHAHAH dör av garv <3<3

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper943:

Ficklampor = Kan vara bra i vissa fall typ i korridorer m.m annars är de tvärtom
Du får hp om du ligger bakom en sten ja, dock dröjer de ett tag innan de börjar regga upp och de går segt.
Tyvärr kan du skjuta genom vissa stenar, riktigt irriterande men något de antagligen kommer fixa!

Buggen att skjuta genom stenar är fixat i final.

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk
Skrivet av Överkill:

Spotting borde tas bort direkt. Vad finns det för mening?

Såfort du blir spottad så sprayar 10 pers på dig från andra sidan banan. Happ, då får jag ligga här tills kulregnet slutar. Inte tala om att buskar etc. blir totalt värdelösa som camo.

Sen tycker jag att en reload skulle kosta ett mag. Inte som det är nu, kör du assault kan du stå och mata ut fan oändligt med skott på spots.

Sjukt jävla passivt spel

Håller med, blir man spottad direkt när fienden siktar på en eller hur fungerar det ?

Otroligt jobbigt när man vunnit ute mappen och det sprängs för att komma ner till underjorden, så ligger det en snubbe med machinegun och plockar säkert 10-20pers och det gör han typ 3-4 mappar

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Problem med musen i BF. Kan inte ändra musens knappar i settings sjukt irriterande då jag inte kan använda mina vanliga kontroller. Någon som vet vart eller om man kan hitta cfgn så man kan ändra där direkt? Det händer ingenting när jag försöker klicka i en av musens knappar utan måste trycka escape för komma ifrån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sher!kan:

finns det något vapen som låter som att de har lite kraft i sig? tycker alla vapen låter som olika typer av ärtrör

Tycker att alla vapen låter ungefär likadant. Spelar ingen roll om man skjuter med en pistol eller ett tungt understödsvapen, båda är lika högljudda och lika extremt "basiga". Det är väl så kidsen vill ha det idag helt enkelt.

Skulle personligen vilja ha lite dynamisk volym på ljuden i spelet, så att det verkligen hörs när någon släpper iväg en salva från tyngre vapen. Nu känns det lite whatever, jag tar fram min lilla pistol och överröstar allt.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk

Ni som tycker spotting är skit har väl dock inte spelat bad company 2?
Tyckte det här med spotting var så uselt att jag spelade Hardcore 99%
Hardcore kommer även finns på BF3

Im a happy man!!

Förövrigt tycker jag spelet är fantastiskt bra!
Klart där är buggar men hallå det är en Beta?

Caspian border som jag nötade som fan sålänge servrarna var uppe var ju en störtskön bana!
Äkta battlefield känsla! :D:D:D

Visa signatur

‖ Intel Core i7 4790k , Coolermaster Seidon 120V ‖ Gigabite Z97X-Gaming 3 ‖ 2x8 Corsair Vengeance ‖ Msi Nvidia GTX 1070 Ti ‖ Corsair Obsidian 750D ‖ Samsung SSD 256 Gb ‖ Western Digital 2x1 TB 7200 rpm ‖ Corsair 850W PSU
‖ Sony optiarc DVD rw Burner || Acer Predator X34

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Devil May Cry:

Haha jaja jag försökte bara vara trevlig och hjälpa dig för jag vet att det är något från din sida.
Men om du vill tro att det endast är drivrutinerna och inget annat be my guest.

Om insinuera "skit bakom spakarna" är ditt sätt att vara trevlig och hjälpsam mot grabben som inte får betan att lira klockrent så har du nog något att jobba på

Skrivet av 1guy:

bf3 klipp får jag frapsa nu, laddar upp senare.

Gärna helt gameplay och inte montage då.

Skrivet av lighisse:

Problem med musen i BF. Kan inte ändra musens knappar i settings sjukt irriterande då jag inte kan använda mina vanliga kontroller. Någon som vet vart eller om man kan hitta cfgn så man kan ändra där direkt? Det händer ingenting när jag försöker klicka i en av musens knappar utan måste trycka escape för komma ifrån.

Musen går inte att binda riktigt än tyvärr. Tangentbordet går att mappa om, om än inte alla knappar tydligen.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1guy:

haha jag fick en killingstreak på 30 med shotgun.
tog upp någons kit och gick bärsärk, helt otroligt att jag höll mig vid liv

http://cache.gyazo.com/351d18346ba77e153731d20e83b621dd.png

HAHAHAHAH dör av garv <3<3

Alltså, vare sig SPM eller K/D berättar för mig om någon är en bra spelare. Det är förhållandevis meningslös statistik. När det gäller K/D är det självklart, vem kan inte få en bra K/D? När det kommer till SPM gäller samma princip; det är inte svårt att lägga poäng på en hög, och om en hög SPM är ett mål, då uppmuntras i princip rent idiotiska spelsätt som typ, "jag sitter i den här busken bakom fiendens spawn".

Oavsett om du spelar på det här sättet eller inte är vi andra inte så väldigt intresserade av vad andra har för K/D och SPM. Det finns alltid folk som har två, tre eller tio gånger så hög poäng som du så varför ge oss referensen, liksom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Blev det någon sniper vs sniper mellan er?

haha jag tänker inte installera bad company 2 igen för att spela 1v1 med någon.
verkar fruktansvärt tråkigt att spela 1v1 på en battlefield map, fungerar bara på små maps, som aim_map på cs.

han kan ju helt enkelt länka sin profil och visa hur duktig han är, men det vill han inte.
att spela bf3 vill han ju inte.
ifall jag installerar bc2 vill han nog inte spela det heller.

Skrivet av TheDaemon:

Gärna gameplay och inte montage då.

sure thing.
brukar däremot inte köra med fraps "aktivt" utan en sådan där last 30 sec recording, och när något snyggt händer så aktiverar jag reccen och sparar.
man sparar så mycket utrymme då.
så jättelånga klipp blir det nog inte, ifall jag ska göra det blir det isf att jag laddar upp en hel runda helt uneditad.

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Medlem
Skrivet av .maker:

Alltså, vare sig SPM eller K/D berättar för mig om någon är en bra spelare. Det är förhållandevis meningslös statistik. När det gäller K/D är det självklart, vem kan inte få en bra K/D? När det kommer till SPM gäller samma princip; det är inte svårt att lägga poäng på en hög, och om en hög SPM är ett mål, då uppmuntras i princip rent idiotiska spelsätt som typ, "jag sitter i den här busken bakom fiendens spawn".

jag får praktiskt taget en mcom attacker ribbon varje gång jag spelar attacker, vet inte hur jag kan vara mer hjälpsam för laget.
som defender så ser jag till att attacker inte kommer fram, simple as.

ifall man kan hålla uppe en hög kdr+spm samtidigt som man är i fronten så anser jag att man är bra.

vad annars är skill?
att göra vad precis? inte deffa/planta. inte få många kills. inte få hög spm. tell me?

ligger f.ö. rankad top 100 i "skill" saken som finns på BF3, vet däremot inte exakt vad den betyder.

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Medlem

Körde just en väldigt intensivt runda på Metro. Jag var i attackers och vi lyckades ta ut "B" i parken utan att förlora en ticket, men över "A" var det ett sånt tryck att vi förlorade alla tickets, lyckades sätta dit sprängdegen på M-COM:en medan vi hade 0 tickets kvar och höll den till den sprängdes. Hör "We have taken the objectiv." och sedan kom det "Your team lose". VAF*N, vi borde fått 100 nya tickets och fortsatt där. Vi lyckades ju trots allt spränga båda.

Permalänk

Såg att en del andra hade postat om dåligt ljud med Asus Xonar DX. Detta är hur det låter för mig när det är som värst. Är bara lite allmänt klent,tråkigt och sprakigt när det är som bäst men detta är riktigt illa. Enjoy!

http://dl.dropbox.com/u/4018313/BF3Ljud.mp3

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1guy:

jag får praktiskt taget en mcom attacker ribbon varje gång jag spelar attacker, vet inte hur jag kan vara mer hjälpsam för laget.
som defender så ser jag till att attacker inte kommer fram, simple as.

ifall man kan hålla uppe en hög kdr+spm samtidigt som man är i fronten så anser jag att man är bra.

vad annars är skill?
att göra vad precis? inte deffa/planta. inte få många kills. inte få hög spm. tell me?

ligger f.ö. rankad top 100 i "skill" saken som finns på BF3, vet däremot inte exakt vad den betyder.

Nu har vi ju lyckats utesluta SPM och K/D, och det var ju det du länkade förut. Jag tror att de flesta kan komma fram till att en hög K/D och/eller SPM inte medför någon "skill". Det finns ett rankingsystem i Battlelog, men det är ju mest bara för underhållning, eftersom att det just lägger stor vikt vid K/D och SPM.

För att inte nämna alla buggar relaterade till hur mycket skada vapnen gör just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av .maker:

Nu har vi ju lyckats utesluta SPM och K/D, och det var ju det du länkade förut. Jag tror att de flesta kan komma fram till att en hög K/D och/eller SPM inte medför någon "skill". Det finns ett rankingsystem i Battlelog, men det är ju mest bara för underhållning, eftersom att det just lägger stor vikt vid K/D och SPM.

För att inte nämna alla buggar relaterade till hur mycket skada vapnen gör just nu.

berätta gärna vad som är skills.
inte k/d, inte score, inte att göra objective.

lite spännande att höra.
antar det du gör är vad skill är, så berätta vad du gör.

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av 1guy:

sure thing.
brukar däremot inte köra med fraps "aktivt" utan en sådan där last 30 sec recording, och när något snyggt händer så aktiverar jag reccen och sparar.
man sparar så mycket utrymme då.
så jättelånga klipp blir det nog inte, ifall jag ska göra det blir det isf att jag laddar upp en hel runda helt uneditad.

Har du testat spela in med MSI Afterburner Beta 2.2.0 Beta 7 eller så? Vet inte hur det funkar med just din hårdvara men där kan du bland annat få inspelningen komprimerad direkt i helt ok kvalitet utan att fylla disken riktigt lika snabbt Splittar inte heller filerna var fjärde GB till skillnad från fraps.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1guy:

berätta gärna vad som är skills.
inte k/d, inte score, inte att göra objective.

lite spännande att höra.
antar det du gör är vad skill är, så berätta vad du gör.

Jag har aldrig sagt att det inte är gott att spränga eller rädda objekt, jag har bara pekat ut att den statistik som Battlelog sätter ihop inte är representativ för en "skillad" spelare, vilket för övrigt är ett otroligt subjektivt begrepp. Jag har givetvis inte makten att hävda att du är en bra eller dålig spelare, en del kanske respekterar en bra K/D eller en hög SPM, jag vill däremot peka ut att det kanske inte är särskilt beundransvärt på grund av att man kan spela på ett riktigt lol-sätt för att få extremt bra K/D eller SPM.

Länka din statistik relaterad till MCOM-stationer istället, inte sånt som inte är särskilt relevant eller intressant för oss andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Har du testat spela in med MSI Afterburner Beta 2.2.0 Beta 7 eller så? Vet inte hur det funkar med just din hårdvara men där kan du bland annat få inspelningen komprimerad direkt i helt ok kvalitet utan att fylla disken riktigt lika snabbt

visste inte att afterburner kunde spela in, jag kan prova det.

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av 1guy:

visste inte att afterburner kunde spela in, jag kan prova det.

Någorlunda ny feature tror jag, och det är bara i Beta-versionen den spelar in ljud vad jag vet. Värt att prova, tyckte det funkade bra för mig iaf.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Här kommer ett videoklipp som jag filmade med mobilen för att visa att vapnet försvinner men fick med något mycket konstigare. Det laggar också som fan i klippet. Det börjar hända för mig ungeför 10 min in i alla games. Innan dess är det typ 50-60 fps och helt spelbart.

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk

Min BF3 beta funkar ej. Jag har laddat ner de senaste drivrutinerna till grafikkortet. Varje gång jag trycker på quickmatch så står det matchmaking nere i väsntra hörnet i game manager, den bara laddar men ingenting händer . Jag har testat att avinstallera och installera spelet på nytt.

Vad ska jag göra för att få det att funka?

Tack på förhand