Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop
Permalänk
Hedersmedlem

Choklad vetetusen om jag tycker det ser ut som, det liknar mer grapefruktjuice.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Skrivet av MulleEng:

Choklad vetetusen om jag tycker det ser ut som, det liknar mer grapefruktjuice.

Han skrev ju klart och tydligt att den bara skall göras lite mörkare med..

Visa signatur

Antec P193 V3 | Asus P5k PRO | Q6600 @ 3,5 GHz "Lappad" | Vattenkyld processor | GeForce 570 HD med Arctic Accelero XTREME plus II | 2 x Crucial DDR2 PC6400 4GB KIT CL6 | Soundblaster X-treme Music | Corsair HX 850 W Modulärt
Mitt Projekt

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av limited_edition:

Han skrev ju klart och tydligt att den bara skall göras lite mörkare med..

Jag vet. Men det hindrar väl inte mig från att säga att just nu så liknar den inte choklad utan mer det jag sa innan.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk

Mumsigt ! OBOY :D!

Permalänk
Avstängd

Kan inte hålla med resten :), kylvätskan kan inte bli bättre! Snacka om lyx på hög nivå!

Permalänk
Skrivet av MulleEng:

Jag vet. Men det hindrar väl inte mig från att säga att just nu så liknar den inte choklad utan mer det jag sa innan.

Sant, det lät bara lite taskigt.. :/

Visa signatur

Antec P193 V3 | Asus P5k PRO | Q6600 @ 3,5 GHz "Lappad" | Vattenkyld processor | GeForce 570 HD med Arctic Accelero XTREME plus II | 2 x Crucial DDR2 PC6400 4GB KIT CL6 | Soundblaster X-treme Music | Corsair HX 850 W Modulärt
Mitt Projekt

Permalänk
Proffsmoddare

Det hade varit tuffare om du försökte dig på en blandning själv. Kan förstå om man inte vågar dock. Inte billiga grejer det där. Mayhem Dye gör schyssta grejor så tror absolut att det blir najs tillslut.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Det hade varit tuffare om du försökte dig på en blandning själv. Kan förstå om man inte vågar dock. Inte billiga grejer det där. Mayhem Dye gör schyssta grejor så tror absolut att det blir najs tillslut.

Man ska aldrig blanda färdigköpta vätskor, det finns risk för kemiska reaktioner.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Cyklar.:

Fan vad snyggt! Ser ut som riktig chokladmjölk ju!
Trodde först att du tagit kort på när du fikade

Börjar bli rädd, hur blandar du din chokladmjölk om den ser ut så där? :s

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Färdig och dricka eller hur var det?

bara att klunka i sig ;)då slipper man tjata om att det blir flör varmt ibland

Skrivet av Cyklar.:

Fan vad snyggt! Ser ut som riktig chokladmjölk ju!
Trodde först att du tagit kort på när du fikade

hehe, du...det tänkte jag med

Skrivet av MulleEng:

Choklad vetetusen om jag tycker det ser ut som, det liknar mer grapefruktjuice.

Njaah, den är oboybrun egentligen...men på något kontigt sätt så lyckades den bli rödaktig, kan varit felinställt vitbalans

Skrivet av limited_edition:

Han skrev ju klart och tydligt att den bara skall göras lite mörkare med..

japp skall bli också

Skrivet av MulleEng:

Jag vet. Men det hindrar väl inte mig från att säga att just nu så liknar den inte choklad utan mer det jag sa innan.

...

Skrivet av MicroBugg:

Mumsigt ! OBOY :D!

oboy!...kan man väl säga

Skrivet av n0xAn_Xhander:

Kan inte hålla med resten :), kylvätskan kan inte bli bättre! Snacka om lyx på hög nivå!

visst är den det, hur perfa som helst !

Skrivet av limited_edition:

Sant, det lät bara lite taskigt.. :/

ne då det var det väl inte ???

Skrivet av sack:

Det hade varit tuffare om du försökte dig på en blandning själv. Kan förstå om man inte vågar dock. Inte billiga grejer det där. Mayhem Dye gör schyssta grejor så tror absolut att det blir najs tillslut.

Jag har försökt att blanda hannes, men den kylvätskan jag försökt att få fram har inte blivit som jag har velat att det skulle vara...
har prövat olika deyes med destilerat vatten, blanda färdiga vätskor (grön+röd samt lite svart osv), det har ju blivit relativt bra men färgen antingen försvan direkt, eller att den började bli klumpig :), sen så fick jag kylvätskan endast att bli brun transparent...jag ville ha det mer som smält choklad om du förstår hur jag menar :), oboybrunt är ju det närmaste man kan komma i den konsistensen som pumpar och systemet klarar av och jag gillart :), synd att bilderna inte gör sig rättvisa :(, det ser ut att vara mer rött än oboybrunt

Skrivet av Marcusk:

Man ska aldrig blanda färdigköpta vätskor, det finns risk för kemiska reaktioner.

jepp ! helt rätt...jag prövade att göra det med Feservätskorna...gick verkligen inte bra xD!

Skrivet av C4B12:

Börjar bli rädd, hur blandar du din chokladmjölk om den ser ut så där? :s

jasså :O, varför då?? hur menar du ?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Marcusk:

Man ska aldrig blanda färdigköpta vätskor, det finns risk för kemiska reaktioner.

Tror du jag är ute och trollar för skojs skull? Mayhem Dyes och Ice Dragon Coolants Nanofluid fungerar bra tillsammans enligt Mayhem Dyes.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Tror du jag är ute och trollar för skojs skull? Mayhem Dyes och Ice Dragon Coolants Nanofluid fungerar bra tillsammans enligt Mayhem Dyes.

Jo dem fungerar bra tillsammans :), men inte andra som tex Feser deras färdigblandade får man absolut inte blanda, jag tror min blandning har lite nanofluid i sig faktiskt :), då den är otransparent samt att den har den där krämiga färgen :), kommer bli kul och få hem den senare :D!

Permalänk
Proffsmoddare

Jag tyckte inte de såg ut som chokladmjölk direkt, men väntar på resultatet när den är mörkare.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av KsKz_91:

Jo dem fungerar bra tillsammans :), men inte andra som tex Feser deras färdigblandade får man absolut inte blanda, jag tror min blandning har lite nanofluid i sig faktiskt :), då den är otransparent samt att den har den där krämiga färgen :), kommer bli kul och få hem den senare :D!

Har en 24/7-dator med Feser premix blå och svart blandat i ett system med plexiblock. Lika klar nu som dag ett. Och ingen i min närhet har dött av det heller, vad jag vet.

Färre paketfoton och mer bygge nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av C4B12:

Jag tyckte inte de såg ut som chokladmjölk direkt, men väntar på resultatet när den är mörkare.

naaa bilden gör sig ingen rätta faktiskt :(, cen ser ut att vara lila/röd aktig, när den i själva verket är helt oboybrun :), men jag väntar på det nya resultatet och hoppas att det blir bra

Skrivet av Laine:

Har en 24/7-dator med Feser premix blå och svart blandat i ett system med plexiblock. Lika klar nu som dag ett. Och ingen i min närhet har dött av det heller, vad jag vet.

Färre paketfoton och mer bygge nu!

Ahaa :S, sist jag prövade det så började kylvätskan bli tjock och klumpig eller så färgade den av sig kan kanske ha varit kopparn som gjorde saken värre :S
Det är ju bra isf :D!
Har börjat smyga mig fram nu väntar bara på radguardem så jag kan börja på riktigt

Permalänk
Medlem

Idag fick man ytterliggare ett paket :), photosession har redan utförts, imorrn blir det uppdate!
Någon som vågar gissa vad det är??

Permalänk
Medlem

Radguarden, fingers x-ed!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Laine:

Har en 24/7-dator med Feser premix blå och svart blandat i ett system med plexiblock. Lika klar nu som dag ett. Och ingen i min närhet har dött av det heller, vad jag vet.

Färre paketfoton och mer bygge nu!

Håller med. Inte sett någonting som faktiskt är gjort på bygget än sålänge. Mer än lite Sleeve dvs.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orgondor:

Radguarden, fingers x-ed!

Nepp, radguard+extender, och lite kommer nästa vecka

Skrivet av sack:

Håller med. Inte sett någonting som faktiskt är gjort på bygget än sålänge. Mer än lite Sleeve dvs.

Har velat ha alla saker inne först, idag skall jag börja med radhållaren/utblåsfördelaren :), måsta bara försöka hitta ett vettigt verktyg för att få dem fina bockade kanterna. när den väl är klar och jag börjat med den så hoppar jag över till 240mmradden, där inväntar jag radguarden så jag kan mäta ut hålen och montera samt testa att dra lite slangar osv, jag har även löst dilemmat på hur reservoaren skall få plats, du sa till mig tidigare att den inte kommer få plats då gpublocklet kommer att ta i, jag har även hittat på en skön grej som gör att jag kommer att kunna gömma kablarna på ett bra sätt så dem inte syns så mycket

Allt kommer efterssom, när jag väl har tis osv, man har ju börjat ta in sleevejob nu och det tar ju tyvätt det mesta utav tiden då kunderna prioriteras före projektet...

BTW! Det blir update på mina nya prylar ikväll

/Kosovar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

Nepp, radguard+extender, och lite kommer nästa vecka

Har velat ha alla saker inne först, idag skall jag börja med radhållaren/utblåsfördelaren :), måsta bara försöka hitta ett vettigt verktyg för att få dem fina bockade kanterna. när den väl är klar och jag börjat med den så hoppar jag över till 240mmradden, där inväntar jag radguarden så jag kan mäta ut hålen och montera samt testa att dra lite slangar osv, jag har även löst dilemmat på hur reservoaren skall få plats, du sa till mig tidigare att den inte kommer få plats då gpublocklet kommer att ta i, jag har även hittat på en skön grej som gör att jag kommer att kunna gömma kablarna på ett bra sätt så dem inte syns så mycket

Allt kommer efterssom, när jag väl har tis osv, man har ju börjat ta in sleevejob nu och det tar ju tyvätt det mesta utav tiden då kunderna prioriteras före projektet...

BTW! Det blir update på mina nya prylar ikväll

/Kosovar!

Yes! Gief update!

Permalänk
Medlem

Känner att det är dags för en till uppdate, jag satt här om dagen och sleevade en kunds nätagg när det plingade på dörren...vanligtvis brukar inte postombudet komma så där sent med just igår så blev det så...det är ju inget att klaga på direkt då jag har längtat som fan på detta paketet! Det är mer eller mindre Gareth från Corsair som ville vara med att pusha på projetet med ett par handplockade Corsair Dominator GT 2000MHz (4gb x2) minnesmoduler.
Kan inte säga mer än att jag är hur nöjd som helst, jag skulle igentligen få ett par 2133MHz minnen i samma utförende, men efterssom jag skulle vara tvungen och vänta på nyproduktion så tog jag dessa istället, den stora skillnade är bara minnesfrekvensen och det fixar jag lätt med en överklockning i bios latenser samt spänningar ligger precis likadant så det är no big deal helt enkelt. Tycker det blir mer dags för bilder...Och jaa... dem kunde väl blivit bättre tycker jag...är inte så värt nöjd med dem så som dem blev.

Men annars så håller jag och brodern på att skissa samt göra lite olika planer på en billig "Fotostudio hörna" som alla kan ha råd med och ändå få bra slutresultat
Den skall innehålla lite vardagsprylar som man kan komma över för en billig peng...nytt i butik är det som gäller, och ändå inte kosta mer än 300-400kr är det tänkt beroendes på vad för storlek man är ute efter såklart. Jag kommer att lägga ett galleri på beskrivning samt vilka saker man behöver till detta miniprojekt så fort jag gjort min egna och testat den!

Dags för vattenblocket...något som jag väntat länge på. Detta var en väldigt lätt procedur som gick förvånandsvärt snabbt utan några som helst problem, ser ju helt klart underbart ut!

Permalänk

Ska du ha minnena röda eller ska du måla dom?

Visa signatur

i5 3570K | Corsair Vengeance 8GB | ASRock Z77 EXTREME4 | Gigabyte GeForce GTX 670 | Asus Xonar D1 | Samsung 830 128GB | Corsair HX 650W | FD R3

Permalänk
Medlem

Nice !

Tycker inte om den transparenta plexit . Kanske färga om den till chokladfärg ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LarssoN:

Nice !

Tycker inte om den transparenta plexit . Kanske färga om den till chokladfärg ?

Sen när kylvätskan är i ser man ju den och inte plexit, så den blir nog chokladfärgad då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Problematick:

Ska du ha minnena röda eller ska du måla dom?

dem skall vara så som dem är :), lackar jag dem så värms dem lättare... dem är snygga i svart som dem är annars blir det för mycket brunt...

Skrivet av LarssoN:

Nice !

Tycker inte om den transparenta plexit . Kanske färga om den till chokladfärg ?

Tack!
Jag ville ju ha lite iaf, tycker att vätskan skall synas vid minnena samt reservoaren, allt annat är svart, vill inte balansera det allt för mycket mot det bruna och svarta.

Skrivet av Marcusk:

Sen när kylvätskan är i ser man ju den och inte plexit, så den blir nog chokladfärgad då.

Precis!

Kan nu säga att jag har bockat klart aluhållaren, det blev så jävla bra och det var väldigt lätt att göra det ,fick iden från en kille på bit-tech med att han använde sig utav 2 stycken långa L-profiler, och en träbit att böja ner den med, slog det sista med en hammare med träbiten ovan och det blev perfa!
Bild på endast slutresultat kommer då jag inte hade systemkameran på mig idag...är iofs ingen bra ide att ta med mig den till verkstaden heller.
See yaah later!

/Kosovar

Permalänk
Avstängd

Ojojoj ! fina firren kosovar :D!
Vattenblocket passar som en smäck tillsammans med minnena ;D
Ska bli jävligt intressant med lylvätskan nu :D!

Permalänk

satan vilken snygg kobmo :D! kommer bli helt awsome när chokladen kommer att synas igenom blocket ! GJ

Permalänk
Medlem

Vattenkylda minnen känns lite overkill...

Vilket bara är bra, overkill är underbart att se!
Kommer verkligen bli skitsnyggt när allt är ihopsatt!

Visa signatur

Main Rigg: MSI Z87-G45 Gaming | i5 4670k | Gigabyte GTX 660ti | Kingston ValueR 4x2GB | Fractal Design Newton 600W | NZXT H630 | Cooler Master Hyper 212+ med Enermax 12cm |

Laptop 1: Huawei Matebook X | i5-7200U | HD Graphics 620 | 8 GB 1866Mhz |
Laptop 2: MSI GT663r-415n | i5-460m | GTX 460m | 4 GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

dem skall vara så som dem är :), lackar jag dem så värms dem lättare... dem är snygga i svart som dem är annars blir det för mycket brunt...
/Kosovar

Tycker att du ska tabort det röda på sidorna iallafall (och ha kvar dom HEL svarta)

Permalänk

fan vad snyggt vcblock till minnena! längtar som fan tills du monterar ihop alting, detta är lyx på högnivå...angående bilderna så tycker jag faktiskt att dem blev skitbra ! dela gärna med dig ideén om fotostudion !