Tror ni den här datorn fixar BF3 mm.?

Permalänk
Medlem

Tror ni den här datorn fixar BF3 mm.?

Hej alla,

Plockade ihop en dator idag på komplett och vill helst inte sluta på mycket mer än 11 K. Dator är främst för BF3 och Visual Stuido 2010. Tror ni jag maxa BF3 (eller i alla fall på high?) och har ni något förslag på vad som kan bytas för att få mer prestanda/krona?

Tack på förhand!

(ps. föredrar nvidia och intel).

http://imageshack.us/photo/my-images/825/dator.png/

Permalänk
Medlem

"klarar" den bf3. Ja absolut.
Den dator ja sitter på nu (väntar på min nya) är bra mycket sämre än den du plockat ihop där.
Kommer du kunna spela med allt på ultra? Nej.
Troligen Medium med acceptabel FPS

Det som igentligen är största hindret för att pressa prestandan är nog grafikkortet.
Själv beställde jag 2st 580 idag. För att kunna pressa allt på ultra.
Men den datorn kostade mig 20 lökar.

Så svaret är: Ja, men inte med hög upplösning.

Permalänk
Medlem

Okej tack för det snabba svaret! Så det är alltså grafikkortet som är flaskhalsen i mitt paket, hm, om man går upp i 4 k klassen på grafikkort hur blir det då med spelet? Vill helst inte köra SLI eller liknande, har hört att ETT bra kort är bättre och kräver inte lika stort nättagg(?) samt så klart för priset.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Är det något test som gjort, har du länken? Så är det värt de extra pengarna för att ta ett 580 istället för 570. Btw, vad är en "lagom" FPS när man spelar (alltså laggfritt), runt 50?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jepqe:

Är det något test som gjort, har du länken? Så är det värt de extra pengarna för att ta ett 580 istället för 570. Btw, vad är en "lagom" FPS när man spelar (alltså laggfritt), runt 50?

Jag sitter på samma moderkort, cpu, minnen av ungefär samma prestanda och ett GTX 570 (dock Asus). Har inte klockat något än.

Snittar runt 40-50fps med allt på max (dvs även AA + HBAO) på 1 skärm i 1080p i battlefield 3.
Själv tycker jag det flyter förvånansvärt bra. Men vill du ha bättre flyt än så, så ta ett 580 istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jepqe:

Är det något test som gjort, har du länken? Så är det värt de extra pengarna för att ta ett 580 istället för 570. Btw, vad är en "lagom" FPS när man spelar (alltså laggfritt), runt 50?

De testat han länkar till är om CPU.

http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html

Där har du benchmarks på grafikkort, men jag tycker du bör köra

Har inte så där jättekoll hur bra SLI fungerar men har inte hört om några större problem. Tror nästan de kan vara bättre köra 2 570 istället för 1 580.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av €ric:

De testat han länkar till är om CPU.

http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html

Där har du benchmarks på grafikkort, men jag tycker du bör köra

Har inte så där jättekoll hur bra SLI fungerar men har inte hört om några större problem. Tror nästan de kan vara bättre köra 2 570 istället för 1 580.

Okej, jo funderade på 2 x 570 också, men man vet ju inte riktigt vilket som blir bäst. Sen verkar ju 480 vara lika bra som 570?