Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Fredagspanelen 22: Battlefield 3, Iphone 4S och SweClockers musmatta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sergeant44:

Lät som Emil hamnade i rymden efter han hämtade MSI datorn Nee, lite bättre koll kan ni ha på hur era mikrofoner låter tycker jag. Ljudet från hans mic återhämtade sig aldrig, utan det lät mer som ett inslag i nyheterna där en reporter rapporterar från nån avlägsen plats, typ Tel Aviv eller nåt, vad vet jag. Men kanonbra panel annanrs boys!

Märkte det direkt jag också. Men som sagt, trevlig lyssning

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk

Bara jag som stör mig på den vita pricken som blinkar på Jonas arm? fel på kameran?

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem

skönt att Jonas e tillbaka:)

Visa signatur

_________________
Spelburk -sb-2600k | H70 | Asus p8p67 pro | 1600mhz cl 8 a-data | Gtx470 | Corsair hx850 | 500wd black / 2 tb ecogreen / 2 tb Elemental | R3 - HTPC - sb-2100t | MSI P67A-C45 | Corsair 1600mhz | HD4890 | 320gb | Antec 1200 | fractal integra 400w.
LG 46"LD550N | logitech z5500

Permalänk
Medlem

Battlefield 3 var intressantast och höra.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Bra fredagspanel!

Jag var bara tvungen...

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Just nu är specifikationen väldigt smal. Det enda som stöds är Qualcomm Snapdragon, skärm på 800x480 minst 512MB RAM.

Det som kan variera är klockfrekvensen på CPUn, idag finns telefoner från 1GHz till 1.5GHz. Just nu stöds bara single-core, men så vitt jag förstår så kommer dual-core stödjas någon gång under nästa år.
RAM måste vara minst 512MB, gissar att det även finns lurar med 1GB.

Just kravet på att det måste vara en Qualcomm Snapdragon är nog en stor anledning till att vi ännu inte sett någon lur från Nokia. Nokia har tidigare jobbat med OMAP från Texas Instrument (används i t.ex. N8, N9 samt N900), de måste nu lära sig designa och hantera en ny plattform.

Så skillnaden mellan W7 telefonerna är i dag väldigt små. Man får helt enkelt köpa den telefon man tycker ser bäst ut och/eller är tillverkad av ett företag man av någon anledning gillar.

Bara Snapdragon S1/S2 dessutom vilket har ganska undermålig GPU i dagarna på videostödssidan.

Nokia måste lägga ner hela sitt partnerskap med SoC-leverantörer för dessa telefoner iaf tack vare detta det gäller det tilltänkta samarbetet med ST-Ericsson, Samsung, Broadcom och TI. Det gör också att de halkar efter de som kör andra/blandade plattformar på ett riktigt sätt. Rent tekniskt kan de lansera både Symbian och MeeGo på SoCar med bättre grafikdelar, men det känns tveksamt. Tyvärr betyder det hela att utvecklingen saktar av, Nokia har visat att de hade modeller på gång och har förmågan att producera nya Symbian och MeeGo-modeller med eftertraktade UX-förändringar (som de hade under utveckling) och att de faktiskt kunde få ihop något på den sidan och alltså leverera nya upplevelser och utveckla dessa. Fast när allt förtroende går upp i rök och de själva flyttar fokus och drar sina egna grejer i smutsen på oriktig grund så går det helt enkelt inte så bra. ST-Ericsson var bland annat en av plattformarna MeeGo utvecklades på och som har stöd för Symbian, visst har de säkert fått pengar från Nokia, men det måste vara en besvikelse och trist för dom när det helt byter fot. De har tidigare använt ST också då. Som gick ihop med Ericssons EMP-grupp. Anledningen att vi kommer få se en lur från Nokia så tidigt är däremot för att Qualcomm står för allt lyftande tillsammans med Microsoft, de behöver bara trycka in kretskortet i en mobil de designade för MeeGo. Det handlar ändå om mindre än ett år efter Microsoft kuppande av det tidigare vinstdrivande företaget under en viktig del av deras utveckling/förändring som helt enkelt förstört framtiden för dom, likaså läggs all utveckling av mobila operativsystem i Nordamerika nu, Android, WebOS, Windows Phone i USA och Blackberry i Kanada.

Det betyder att de måste göra en Motorola för att överleva och på sikt göra sig av med majoriteten av medarbetarna, downsiza långt innan det är fråga om några ekonomiska problem. Helt komplett utbud och strategi kommer de helt enkelt inte få nu, så det är egentligen helt fel att säga att de skulle ha WP som huvudplattform och flaggskepp när verkligheten är något annat och plattformen är så omogen. Den kan helt enkelt inte driva en bred strategi än och det betyder ju att företaget i praktiken inte har några framtidsplaner eller något de egentligen arbetar mot än och vet inte själva hur de ska arbeta och investera. Du har fortfarande inga nativeappar i Mango t ex. Det är inget fel på Mango men det är fortfarande inte mer än vad WP7 skulle varit vid release. De andra har hunnit springa om på de punkter Microsoft borde varit bra på under tiden, men visst funkar det som nisch, men knappast som nisch för deras traditionella kunder. Inte för att samarbeta med Microsoft är fel i säg, men de valde samtidigt att i praktiken avveckla/lägga ner företaget som vi känner det istället för att utveckla dess egna styrkor och göra något åt deras svagheter. De kommer ha svårt att nå sina starkaste marknader med sina nya "flaggskeppsprodukter" inom kort sikt iaf.

N8 använder en Samsung processor (SoC, grafikdel från Broadcom som separat chip). N810, N800 och N770 använde däremot OMAP.

Permalänk
Medlem

var soft att glo på ^^

Permalänk

Vill ha mattan!

Visa signatur

assrock!! hehe

Permalänk
Medlem

Bra fredagspanel!
Har haft min Comfort Mouse 6000 ett tag nu och kan säga att den är riktigt nice.
Den påminner mycket om 3.0 men har mycket stabilare knappar och känns bättre trots att den är billigare

Visa signatur

MSI Z270I :: Intel Core i5 7600K :: Corsair Vengeance LP 16GB :: Samsung 960 EVO (m.2) :: MSI GeForce 1070 OC
Inet fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigarkungen:

En fråga angående windows phone.

Kan vilken telefon som helst va en windows phone? (bara den har windows operativ-system) Eller är windows phone microsofts märke?

Skrivet av jOnÄTÄn:

Windows phone 7 körs på massa olika märken( LG Nokia samsung htc osv.). Det finns vissa minimum spesificationer som telefonen måste uppfylla bara.

Nej, specifikationerna är oerhört tajta. Microsoft levererar OSet till de OEM tillverkare som är intresserade av att lansera WP7 telefoner, sedan så samarbetar de för att utveckla bra drivrutiner och firmware så att Microsoft kan garantera högsta möjliga kvalité på alla WP7 lurar.

Även om det är teoretiskt möjligt att hacka in OSet på andra lurar så har det bara försökts (och lyckats) på HTCs HD2, eftersom att den egentligen är nästan exakt samma telefon som HD7.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

Nej, specifikationerna är oerhört tajta. Microsoft levererar OSet till de OEM tillverkare som är intresserade av att lansera WP7 telefoner, sedan så samarbetar de för att utveckla bra drivrutiner och firmware så att Microsoft kan garantera högsta möjliga kvalité på alla WP7 lurar.

Även om det är teoretiskt möjligt att hacka in OSet på andra lurar så har det bara försökts (och lyckats) på HTCs HD2, eftersom att den egentligen är nästan exakt samma telefon som HD7.

Varför citerade du mig? Har jag fel i det jag säger på något vis? Som jag förstått det så ska vissa krav uppfyllas sen kan dom köra wp7.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av Bulltazar:

Det är ju redan fastställ för vad som krävs

Ja, vad som krävs för betan men det är ju inte den man ska sitta och spela sen

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk

Ni blir ju bara bättre och bättre i rutan.
Måste säga att fredagspanelen avnjuts bäst på måndagmorgon på tunnelbanan med en Android i handen och en kaffe i andra!

Btw så gör ni rätt i att tro på DICE, dev-versionen som spelas nu på BF3 är... ja... underbar.

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Medlem

Akta kontaktytan på kylaren!

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Medlem

Måste först säga välkommen tillbaka Jonas!
Och som vanligt underbar panel man sitter som fastspikad och får information samt mycket humor.MVH

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!