Permalänk
Medlem

TurboV EVO

jag har klockat min i5 2500k till 4326Mhz men hjälp av turbov från asus.
Jag undrar bara hur man tar bort klockningen så man får standarden?
jag har inga problem med processorn den ligger rätt ok på 37c i vila och 60c under load.

kan bar av bra o veta fall det skulle va något=)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lurtsky:

jag har klockat min i5 2500k till 4326Mhz men hjälp av turbov från asus.
Jag undrar bara hur man tar bort klockningen så man får standarden?
jag har inga problem med processorn den ligger rätt ok på 37c i vila och 60c under load.

kan bar av bra o veta fall det skulle va något=)

Varför klockar du och sen vill ändra tillbaka till standard för? :/ är det inte lite väl onödigt.

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeathAdder89:

Varför klockar du och sen vill ändra tillbaka till standard för? :/ är det inte lite väl onödigt.

ska inte ändra tillbaka vill bara vet om det skulle bli något eller jag ska göra annat

Permalänk
Medlem

Tror väll att fall du inte har ställt in den så det sparas så stängs det av så fort du stänger av datan

Visa signatur

NODE 304 - I5 3570K - GTX 680 - 240GB SSD - INTEGRA R2 650W

Permalänk
Avstängd

Svar nej, Höbalen. Jag verkar tyvärr kunskapsmässigt inte kunna överklocka manuellt så använde TurboV EVO istället. TurboV EVO har ett läge som ändrar i Bios så om man tex startar upp med ett annat OS på annan disk/partition får man samma överklockning. Men det går att ta bort med att ladda default settings i Bios.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)