Permalänk
Medlem

Förslag på desktoplåda?

Hej,

jag vill bygga en speldator med en SSD-disk, en Core i7, ett GTX 570, kanske ett ljudkort om moderkortets
interna inte duger. Ett nätagg som kan dra runt ovanstående också då såklart. Moderkort kanske P8Z68-V PRO.
Alltså inte särskilt mycket prylar, möjligen en lite större mekanisk disk också. Kan vara 2.5"
om så behövs. Lådan får gärna vara ljuddämpad redan ur kartong.

Men jag hittar ingen låda som riktigt passar. Närmast min smak är nog Fractal Designs R3, den vita, men jag behöver
ju inte 8 diskplatser mm i en spelmaskin, det är inget NAS jag ska bygga. Vet nån om nån
desktop, htpc eller kublåda som är liten och snygg (lätt subjektivt, jag vet).
Tips mottages tacksamt!

Permalänk
Medlem

Silverstone TJ08-E ? Gott om plats i den och jag är toknöjd med den. Dock är väl lagersaldot lite si och så med kanske. Detta är dock en mATX så du får välja moderkort därefter.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Trevligt med en sån här tråd:-) Jag är också ute efter ett litet smidigt chassi och det här var ju snyggt. Fråga är om jag får in mitt grafikkort där? Beställde ett Asus GTX580 kort, det där som tar upp tre expansionsplatser. Kommer det kortet att få plats i detta chassi??

Visa signatur

Dator: Gigabyte Z390 i7-9700 32gig RAM DDR4 RTX 2080

Permalänk
Medlem

Tack för förslag! Är inte den där väldigt lik Fractal Designs Arc Mini? Vilket iofs inte är nåt dåligt. Ska närstudera den.

Permalänk
Medlem

Eller kanske ett Lian Li PC-V354B, det finns ju faktiskt i vitt. Och klarar kort på upp till 35 cm om man tar bort en diskbur.

Permalänk
Medlem

Har ett 4870x2 i mitt TJ08-E och det fins hur mö plats kvar som helst. Kylningen är bra och det är gott om plats kvar bakom mobo för att dra kablar. Nackdelaran är väl om du har stort agg så kan det bli trånt med dvd spelare, samt att fläkt filtret på toppen är lite av en estetisk designmiss.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com