Kommer jag kunna spela Uncharted 3 utan tidigare erfarenhet av serien?

Permalänk
Medlem

Kommer jag kunna spela Uncharted 3 utan tidigare erfarenhet av serien?

Måste erkänna att jag är en av dom med ett ps3 som aldrig ens hållit i kontrollen under en sekvens av något Uncharted-spel. Men jag har läst väldigt mycket om Uncharted 3: Drake's Deception på senaste tiden, och jag blir mer och mer intresserad. Jag var aldrig tillräckligt intresserad av dom första två för att rättfärdiga att köpa dom, men trean ser fantastiskt bra ut och det är en upplevelse jag inte skulle vilja missa.

Min fråga är nu, kommer jag kunna hoppa in i serien och spela trean som första spel, och ändå njuta av spelet fullt ut? Jag tänker primärt plot, gameplay, personlig relation till karaktärerna. Eller ska jag köpa dom två första och spela igenom dom på den månad som det är kvar till release? Jag är ganska delad Så jag tänkte att jag borde fråga. För att klargöra, kommer trean dyka rakt in i en ny originell story trots att det är en del av serien, eller kommer det vara någon form av fortsättning med ständiga tillbakablickar och karaktärer med insider-jokes där jag inte förstår ett jota av vad som hänt? Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Utan att ha spelat serien så kan jag gissa att du klarar dig rätt bra. Dom brukar va bra på att göra så att man klarar sig utan att spela de andra spelen i sånahär serier, men det är ju säkert en fördel om du skaffar dig de 2 andra och kör igenom.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaptoit:

Måste erkänna att jag är en av dom med ett ps3 som aldrig ens hållit i kontrollen under en sekvens av något Uncharted-spel. Men jag har läst väldigt mycket om Uncharted 3: Drake's Deception på senaste tiden, och jag blir mer och mer intresserad. Jag var aldrig tillräckligt intresserad av dom första två för att rättfärdiga att köpa dom, men trean ser fantastiskt bra ut och det är en upplevelse jag inte skulle vilja missa.

Min fråga är nu, kommer jag kunna hoppa in i serien och spela trean som första spel, och ändå njuta av spelet fullt ut? Jag tänker primärt plot, gameplay, personlig relation till karaktärerna. Eller ska jag köpa dom två första och spela igenom dom på den månad som det är kvar till release? Jag är ganska delad Så jag tänkte att jag borde fråga. För att klargöra, kommer trean dyka rakt in i en ny originell story trots att det är en del av serien, eller kommer det vara någon form av fortsättning med ständiga tillbakablickar och karaktärer med insider-jokes där jag inte förstår ett jota av vad som hänt? Tack på förhand!

Med tanke på att man kan få bägge spelen för typ 400 kr känns det överkomligt enligt mig. Men om det är för mycket och du måste välja kan jag verkligen rekommendera UC2, ettan känns rätt dammig och tråkig idag skulle jag tro (körde det faktiskt efter att jag klarat tvåan och då för 2 år sen kändes det B). Storyn är faktiskt totalt värdelös (bortsett från en tvist i tvåan) i Uncharted om du vill ha ett ärligt svar, en Indiana Jones-döda sista bossen-fuck yeah-rädda tjejen och världen-story är vad som står på menyn.

Men rent gameplay- och grafikmässigt är spelet en fröjd (2an) , lätt 2009s bästa konsolspel. Köp.

Permalänk
Medlem

Ett annat alternativ är ju att se på en let's play (om man nu uppskattar sådant). Typ http://chipandironicus.com/games/uncharted/index.html

Permalänk
Medlem

du kommer troligen kunna lira spelet utan några som helst problem men du kommer troligen tycka att spelet är så bra så du köper dom två första ändå!

Så var det när jag lirade tvåan först!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Du kommer nog kunna spela det utan problem. Dock kommer du garanterat tycka det är så bra att du vill ha de andra 2 också, som även de är fantastiska. Så det är lika bra att köpa dem nu direkt så du kan njuta till fullo

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk

Du kommer ångra dig när du lirat igenom 3an, att du inte köpte första o andra. Bästa spelen jag äger till mitt ps3.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 2600K 4,5Ghz | CPU-Kylare: Corsair H60 | MB: Gigabyte G1.SNIPER |
| GPU: Asus GTX 980ti DC3 OC | RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 16GB |
| PSU: Corsair AX850 | Chassi: FD Define Mini C |
| SSD: Samsung EVO 850 250gb, Samsung EVO 850 500gb |
| Lagring: WD Caviar Green 3x2TB 1x4TB |

Permalänk
Medlem

Håller med ovanstående...

Visa signatur

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]

Permalänk
Medlem

Ettan är ett bra spel, verkligen värt att lira igenom, en del av miljöerna är så vackra att man blir helt hänförd. Ett bra äventyr värt varje krona i budgetkorgen...

Tvåan är ett av de bästa spelen som gjorts, helt galet att missa det. Redan efter inledningen förstår man att det äventyr som man ska få uppleva är något extra. Sen blir det bättre ändå! Helt klart värt fullpris idag.

Spelen blir sjukt mycket bättre för varje del. Ettan är inte helt utan besvikelser, men har tillräckligt många WTF-moments som överväger det. Tvåan har inga fel. Det är över alla andra spel i genren. Trean kommer slå sönder taken för vad som är möjligt. Vi kommer behöva nya superlativ för att beskriva det...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Testpilot

Ettan har väldigt konstigt intvingade sixaxis-events enligt mig, man siktar granaterna genom att vrida på handkontrollen och de har även lite lustiga balans-moment där man håller balansen genom att vinkla kontrollen, utöver det är spelet bra tycker jag men eftersom de faktiskt lyckats med att göra uppföljarna bättre och bättre blir man nog besviken om man spelar de i fel ordning.

Eftersom 1:an och 2:an är så pass billiga idag och de är så otroligt bra finns det inget annat val än att köpa dem

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]