Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

räcker 650w?

tror ni jag kan köra gtx 560 ti och en gtx 460 på en 650w nättag? eller måste jag punga ut en 1 lakan för ett nytt nättag?

Permalänk
Medlem

Du klarar dig

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,5 GHz| Gigabyte P55A-UD4 | EVGA 580 @ 820/4100 MHz | XMS3 8GB @ 1600MHz | Atcs 840

Permalänk
Medlem

Du kan inte köra dom korten i SLI om det va det du hade tänkt heller.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Inga problem vart för sig, de gfxkorten.

Men som Rydisen påpekar, tillsammans 560 Ti + gtx 460, kan du glömma!

Permalänk
Medlem

har tänkt att köra dem i samma dator då jag läst att man kan köra flera grafikkort i samma dator utan sli, för att kunna köra 4 skärmar, inte för spel utan för arbete. men tror ni min power supply orkar hålla igång båda korten samtidigt? dvs utan sli

Permalänk
Medlem

Hur kör man flera grafikkort i samma dator utan SLI? Wut.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem

http://www.overclock.net/nvidia/1094755-two-gpu-no-sli-3-moni...
i viss fall verkar man kunna göra det men i andra inte, så om min psu kan hantera båda grafikkorten får jag hålla tummarna för att det ska funka
om du googlar på "3 screens whitout sli" osv så hittar man många personer som säger olika saker, min kusin kör med en gtx 460 och en gtx 260 för sitt arbetes skull så för honom var det ju möjligt.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mordarosten:

Hur kör man flera grafikkort i samma dator utan SLI? Wut.

man kan använda det som ett "slav kort" dock är 460 lite overkill för det

Permalänk
Medlem

Du kommer kunna köra båda korten med ditt nätagg om det är av någorlunda kvalité.(Du får gärna skriva exakt vilket nätaggregat du har)

Permalänk
Medlem

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=646595#extra
härligt så då slipper jag kanske punga ut ett massa onödia pengar

Permalänk
Medlem

Kom ihåg att nätagget märke modell och ålder alltid är viktigare än antal watt. Speciellt ju bättre grafikkort som ska belastar nätagget. Det är totalt meningslöst att bara rabbla antal watt.

Det finns skräp agg på 650W som är dåligare än 400W av ett BRA märke modell.
Det finns skräp på 1000W = 550 av ett BRA märke modell.