Apple lanserar Iphone 4S och Ios 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooD:

Det är väl ändå på sweclockers om någonstans man bör förvänta sig att man inte endast ska titta sig blind på megahertz. Processorernas arkitektur är mer intressant än hur hög frekvens de har, eller är en Pentium 4 4.0 GHz snabbare än en phenom x4 3.4 GHz?

Så en android med 1.5 ghz single core kan mycket väl vara långsammare än en 1.0 ghz dualcore A5. Vidare så påstår jag fortfarande att man inte heller kan stirra sig blind på om den är teoretiskt snabbare. Mjukvaruanpassningen är sååå mycket viktigare och därför är det också androids akilleshäl, att de gör 10 versioner på htc desire försvårar snarare för kunden, det är den gamla skolans tankesätt. Fungerar inte riktigt idag.

Nej men en 1ghz dualcore bör förmodligen vara snabbare än en 600mhz singel core, som jag skrev i tidigare inlägg. Ska dem då utveckla operativsystemet för att både fungera optimalt på en 600mhz singel och en 1ghz dual så bör hårdvaran i den nyare vara ganska överflödig, således stannar utevecklingen av.

Iphone har det enklare på sitt sätt i och med en modell, android ska anpassas till flera olika arm arkitekturer samt en del qualcomm processorer, säkert fler också. Är inte så insatt i olika arkitekturer men i och med nya varianter så fasas stöd för gamla ut, där av inget stöd i nya operativ för gamla arkitekurer.

Kolla bara själv på apple, iphone 3g har en ARM11 processor, samtliga efterföljare använder ARM Cortex-A8, det är väl knappast en slump då att 3G inte stödjs av iOS5?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lojden:

Nej men en 1ghz dualcore bör förmodligen vara snabbare än en 600mhz singel core, som jag skrev i tidigare inlägg. Ska dem då utveckla operativsystemet för att både fungera optimalt på en 600mhz singel och en 1ghz dual så bör hårdvaran i den nyare vara ganska överflödig, således stannar utevecklingen av.

Mja det håller jag med om, iphone 4s hade troligen varit snabbare om ios5 utvecklades exklusivt till den. Men då hade de förlorat stort kundvärde tror jag och det är inte fekiskt bra på långsikt.

Skrivet av lojden:

Iphone har det enklare på sitt sätt i och med en modell, android ska anpassas till flera olika arm arkitekturer samt en del qualcomm processorer, säkert fler också. Är inte så insatt i olika arkitekturer men i och med nya varianter så fasas stöd för gamla ut, där av inget stöd i nya operativ för gamla arkitekurer.

Ja precis som jag nämnt att det är androids stora akilleshäl det blir sämre optimerat när ett operativsystem ska anpassas till många många många modeller. Ex det som krävdes för grafikaccleration i IOS var något som apple visste att sina iphones skulle ha och därför lätt att utveckla till därför. Svårare för android när det inte finns någon garanti att alla ska ha just den grafikaccelerationen, vilket då ledde till segare menysystem och inte alls lika rappt som ios.

Permalänk
Medlem

Kommer man kunna filma i nåt annat än 1080p?
Jag känner personligen att 720p eller andra aningens lägre upplösningar är mer användbara i de flesta fall, typ att lägga upp filmer på nätet eller rentav för att inte förbruka så mkt minne av telefonen.

Ursäkta om nån redan frågat, men orkar inte läsa alla sidor arga diskussioner.

Visa signatur

Q9300, 4GB PC8500, EVGA 9800GTX, Gigabyte GA-P35-DS3L, T220, MX518, 1,5TB 7200rpm, 150GB Velociraptor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgt. Stinger:

Hade du nu läst de inläggen som föranledde det du citerade, hade du sett att vi pratade specifikt om notification-area som man drar ned som en rullgardin. Själv tycker jag det är väldigt specifikt.

Skickades från m.sweclockers.com

När man väljer appar/switchar mellan skärmarna det tkr jag är mer likt iOS än nått annat mobilt OS..

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rullstols Roger:

Det är i standby ...

Dessutom så kompenserar 1080p, grafiken, dubbla hastigheten, röstassistant och 4G för att 1/3 av batteri tiden försvinner.

haha epic, du är ju helt hjärntvättad av reklamen dude. Dem skulle kunna sälja en mobil från 90 talet till dig när du blir så hjärntvättad av reklam.

1080p <--- antar att du bara hörde det och det lät bra? för kamera upplösning i videoläge har inget att göra med batteri tiden i standby (vilket du själv förtydligar
Grafiken <--- ehm grafiken är på grund av processorn, och hur jobbigt kan användar UI:t vara för den?
dubbla hastigheten <---- hahahahahhahahahahahahah
röstassistant <----- fortfarande inte standby, hur kan du börja ett inlägg med "Det är i standby" och sen skriva en massa annat som inte har med det att göra...
4G <----- ehm det har konstaterats flera gånger i tråden att 4s inte har 4G...

Det som slösar mest ström är dock skärmen, och den är densamma.

varför kan dem inte byta tillbaka till den runda stilen och lägga skaffa 4 tums skärm? skulle nog tjäna ganska mycket på det

Visa signatur

Chassi: 800D | Moderkort: Gigabyte GA-Z68X-UD4-B3 | CPU: i5 2500k | GPU: EVGA GTX 580| RAM: 8GB 1600 MHz Vengeance | PSU: Fractal Design R2, 1000W | HDD: Vertex 2 120GB |
Vattenkylning: Pump: EK-DCP 4.0 | CPU: EK-Supreme HF | GPU: EK-FC580 GTX | Tank: EK-Multioption RES X2 - 250 Basic | Radiator: Phobya G-Changer 360 Ver. 1.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crakso:

Frågan är hur du kom fram till den slutsatsen, den har möjlighet till dubbel kapacitet, tvåkärnig processorkraft, 8MP-kamera, nyaste blåtand/mobilt nätverk, det ända som är lite sämre är batteritiden, men den håller fortf lugnt mer än en dag och man kan ju ladda på nätter eller när man nu sover för då använder man inte den, så din slutsats är sär.

A4 processtrn är inte seg för de få ändamål som Apple tillåter en att göra, batteriet tar slut fort nog som det är, kameran är ju lite bättre, men annars ser jag inte att det gör en så enorm skillnad? Så den har lite bättre kamera och en snabbare processor. Är detta revolutionerande? Inte enligt mig i alla fall. Men vi är ju alla olika. Så nej, min slutsats är inte "sär".

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det där är ju en Ipod touch 4.

Permalänk
Skrivet av Kvillen:

Fast det märker ju inte gemene man av, alltså dem man frågar; Varför köpte du en iPhone?
och de svara, den är bra att smsa med...

Jag borde nog byta vänskapskrets, nästan 80% av mina vänner har någon form av iphone, och hälften har väl aldrig laddat ner någon app förutom angry birs och facesawp..

EXactly my point.

Permalänk
Inaktiv

Förväntningarna på Apple var skyhöga.Själv tycker jag att det är tråkigt att gå omkring med en mobil som alla har. Iphone är så mainstream, alla har den. Får hoppas att ICS kan rätta till de brister som finns på androidplattformen. Finns en massa potential.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjohej:

Det som slösar mest ström är dock skärmen, och den är densamma.

varför kan dem inte byta tillbaka till den runda stilen och lägga skaffa 4 tums skärm? skulle nog tjäna ganska mycket på det

jag tror nog att den nya antenndesignen är det som gjort att standbytiden gått ner så mycket.
jag tycker också att de hade tjänat på att byta design då 4ans design är ganska trist.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooD:

Mja kvalitékänslan är högre hos en appleprodukt men det betyder inte att hållbarheten är särskilt högre i realiteten. http://smidgenpc.com/2010/05/07/laptop-reliability-ratings-wh... Tittar vi här är apple endast en procentenhet bättre än Dell och med i beräkningen måste vi betänka att apple endast säljer premiumdatorer medan dell säljer datorer i många fler segment. Så eftersom dell säljer många netbooks och datorer under 6000 så drar de ned deras totala resultat. Därför drar jag slutsatsen att en Dell dator med samma prislapp som en Applemaskin håller samma hållbar. Jag vågar nästan chansa på att den är bättre hos dell.

Sen har ju apple mycket sämre garantivillkor än princip alla tillverkare men det är kanske en annan sak.

Det är knappast komponenterna i själva datorn man talar på när det handlar om kvalitétskänsla. Det lär vara lär vara trasiga komponenter som tas upp i det där diagrammet, inte utsidan på datorn. Sen är det ju inte särkilt många procentenheter som skiljer från både Apple och Dell till vinnaren Asus. Kanske beror på att komponenterna i själva datorn på många sätt är rätt lika.

Det som gör Dell billigare lär ju vara dess sämre byggkvalitét (på chassit menar jag då...) med sin plastiga konstruktion jämfört med Apples aluminium ”unibody”, sämre skärm med usel betraktningsvikel, sämre/mindre trackpad. Mer plastsmäckigt (sladdrigt) tangentbord . Jag utgår här ifrån de Dell-latops som köps in på jobbet. En annan grej som får Dell-maskinerna att kännas smäckiga är hur man kan dra i insidan på ramen runt skärmen och hur den liksom släpper från skärmen.

Nä, jag är inte förvånad att en Mac kostar mer. Dessutom får du med ett operativsystem till Macen som också utvecklas av Apple - prisjämförelsen hade varit mer relevant om Macen skeppades med Windows.

Sen är det en annan sak om man inte tycker de sakerna som Macen ger spelar roll.

Visst, garantin på Apples prylar är usel, det håller jag med om. Framförallt skärmarna som även de bara är ett år om man inte köper till Apple Care. Men om man ser till hur det ser ut på mitt jobb (där det finns runt 150 Apple-datorer och en hel del skärmar) så är det såpass sällan de går sönder ändå, att det inte är värt att köpa till den garantitiden för alla sakerna.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Lite udda kommentar då ändringar i design just för att det ska ändras är den överlägset mest vanliga anledningen till att designa om något. Nog för att Apple tyckte de skapat en smart antenn med 4:an men de tryckte otroligt mycket på att telefonen var en av de snyggaste produkter de någonsin gjort. Det betyder att de designade den till stor del just för att få en ny design.

Va? Man ändrar väl oftast en design för att man även ser en praktisk fördel, inte bara för att den ska designas om för sakens skull?
Som sagt verkar det ganska orimligt med större designändringar redan efter en generation. I alla fall när det gäller Apple.

Skrivet av Evil Peter:

Det överlägset största problemet med att få plats med telefonen i en ficka är tjockleken, inte bredden eller längden. Iphone 4 har dessutom mycket outnyttjad yta så det går definitivt att göra skärmen större (om man använder ett modernare aspektratio) utan att telefonens storlek påverkas nämnvärt.

Har svårt att se varför skärmytan måste bli så mycket större än på iPhone 4 och 4S. Den är i alla fall för mig rimlig att hantera med en hand och sen nå allt på skärmen med tummen utan att det blir allt för jobbigt. Vad är det som är felet med aspect ration på iPhone? Vad är en modern sådan och varför är det så viktigt att en telefon har den?

Skrivet av Evil Peter:

Att säga att det naturliga steget från 3,5" är till 9,7" får honom mest att framstå som kritiken har träffat en öm tå.

Var sa någon det?

Skrivet av Evil Peter:

Av riktigt nya laptops har jag bara koll på Macbook Pro (som finns i mitt hem) så jag kan inte uttala mig om produkter i samma prisklass då jag inte gillar att framföra gissningar. Dock har jag såklart sett en rad laptops överlag som rent fysiskt sett har klart sämre byggkvalitet. Några har dock givit mig en bättre användarupplevelse i övrigt.

Har du exempel på dessa användarupplevelser där Macen är sämre enligt dig? Har viss vana så kanske har något tips.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Det är knappast komponenterna i själva datorn man talar på när det handlar om kvalitétskänsla. Det lär vara lär vara trasiga komponenter som tas upp i det där diagrammet, inte utsidan på datorn. Sen är det ju inte särkilt många procentenheter som skiljer från både Apple och Dell till vinnaren Asus. Kanske beror på att komponenterna i själva datorn på många sätt är rätt lika.

Läs vad jag skrev så säger jag att det är stor skillnad på kvalitékänsla och verklig hållbarhet. Är ju andra som varit inne på detta ex kosta glas vs plastmugg från mcdonalds. Plastmuggen har högre hållbarhet men kostaglaset har högre kvalitékänsla.

Skrivet av star-affinity:

Det som gör Dell billigare lär ju vara dess sämre byggkvalitét (på chassit menar jag då...) med sin plastiga konstruktion jämfört med Apples aluminium ”unibody”, sämre skärm med usel betraktningsvikel, sämre/mindre trackpad. Mer plastsmäckigt (sladdrigt) tangentbord . Jag utgår här ifrån de Dell-latops som köps in på jobbet. En annan grej som får Dell-maskinerna att kännas smäckiga är hur man kan dra i insidan på ramen runt skärmen och hur den liksom släpper från skärmen.

Du måste jämnföra en premiumdator med en annan premiumdator. Ex inspiron eller vostro är inte motsvarigheten till macbook pro. Ex latitudes försäljningssnack är berättar om annat än plast "Det tåliga Dell Tri-Metal™-höljet utstrålar självförtroende och du kan välja bland ett antal olika färger (endast utvalda modeller). Förstärkta gångjärn och extra starka spärrar gör att systemet tål de påfrestningar som daglig användning innebär." Visst det är ingen unibody, men att säga att dells motsvarigheter till apples produkter består av plast är långt i från verkligheten och insnöat påstående. Och många modeller har IPS, precis som apple.
Vad gäller trackpad har du nog rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Självklart köper folk en iPhone för det är en iPhone, det är en bra telefon helt enkelt Men försökt hålla nere Apple-bash i tråden

Har själv en o skulle aldrig gå över till nåt annat i dagsläget

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tanax:

Måste säga att det är svårt att ta någon seriöst som stavar Mac med stora bokstäver. MAC är Media Access Control: http://en.wikipedia.org/wiki/MAC_address
Mac är Apple's datorer.

Angående batteritiden som många snackat om känns det rent spontant som att dom måste skrivit fel på hemsidan.
Å andra sidan, 200h standby är jävligt lång tid och säkerligen mera än vad dom flesta behöver.

Och en Å är ett vattendrag

Permalänk
Medlem

Kontantpriserna i England

Priserna i England för abbonemangsfria telefoner.

The iPhone 4S comes in three models 16GB, 32GB and 64GB which will be priced SIM-free in the UK at £499, £599 and £699 respectively

http://crave.cnet.co.uk/mobiles/iphone-4s-uk-price-confirmed-...

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan12:

Och en Å är ett vattendrag

Nej, det är ett talesätt: http://sv.wiktionary.org/wiki/%C3%A5_ena_sidan_%E2%80%A6_%C3%....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Fått det tycket då alla skryter till höger och vänster om sina Ifjantar...Typ det bästa en tonåring kan tänka sig i dagsläget är en IPhone...löjligt när det finns fina billigare alternativ som kör android...Seriöst, vem vill betala 2000kr mer för ynka 48GB mer minne?! En SSD på den storleken kostar ju typ 600kr!!! Med android kan du i alla fall sätta till minne T.ex Samsung Galaxy S II kostar 1000kr mindre,väger mindre,har större skärm,Snabbare processor,längre batteritid,bättre skärm (AMOLED istället för simpla TFT på Iphone 4),Snabbare 3G och expansions plats för minne (upptill 32GB)

Jag tror att IPhone användare helt enkelt är för lata,eller trångsynta för att söka efter andra alternativ...

Börjar med att påpeka ditt idiotiska tänkt så här:
1. Tycker iOS är bättre än android.
2. Jag behöver inte mer minne än 16GB.. Använder 7,3GB just nu (efter 1 år ungefär). En SSD är bra mycket större än iPhone minnet.. Du kan inte jämföra pris så. Isåfall kan vi nog jämföra USB minnen mot SSD'er .. Kolla hur mycket 64GB USB-minne kostar
3. Jag vill inte ha större än 3,5". Syrran har en 4" telefon och jag tycker den helt enkelt är för stor.
4. När jag höll i iPhone 4 första gången kände jag att vikten va skön på nåt sett. Kändes som kvalité och det har aldrig stört mig med vikten i iPhone 4.
5. Och sen är det designen. Jag gillar den groteskt mycket och DAGEN den presenterades så bestämde jag mig för att ha en sån.

Apple må vara bra på att marknadsföra. Men det är "omöjligt" att sälja en sunktelefon i så stora mängder OAVSETT marknadsföring.
Den är bra och så är det. Att jämföra Android och iOS är samma äckliga jämförelse som Mac vs. PC.

Och som du kanske noterat så har jag inte sagt NÅGOT dåligt om Android. Utan säger bara att jag gillar iPhone med iOS bättre, punkt slut.

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooD:

Ja men varför uppdaterar inte min legend sig till det då?

För att HTC inte pallar göra 2.3 tillgängligt till din telefon. Om du kollar på t.ex. Swedroid eller google finns det säkert guider hur du rootar för att lägga in 2.3.

Till min SGS så släpptes den med 2.1 sedan fick man dessa uppdateringar: 2.2 -> 2.2.1 -> 2.3.3, nu har jag 2.3.5 vilket är en läkt verision från samsung, men finns inte som oficiell uppdatering just nu, så den är väl lite halv oficiell ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av joi93:

För att HTC inte pallar göra 2.3 tillgängligt till din telefon. Om du kollar på t.ex. Swedroid eller google finns det säkert guider hur du rootar för att lägga in 2.3.

Till min SGS så släpptes den med 2.1 sedan fick man dessa uppdateringar: 2.2 -> 2.2.1 -> 2.3.3, nu har jag 2.3.5 vilket är en läkt verision från samsung, men finns inte som oficiell uppdatering just nu, så den är väl lite halv oficiell ^^

Jojo men förväntas mainstream sitta och läsa på och roota sin telefon? Man köper väl mobilen för att vara ett redskap som ska göra saker enklare, ex kommunikation, hitta grejer på internet. DÅ vill man inte ha massa problem med telefonen, den ska ju vara "it just works".

Permalänk
Medlem

Hah gösses vilken meningslös tråd. 90% bajsar ut något som rättfärdigar hur de gör med just sina telefonköp. Intressant. Men men, Internet's gonna internetz!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooD:

Jojo men förväntas mainstream sitta och läsa på och roota sin telefon? Man köper väl mobilen för att vara ett redskap som ska göra saker enklare, ex kommunikation, hitta grejer på internet. DÅ vill man inte ha massa problem med telefonen, den ska ju vara "it just works".

Grejen är att även fast 2.3 finns så funkar såklart 2.1/2.2 hej okej. Din telefon har inte massa problem bara för att den inte är uppdaterad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joi93:

Grejen är att även fast 2.3 finns så funkar såklart 2.1/2.2 hej okej. Din telefon har inte massa problem bara för att den inte är uppdaterad.

Nää precis en 2-3 år gammal mobil fungerar ändå helt okej, ändå vill man ha det senaste. Konstigt det där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooD:

Läs vad jag skrev så säger jag att det är stor skillnad på kvalitékänsla och verklig hållbarhet. Är ju andra som varit inne på detta ex kosta glas vs plastmugg från mcdonalds. Plastmuggen har högre hållbarhet men kostaglaset har högre kvalitékänsla..

Ja?
Och jag menade att de diagram du visade inte hade med hållbarhet av datorns chassi att göra, utan antagligen om inre komponenter. Vad är det jag inte fattar?

Skrivet av MooD:

Du måste jämnföra en premiumdator med en annan premiumdator. Ex inspiron eller vostro är inte motsvarigheten till macbook pro. Ex latitudes försäljningssnack är berättar om annat än plast "Det tåliga Dell Tri-Metal™-höljet utstrålar självförtroende och du kan välja bland ett antal olika färger (endast utvalda modeller). Förstärkta gångjärn och extra starka spärrar gör att systemet tål de påfrestningar som daglig användning innebär." Visst det är ingen unibody, men att säga att dells motsvarigheter till apples produkter består av plast är långt i från verkligheten och insnöat påstående. Och många modeller har IPS, precis som apple.
Vad gäller trackpad har du nog rätt.

Jo, tack. Om det vore så väl att folk alltid jämförde så. Jag menade bara varför många Dell med ungefär samma specs på processorn som en Mac kostar mindre. Det är inte bara de tekniska specifikationerna man kan jämföra när man köper en dator. Skärmen och chassit, trackpad osv. ingår ju också Det är helheten.

Ingen bärbar från Apple har IPS-panel i dagsläget vad jag vet.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

Förväntningarna på Apple var skyhöga.Själv tycker jag att det är tråkigt att gå omkring med en mobil som alla har. Iphone är så mainstream, alla har den. Får hoppas att ICS kan rätta till de brister som finns på androidplattformen. Finns en massa potential.

Skickades från m.sweclockers.com

Är det inte tråkigt att köra det operativsystem som de flesta gör då också?
Fast ett operativsystem är inget man knallar omkring med på stan, så är väl inte samma sak.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Ja?
Och jag menade att de diagram du visade inte hade med hållbarhet av datorns chassi att göra, utan antagligen om inre komponenter. Vad är det jag inte fattar?

Jo defekter i chassi täcks av garanti och därför bör de räknas in i returnraten.

Skrivet av star-affinity:

Skärmen och chassit, trackpad osv. ingår ju också Det är helheten.

Ja

Skrivet av star-affinity:

Ingen bärbar från Apple har IPS-panel i dagsläget vad jag vet.

Jaså, det var förvånande. Är inte heller säker om dell verkligen har några laptops med IPS. Ändå måste jag säga att de latitudelaptopar jag tittat på har haft riktigt bra betraktningsvinklar.

Permalänk
Medlem

AT&T Alone Sees 200,000 iPhone 4S Preorders in First 12 Hours, Their Most Successful iPhone Launch Ever
http://www.macrumors.com/2011/10/07/att-alone-sees-200000-iph...

Ska bli lite intressant att se vad den riktiga siffran hamnar på...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooD:

Jo defekter i chassi täcks av garanti och därför bör de räknas in i returnraten.

Lär inte vara många Macar med unibody-designen som är med i den statistiken i så fall. Har aldrig sett en med nämnvärt skadat chassi sedan de kom och vi har haft sådana på jobbet sendan de dök upp (2008 har jag för mig). Den ändre designen var inte lika stabil, men rätt ok den med, fast vi har fler som blivit buckliga av stötar där, men sen är de också äldre och varit utsatta för fler.

Skrivet av MooD:

Jaså, det var förvånande. Är inte heller säker om dell verkligen har några laptops med IPS. Ändå måste jag säga att de latitudelaptopar jag tittat på har haft riktigt bra betraktningsvinklar.

Ja, det är lite märkligt kan man tycka, men de paneler som används i Macarna är rätt ok, så det är väl bland de bättre TN som går att få tag i
Själv har jag inte sett en Dell med något vidare bra betraktningsvinklar, men jag har ju bara sett de vi har på jobbet. Ska kolla imorgon vad det är för modeller.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma