Konstigt problem - hjälp mig att identifiera!

Permalänk
Medlem

Konstigt problem - hjälp mig att identifiera!

Tjenare!
Har en egenplockad dator med följande specs:

Asrock P55 PRO DDR3
Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3
Core i5 750, 2.66GHz
Samsung 22X DL SH-S223C, Svart
PowerColor Radeon HD5870 1GB
80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 SATA
Fractal Design Define R2, Svart
Corsair HX 650W 80+

Problemet är att datorn totalstrejkar när man spelar vissa spel såsom (GTA IV, BF:BC2, Just Cause 2) och BF3 betan (även med allt på LOW).

Jag vet dock inte exakt vad det är som händer eftersom jag inte får några bluescreens eller liknande.
Datorn stannar upp helt, och skärmen fryser exakt som det var i den sekunden (ungefär som ett screenshot). Samtliga ljud försvinner och det enda man hör i hörlurarna är ett konstigt knaster/sprakande (ungefär som att du talar med någon i mobiltelefon och denna person befinner sig utomhus när det blåser mycket, ljudet av blåst genom en telefon alltså).

Ibland är chassit kokhett när den krashar, antog att det var överhettning så har ställt en bordsfläkt för att blåsa extra luft och få igång bättre cirkulation runt burken men den krashar fortfarande (har hänt att chassit är iskallt då). Det kanske är överhettning ändå? Postar några screenshots från ASRock OC Tuner ifall det är något där som verkar misstänksamt. Jag har inte överklockat något då jag inte vet hur det fungerar. Trots att det står att övriga fläktar går på 0 rpm så bör det inte vara fallet utan antar bara att moderkortets sensorer inte fungerar helt ordentligt.

Någon som har en aning om vad som kan vara problemet?

EDIT: Kan även tillägga att jag gjorde Windows minnestest och att den inte fann några problem.

Visa signatur

Back from the dead.