Permalänk
Medlem

Hej,

Hur går det med leveransdatum på dessa:

Corsair 8GB (KIT) DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE
Gigabyte GTX460 1GB PCI-E OC
Corsair AX 850W

Är på gång att handla och skulle gärna vilja veta.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Väntar fortfarande svar för http://cdon.se/hemelektronik/samsung_extended_batterykit_gala...

Många har tydligen redan fått batteriet men jag är INTE en av de. När får ni in de igen?

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av micke_930:

Undrar bara hur länge ni kommer köra 5% på alla komponenter för sweclockare, man blir ju lite sugen på att köpa något redan nu men inväntar gärna med datorköp till bulldozer. Tror ni erbjudandet kommer finnas kvar vid bulldozers release?

Hej

Så länge ni uppskattar det så kommer vi att köra på här på Sweclockers, att kunna hjälpa till med div. frågor är jättekul och ni
gör det bara roligare med den responsen vi fått ifrån er. Keep up the good work alla SWEC'are!!

Mvh Edin

Skrivet av Gorham:

Skull e beställa detta moderkort Asus P8Z68-V, Z68, Socket 1155, ATX , men mina polare (skitstövlar) köpte de sista sekunderna innan. Kommer dessa he snart igen???
Priset var ju guld!

Hej

Finns på lager nu.

Mvh Edin

Skrivet av Anosh:

Jag menade Lian Li Q25(svart) inte Q08! Finns det något preliminärt datum för Q25?

En annan fråga:
Kan ni ta in KFA2 StreamHD (XXXXXXXXMFHZ)
http://kfa2.com/streamhd.shtml

Review:
http://www.guru3d.com/article/kfa2-galaxy-stream-hd-review/

Hej

Tyärr verkar PC-Q25B dröja till November

KFA2 finns nu på sidan. Kommer nog in i nästa vecka.

Mvh Edin

Skrivet av Honke:

När kommer ni få in Antec Kühler H2O 620?

Hej

Preliminärt 10:e Okt.

Mvh Edin

Skrivet av Chichin:

Är det någon som vet när det kommer nya erbjudanden med 15%? Trodde det skulle komma nu efter helgen eftersom det förra erbjudandet gick ut den 30:e sep. Vad jag förstår ska det komma varje månad, eller?

Hej

Håll ögonen öppna!

Mvh Edin

Skrivet av Blow:

Fasiken! Jag som behövce ett 580... HUR KUNDE JAG MISSA DETTA

Hej

PM:a mig.

Mvh Edin

Skrivet av metro:

Först vill jag tacka för en mycket snabb leverans senast! Beställde måndag kväll hade varorna på onsdagen.

Vore trevligt om ni skulle kunna köra ett erbjudande med en XBOX360 Slim konsol / Xbox360 slim+fifa12 paket.

Hej

Jag skickar vidare till Spelavdelningen.

Mvh Edin

Skrivet av Philippk:

Vad är det egentligen som händer med eran Hemsida? Total kaos Men men, skulle gärna vilja se till att ni kan hantera mitt ärende lite snabbt då jag är otroligt missnöjd med min produkt :/ Det gäller ett Gigabyte GTX 560Ti som gillar att krascha, samt få BSOD lite då å då!

Hej

Tydligen så "balla" den ur någon timme igår, men det ska åtgärdat nu.

Mvh Edin

Skrivet av JanneJa:

Lite missnöjd över kundservicen på CDON, beställde under helgen ett nytt moderkort och grafikkort för att köra CrossFire.
upptäcker under söndagskvällen att moderkortet inte funkar med den konfiguration jag hade tänkt mig så jag skickar in en orderändring direkt på måndag morgon,
kundservicen skickar ärendet vidare till elektronikavdelning där dem inte gör ett dugg,
Får sen ett mail kl 18.00 att ordern har kommit för långt i orderhanteringen och har skickats iväg.
Lite irriterande med tanke på att dem packade förmodligen inte ner sakerna för en på eftermiddan och kunnat göra orderändringen utan problem.

Hej

PM:a mig ditt Ordernr så löser vi det.

Mvh Edin

Skrivet av mkn:

Hej,

Hur går det med leveransdatum på dessa:
Corsair 8GB (KIT) DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE
Gigabyte GTX460 1GB PCI-E OC
Corsair AX 850W
Är på gång att handla och skulle gärna vilja veta.
Tack på förhand!

Hej

Corsair 8GB (KIT) DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE - obekräftat
Gigabyte GTX460 1GB PCI-E OC - nästa vecka
Corsair AX 850W - nästa vecka

Skrivet av Valsheto:

Väntar fortfarande svar för http://cdon.se/hemelektronik/samsung_extended_batterykit_gala...
Många har tydligen redan fått batteriet men jag är INTE en av de. När får ni in de igen?

Hej

PM:a mig ditt Ordernr så kikar jag på det...

Mvh Edin

Visa signatur
Permalänk

Skulle in igår och köpa en Western Digital Elements 1TB (extern hårddisk) som ni hade på nån rea. Hittade varan för 399kr, men när jag stoppade den i kundvagnen så stod det 509kr. Mailade då er kundtjänst och fick nåt lamt standardsvar om att Sweclockerskampanjen (va det ens en sweclockerskampanj? fanns väl för alla?) slutade gälla den 30:e september.

Om det nu stämmer, varför såg jag då bannern på Sweclockers om rean, och hur kunde jag få upp varan för 399kr om "den sweclockers exklusiva kampanjen" slutat gälla flera dagar innan?

Det roliga är att kundtjänst antagligen kallade det sweclockerskampanjen eftersom jag nämnde att jag gick in via en reklambanner på sweclockers... såg ju även 399kr hos "prisjämförare". Sen att deras slutdatum inte heller stämde får mig ju att undra lite hur det är ställt hos er kundtjänst. Min fråga om hur det kunde vara olika pris på hemsidan och i kundvagnen fick jag dock inte svar på.

Slutsats: 2st fel/konstiga svar, och min huvudfråga är fortfarande ett frågetecken

Permalänk
Medlem

Hoppas på ett 6870 i månadens erbjudande så jag äntligen får ihop min BF3-rigg, har försökt köpa ett under de 2-3 senaste kampanjerna men de hinner ta slut direkt.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hej CDON!

Kan ni inte prismatcha SteelSeries World of Warcraft MMO Gaming Mouse: Legendary Edition :)?

Billigaste på prisjakt är runt 500kr just nu.

Har ni något datum på när ni får in Corsair K60? Ni har inte lagt upp den på er hemsida ännu.

Sen undra jag när den nya funktionen att kunna kombinera flera rabatt / värdekoder i samma beställning kommer tas i funktion? Allt du sagt hittills Edin är nån gång i höst.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk

Hej jag undrar när ni får in Powercolor 6870

Visa signatur

/ Antec Ninehunderd Two / GA-MA790x-UD3P / 1090T @ 4ghz / XMS2 4GB / XFX HD6870 / WD 250GB WD 1TB / XFX 750W / Antec Kühler H2O 620 /

Permalänk
Medlem

Cdon, fungerar inte koden (SWEC1110) på Asus Xonar Essence STX Soundcard PCI-E?

Permalänk

Beställde mig en Noctua NH-D14 kl 10:44 igår den 3 oktober. Idag klockan 12:18, 4 oktober hade jag sms-avi i telefonen. Blev till att hämta direkt när jag slutade jobba kl 16.00. Kylaren var väldigt bra förpackad också! Mycket nöjd!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

Funkar 5 procent rabatten också när man har presentkortet?

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

Köpte mig ett gtx 570 DC II från cdon i söndags. Och idag(Tisdag) kunde ja hämta ut det. Så leveranstiden är absolut inget o gnälla över. Dock måste ja säga att packningen va rät dålig. De hade tagit en alldelles för liten låda och tryckt ner grafikkorts boxen. Och eftersom de inte fick igen lådan ordentligt så hade de bara dragit tejp över grafikkorts boxen. Så på översidan o undersidan fanns inget skyddsmaterial. Dock va grafikkortet väl packat i boxen. Så vart inga problem med det alls.

Dock borde cdon kolla in lite mer på när de packar sådana här saker.

Permalänk
Medlem

Har efter lite letande efter prylar till en ny dator stött på en del konstigheter / mindre bra saker på eran hemsida

När man går in på eran sida och kollar på Moderkort - för AMD processorer så hittar man en del 1155 moderkort där.

Att leta efter datorlådor på eran sida är ingen angenäm upplevelse, en del chassi börjar med 'chassi', en del med 'kab', en del med 'kabinett' och en del med bara tillverkaren.
Detsamma gäller moderkort där en del börjar med 'Mainboard'.
Även någon sorts filter hade varit önskvärt, det gäller förövrigt alla kategorier.

Vore bra om ni kunde skriva i denna tråden när det är ny kod på hemsidan, både 5% och andra erbjudanden som rör oss.

Till sist en liten undran; när får ni in Fractal Design Define XL ATX Fulltower Black, Ej PSU,
usb3 varianten verkar dröja tills nästa månad så är även ute efter denna gamla om ni får in fler utav dem.

Permalänk
Medlem

Tänkte bara passa på att tacka CDON för snabb leverans av min Dell U2311H. Bra paketerat också!

Permalänk
Skrivet av Lind3mann:

Skulle in igår och köpa en Western Digital Elements 1TB (extern hårddisk) som ni hade på nån rea. Hittade varan för 399kr, men när jag stoppade den i kundvagnen så stod det 509kr. Mailade då er kundtjänst och fick nåt lamt standardsvar om att Sweclockerskampanjen (va det ens en sweclockerskampanj? fanns väl för alla?) slutade gälla den 30:e september.

Om det nu stämmer, varför såg jag då bannern på Sweclockers om rean, och hur kunde jag få upp varan för 399kr om "den sweclockers exklusiva kampanjen" slutat gälla flera dagar innan?

Det roliga är att kundtjänst antagligen kallade det sweclockerskampanjen eftersom jag nämnde att jag gick in via en reklambanner på sweclockers... såg ju även 399kr hos "prisjämförare". Sen att deras slutdatum inte heller stämde får mig ju att undra lite hur det är ställt hos er kundtjänst. Min fråga om hur det kunde vara olika pris på hemsidan och i kundvagnen fick jag dock inte svar på.

Slutsats: 2st fel/konstiga svar, och min huvudfråga är fortfarande ett frågetecken

Hehe, nu svarade supporten:

"Var vänlig och länka mig till hårdisken där det står att den kostar 399kr och även till Sweclockerskampanjen där du såg att mitt datum inte stämde."

Härligt, ska jag resa bak i tiden och hitta en länk till hårddisken med det priset? Hittade den inte ens via en länk utan via deras egen sökmotor. Sen detta eviga tjat om "sweclockerskampanj"?? Jag råkade bara nämna att jag gick in via en länk på sweclockers (5-50% rea). Hittade ju disken via sökmotorn, plus att den stod med på alla sidor i stil med prisjakt, så knappast en sweclockerskampanj. Sen om att datumet inte stämmde är att supporten sa att den mystiska "sweclockerskampanjen" gick ut i fredags... men jag såg hårddisken under hela helgen och även på måndagen då jag tänkte lägga min beställning

Är CDON's support inhyrd från nåt callcenter/bemanningsföretag?

EDIT: En lite följdfråga till CDON, Hårddisken som jag pratat om höjdes ju till 509kr efter "sweclockerskampanjen" (LOL), men nu ligger samma HDD som veckans pryl på startsidan, nu till priset 579kr. Om nåt blir veckans pryl, ska den höjas 70kr i pris då, borde det inte vara tvärt om?

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Lind3mann:

Skulle in igår och köpa en Western Digital Elements 1TB (extern hårddisk) som ni hade på nån rea. Hittade varan för 399kr, men när jag stoppade den i kundvagnen så stod det 509kr. Mailade då er kundtjänst och fick nåt lamt standardsvar om att Sweclockerskampanjen (va det ens en sweclockerskampanj? fanns väl för alla?) slutade gälla den 30:e september.
Om det nu stämmer, varför såg jag då bannern på Sweclockers om rean, och hur kunde jag få upp varan för 399kr om "den sweclockers exklusiva kampanjen" slutat gälla flera dagar innan?
Det roliga är att kundtjänst antagligen kallade det sweclockerskampanjen eftersom jag nämnde att jag gick in via en reklambanner på sweclockers... såg ju även 399kr hos "prisjämförare". Sen att deras slutdatum inte heller stämde får mig ju att undra lite hur det är ställt hos er kundtjänst. Min fråga om hur det kunde vara olika pris på hemsidan och i kundvagnen fick jag dock inte svar på.
Slutsats: 2st fel/konstiga svar, och min huvudfråga är fortfarande ett frågetecken

Hej

Då kampanjen på den disken tog slut under måndagen så kan det ha varit en fråga om cachning ifall du var inne vid den tiden.
Skicka mig ett PM så löser vi det.

Kan dock inte svara på varför kundtjänst trodde att det ingick i sweclockers kampanj :S

Mvh Edin

Skrivet av muSashi:

Hej CDON!
Kan ni inte prismatcha SteelSeries World of Warcraft MMO Gaming Mouse: Legendary Edition :)?
Billigaste på prisjakt är runt 500kr just nu.
Har ni något datum på när ni får in Corsair K60? Ni har inte lagt upp den på er hemsida ännu.
Sen undra jag när den nya funktionen att kunna kombinera flera rabatt / värdekoder i samma beställning kommer tas i funktion? Allt du sagt hittills Edin är nån gång i höst.

Hej

Priset på Musen är justerad nu.
Corsair K60 - har obekräftat datum, men ska finnas på hemsidan nu.

Den funktionen finns på todo listan, dock finns det ett par projekt som går före.

Mvh Edin

Skrivet av lillenlillen2:

Hej jag undrar när ni får in Powercolor 6870

Hej

Preliminärt är det måndag som gäller.

MVh Edin

Skrivet av jaqob:

Cdon, fungerar inte koden (SWEC1110) på Asus Xonar Essence STX Soundcard PCI-E?

Hej

Nu ska det funka.

Mvh Edin

Skrivet av pompa_kumla:

Hej

Ja det är hela säsonger och det är ingen skillnad förutom Boxen, det är den infon jag fått. inte precis min typ av serie/film

Mvh Edin

Skrivet av pompa_kumla:

Funkar 5 procent rabatten också när man har presentkortet?

Hej

Ja.

Mvh Edin

Skrivet av GreeM:

Köpte mig ett gtx 570 DC II från cdon i söndags. Och idag(Tisdag) kunde ja hämta ut det. Så leveranstiden är absolut inget o gnälla över. Dock måste ja säga att packningen va rät dålig. De hade tagit en alldelles för liten låda och tryckt ner grafikkorts boxen. Och eftersom de inte fick igen lådan ordentligt så hade de bara dragit tejp över grafikkorts boxen. Så på översidan o undersidan fanns inget skyddsmaterial. Dock va grafikkortet väl packat i boxen. Så vart inga problem med det alls.
Dock borde cdon kolla in lite mer på när de packar sådana här saker.

Hej

Kan du PM:a mig ditt ordernr och möjligtvis bilder om du har tagit några.

Mvh Edin

Skrivet av MB76:

Har efter lite letande efter prylar till en ny dator stött på en del konstigheter / mindre bra saker på eran hemsida
När man går in på eran sida och kollar på Moderkort - för AMD processorer så hittar man en del 1155 moderkort där.
Att leta efter datorlådor på eran sida är ingen angenäm upplevelse, en del chassi börjar med 'chassi', en del med 'kab', en del med 'kabinett' och en del med bara tillverkaren.
Detsamma gäller moderkort där en del börjar med 'Mainboard'.
Även någon sorts filter hade varit önskvärt, det gäller förövrigt alla kategorier.
Vore bra om ni kunde skriva i denna tråden när det är ny kod på hemsidan, både 5% och andra erbjudanden som rör oss.
Till sist en liten undran; när får ni in Fractal Design Define XL ATX Fulltower Black, Ej PSU,
usb3 varianten verkar dröja tills nästa månad så är även ute efter denna gamla om ni får in fler utav dem.

Hej

Sidan tittas över när det gäller komponenter, förhoppningsvis så har vi löst det innan julhandeln börjar, jag uppskattar att ni tar
er tid att skriva här och "rapportera" om alla fel ni hittar.

Mvh Edin

Skrivet av Lind3mann:

Hehe, nu svarade supporten:
"Var vänlig och länka mig till hårdisken där det står att den kostar 399kr och även till Sweclockerskampanjen där du såg att mitt datum inte stämde."
Härligt, ska jag resa bak i tiden och hitta en länk till hårddisken med det priset? Hittade den inte ens via en länk utan via deras egen sökmotor. Sen detta eviga tjat om "sweclockerskampanj"?? Jag råkade bara nämna att jag gick in via en länk på sweclockers (5-50% rea). Hittade ju disken via sökmotorn, plus att den stod med på alla sidor i stil med prisjakt, så knappast en sweclockerskampanj. Sen om att datumet inte stämmde är att supporten sa att den mystiska "sweclockerskampanjen" gick ut i fredags... men jag såg hårddisken under hela helgen och även på måndagen då jag tänkte lägga min beställning
Är CDON's support inhyrd från nåt callcenter/bemanningsföretag?
EDIT: En lite följdfråga till CDON, Hårddisken som jag pratat om höjdes ju till 509kr efter "sweclockerskampanjen" (LOL), men nu ligger samma HDD som veckans pryl på startsidan, nu till priset 579kr. Om nåt blir veckans pryl, ska den höjas 70kr i pris då, borde det inte vara tvärt om?

Hej

Jag har pratat med Webb och den disken ska inte vara veckans vara, då den var det i förra veckan. Den byts ut idag förhoppningsvis.
Kan du PM:a mig ärendenr så tar jag en titt på det hela.

Mvh Edin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej!
Jag beställde en AMD X6 1080T + Corsair AX 750W + CM Hyper 212 häromdagen och glömde helt bort att utnyttja SweC-koden, går detta att fixa retroaktivt?

Mvh Linus

Permalänk
Medlem

Ska ärligt säga att jag inte är något fan av packeteringen av hårddiskar som ni skickar via brev. Visst, dom skickas i en kartong med lite skummgummi runt men det känns ändå lite "sådär".

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Får här tacka CDON för grymt arbete och att de väljer en alternativ väg till kundsupport. Bra jobbat

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Leon1:

Grymt, GTX580 DirectCU II och I5 2500K beställt. Sammanlagt 1000kr billigare än Inet. Förhoppningsvis har ni lika bra service som Inet har.

Förhoppningen va inte långvarig. CDON´s support är under all kritik. Istället för att lösa problemet på 10min så måste jag gå via webbformulär en gång, sedan vänta på svar "inom 24h" för att sedan få ett mail där dem mer eller mindre kräver samma sak igen.

- Bekräftelse på att du har garantisedel / kvitto som ingick i försändelsen ( Utan garantisedeln så kan inte en reparation utföras. )

Hur går jag tillväga här? Det går ju bara att ta kontakt med er via formuläret?

Ni har ju mitt ordernr. Sjukt osmidigt och mailandet kommer säkert att fortsätta ett tag fram tills ångerrätten går ut så jag inte kan hänvisa till den.

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk

^
Har du testat att chatta med dem?
http://cdon.se/customer/customercase/add

Jag var i kontakt med dem angående statusen på en order och då fick jag snabbt tag på någon tjomme där som försökte hjälpa till.

Permalänk

Vet ni när Sapphire HD6990 4 GB PCI-E Full retail kommer in?

Visa signatur

Intel Core i7-4770K@4Ghz, NZXT H440, ASUS Z87-DELUXE, Corsair HX1200i, ASUS GeForce STRIX GTX 980 4GB , Corsair Dominator DDR3 1866MHz 16GB, Corsair H60 Hydro Series, Samsung SSD 850 EVO och lite mer hdd

Permalänk
Medlem

Tjena!

Undrar När ni får in följande varor på lager:

i5 2500K
NZXT H2
Corsair 8GB (KIT) DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE
Asus P8Z68-V PRO
Corsair Power Supply 650W HX ATX, EPS12V, PS/2, Modular

Tack på förhand!

Visa signatur

NZXT H2 | Intel i5 2500K | MSI gtx 570 (Twin Frozr III) @930Mhz | 8 gb, 1600 mhz Vengeance | Corsair HX 650 | Asus Z68V-pro | Corsair SSD Force series, 60 gb

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej

Nu ska det funka.

Mvh Edin

Mvh Edin

Funkar fortfarande inte för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blow:

Fasiken! Jag som behövce ett 580... HUR KUNDE JAG MISSA DETTA

Samma här!
Sitter på ett skrot graffe nu och kollat på 580 så länge inför alla spel i vinter, så trist ;/

Permalänk
Medlem

Hejsan allesammans! Har precis sålt min dator och är ute efter att bygga en ny. Vill gärna beställa delar via cdon och undrar hur det ligger till med fraktfritt över 600 kr, får man fortfarande det ? Har även sett någonting om 5% rabatt och undrar om det fortfarande gäller ?

Mvh

Permalänk

^
Helt riktigt.

Samt i slutet av månaden lanseras en "specialdeal" för Sweclockers medlemmar där man sänker priset på utvalda komponenter med 15%.

Permalänk
Medlem

Hej,

När får ni in Haf X igen?

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |