Battlefield 3 Beta - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kuba-cola:

Bara jag som ibland får spela i svartvitt?

http://img64.imageshack.us/img64/5705/bf32011100214005691.jpg

By cubacola at 2011-10-02

Tryck Escape. Blir så för mig också ibland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Du kör max då ja, vad får du för fps?

Ja, jag kör max. Har inte kollat fps. Rent anekdotiskt kan jag säga att det kännas helt klart mjukare i musrörelserna med medium/high settings. Hur kan man kolla fps i spelet på smidigaste sättet? Funkar gratis versionen av fraps för det ändamål?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Det är inte max.

2560x1600 här.

Flyter på bra (spec i min sign), dock ingen anning om min fps men ska kolla upp den.

Jag upplever också att det flyter på bra. Känner dock en aning fördröjning i musen. Knappt märkbart i stridens hetta. Dock så när jag spawnar och panorerar så känns det helt klart.

Permalänk
Skrivet av p0xis:

prova trycka på escape och sen tillbaka igen brukar lösa sig

Skrivet av jimjavel:

Har fått så också, försvinner för mig om jag trycker Esc och sen Esc igen.

Tack för tipset!

Permalänk
Medlem

Spelade på gotlands server nu, var den värsta servern jag spelat på hittills. Ojämna lag. tråkigt gameplay och massvis med folk som springer runt döda och osynliga och knivar folk i ryggen. Nästan enda servern jag stött på denna "bugg" och i massiv omfattning dessutom. Usch det förstörde mitt sug efter BF3 ett bra tag orkar inte spela mer -.-

Visa signatur

Fractal Design R3 | Corsair HX850 | i5 2500k 3,3 GHz | ASUS Sabertooth Z77| GTX 970 | 16GB RAM Corsair | 120GB SSD

Permalänk
Medlem

Är minimpappens placering uppe på betaforumet?
Tycker den borde sitta högre upp ala' BF2 style.

Sen borde det finnas reglage så man kan ställa genomskinlighet, färger osv.
Men det kanske kommer i fulla versionen.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Skrivet av rhedlnd:

Spelade på gotlands server nu, var den värsta servern jag spelat på hittills. Ojämna lag. tråkigt gameplay och massvis med folk som springer runt döda och osynliga och knivar folk i ryggen. Nästan enda servern jag stött på denna "bugg" och i massiv omfattning dessutom. Usch det förstörde mitt sug efter BF3 ett bra tag orkar inte spela mer -.-

Det är ju bara att byta server eller?
Tråkigt att de är så, men vad ska man göra?

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem

Gillar inte kartan alls. Känns inte som man har nån koll på vart man är eller var man har sina lagkamrater.

Sen vet jag inte varför men jag har åtminstone ingen koll alls på vad som händer runt omkring mig. Vart mina lagkamrater tar vägen och så, som man hade i BF2. Kan inte säga exakt varför.

Visa signatur

Fractal Design R3 | Corsair HX850 | i5 2500k 3,3 GHz | ASUS Sabertooth Z77| GTX 970 | 16GB RAM Corsair | 120GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper943:

Det är ju bara att byta server eller?
Tråkigt att de är så, men vad ska man göra?

Ja men jag blev så trött på spelet så jag tar nog nån timmes paus haha.

Visa signatur

Fractal Design R3 | Corsair HX850 | i5 2500k 3,3 GHz | ASUS Sabertooth Z77| GTX 970 | 16GB RAM Corsair | 120GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

Har du provat Printscreen knappen?

Ja det har jag.

Permalänk

är det bara jag eller är m416 sjukt op, så fort jag möter någon med en sån så dör man fan på 1 skott, även om man själv börjar skjuta

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

Inte för att vara sån, men om du läser lite ovanför ditt inlägg så finns svaret

Jo, de dök upp medans jag skrev min post. Tack dock :).

Har uppdaterat men jag får samma problem. Testar vidare.

edit:

Försök 3 så kickade det igång. Yay.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Skrivet av rhedlnd:

Ja men jag blev så trött på spelet så jag tar nog nån timmes paus haha.

Haha

Tycker de är drygt med samma bana nu. Spelat i 11 timmar på Metro känns ganska drygt Kört en gång på Caspian Border som var jävligt rolig

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem

Min spec är allltså gtx 580 3 gb på en 2560x1440 skärm och en i7 2600k (oklockad). Med allting på max har jag: ca 40fps inomhus och runt 30 utomhus. Jag märker av detta främst i ett litet muslag. Sedan verkar jag ha samma bugg som många andra med att det blinkar till vitt och orange ibland i skärmen.

Permalänk
Medlem

Jag får alltid "Your connection to the server has timed out." när jag försöker komma in på någon server... Jag vet att många andra också har det och det enda svaret jag har fått är att man skall stänga av "UpNp"? Men hur gör man det? Eller finns det någon annan som har löst det här problemet? :/

Permalänk
Medlem

Varför har dom inte gjorts så man kan upgradera pistolerna?!

Visa signatur

Asus UX32VD-R4002V

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av lithen:

Varför har dom inte gjorts så man kan upgradera pistolerna?!

Du låser ju upp diverse ljuddämpade/tactical-versioner av dem. Exakt vad har du tänkt att göra med dem?

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Fraps var inte igång tyvärr så fick ingen screen men va fan!

Jag testade assault nu fixade defib. Drog ihop 6 k points på en runda (vi kom till stage 3) som attackerande. Hade typ 14-15 i score, sprang mest runt och revivade och la ut health packs samt plantade lite m-coms. Snacka om enkla points. Förstår inte att inte mer folk revivar, är fan 100 points.

Btw, PDW medal, 20.000 poäng WTF?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Nvidias betadrivrutin antar jag att många använder när dom spelar BF3, undrar bara ifall fler än jag har blivit "uttabad" efter 1-2 timmars speltid? Eller är det kanske så att jag kör på en ostabil klock på grafikkort eller processor?

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Om insinuera "skit bakom spakarna" är ditt sätt att vara trevlig och hjälpsam mot grabben som inte får betan att lira klockrent så har du nog något att jobba på
.

Att betan i sig inte flyter klockrent är en helt annan femma men att drivrutinerna kraschar så ofta att det blir ospelbart hör till en annan historia.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Du låser ju upp diverse ljuddämpade/tactical-versioner av dem. Exakt vad har du tänkt att göra med dem?

Jag vill ha en super pistol Nej men små uppdateringar för pistoler och fler pistoler vill jag ha hellre än att man får samma pistol med en ficklampa efter en timmes spelande. Customization av dem där man får bestämma själv hur de skall vara vore häftigt!

Visa signatur

Asus UX32VD-R4002V

Permalänk
Medlem

AK-74:an är ju riktigt dålig i betan. Mycket sämre än M16 på medelavstånd. Är väl rekylen som är värre och man kan bara skjuta väldigt korta salvor, men då är man väl redan dödad av nån M16 som bara brummar på Vet inte hur mycket det säger men har mer än dubbelt så många M16-kills trots att jag som attacker oftast har färre kills än som defender.

Förresten tycker jag det är dåligt att det inte står nånstans vilka länder som drabbar samman (eller gör det??). Det är ju uppenbart men ändå. Attacker vs Defender känns lite b. Sen tycker jag det borde vara EU-styrkor och inte amerikaner i Paris.

Visa signatur

Fractal Design R3 | Corsair HX850 | i5 2500k 3,3 GHz | ASUS Sabertooth Z77| GTX 970 | 16GB RAM Corsair | 120GB SSD

Permalänk

Bara jag som lirar detta med en dator som inte ens klarar minimum system requirements? Har en känsla av att det förstör spelupplevelsen något

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av rhedlnd:

AK-74:an är ju riktigt dålig i betan. Mycket sämre än M16 på medelavstånd. Är väl rekylen som är värre och man kan bara skjuta väldigt korta salvor

spela med burst på ak74an.

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av fabz:

Ja, jag kör max. Har inte kollat fps. Rent anekdotiskt kan jag säga att det kännas helt klart mjukare i musrörelserna med medium/high settings. Hur kan man kolla fps i spelet på smidigaste sättet? Funkar gratis versionen av fraps för det ändamål?

RIVATUNER funkar bra för koll av fps, då kan du även klocka alla kort med samma program.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rhedlnd:

AK-74:an är ju riktigt dålig i betan. Mycket sämre än M16 på medelavstånd. Är väl rekylen som är värre och man kan bara skjuta väldigt korta salvor, men då är man väl redan dödad av nån M16 som bara brummar på Vet inte hur mycket det säger men har mer än dubbelt så många M16-kills trots att jag som attacker oftast har färre kills än som defender.

Förresten tycker jag det är dåligt att det inte står nånstans vilka länder som drabbar samman (eller gör det??). Det är ju uppenbart men ändå. Attacker vs Defender känns lite b. Sen tycker jag det borde vara EU-styrkor och inte amerikaner i Paris.

tycker samma sak.. sen undrar jag vafan dom har gjort så ryssarna snackar engelska förutom diverse ord på ryska när man kastar en granat eller något osv då.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av rhedlnd:

Gillar inte kartan alls. Känns inte som man har nån koll på vart man är eller var man har sina lagkamrater.

Sen vet jag inte varför men jag har åtminstone ingen koll alls på vad som händer runt omkring mig. Vart mina lagkamrater tar vägen och så, som man hade i BF2. Kan inte säga exakt varför.

Ett tips är att ta upp den stora kartan M och du kan även zooma i den, då kan man inte missa lagkamraterna. Men tycker också minimapen är lite svår att se ibland, hade gärna sett att man kunnat zooma upp den till så stor man vill ha den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sher!kan:

tycker samma sak.. sen undrar jag vafan dom har gjort så ryssarna snackar engelska förutom diverse ord på ryska när man kastar en granat eller något osv då.

Rösterna man hör på radion är på engelska, annars är dom på ryska

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Äntligen hittar jag en video som visar vad jag råkar ut för hela tiden i spelet. Fattar inte hur alla kunde säga att hitboxen/registration problemen var helt borta.

http://www.youtube.com/watch?v=YGaP5wTYLtQ

Och jag lirar med 100 lina på de servrar med lägst ping.

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

RIVATUNER funkar bra för koll av fps, då kan du även klocka alla kort med samma program.

Tack!

Har redan tankat hem gratisversionen av fraps och det funkar prima. ^_^