Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Måste säga att det blev riktigt stiligt med vattenblocket på minnena

Permalänk
Medlem
Skrivet av n0xAn_Xhander:

Ojojoj ! fina firren kosovar :D!
Vattenblocket passar som en smäck tillsammans med minnena ;D
Ska bli jävligt intressant med lylvätskan nu :D!

hehe :3
Det gör den minsann
Det tycker jag med faktiskt :)!

Skrivet av MicroBugg:

satan vilken snygg kobmo :D! kommer bli helt awsome när chokladen kommer att synas igenom blocket ! GJ

Det tycker jag med, var inte för stör som jag hade trott, blev ju ändå helt perfa.
Ja det återstår att se hur det kommer att bli

Skrivet av Erathus:

Vattenkylda minnen känns lite overkill...

Vilket bara är bra, overkill är underbart att se!
Kommer verkligen bli skitsnyggt när allt är ihopsatt!

Njaah är ju ändå inte overkill då dem skall köras överklockade :), blir uppemot 2200mhz och latensförändringar, volten kan väl hänga med meg några hundradelar den med

Skrivet av Sajmon37:

Tycker att du ska tabort det röda på sidorna iallafall (och ha kvar dom HEL svarta)

jag ser ingen mening med det :P, får isf bli att göra ett par bruninspererade klibbor.

Skrivet av RadioBuzzer:

fan vad snyggt vcblock till minnena! längtar som fan tills du monterar ihop alting, detta är lyx på högnivå...angående bilderna så tycker jag faktiskt att dem blev skitbra ! dela gärna med dig ideén om fotostudion !

Tack! Det gör jag med :D!, känner att jag inte orkar vänta mera!
Man tackar...men dem kunde som sagt blivit bättre, genom att snygga till lakanet och fixa bättre belysning

Skrivet av boblish:

Måste säga att det blev riktigt stiligt med vattenblocket på minnena

Det tycker jag mer

Permalänk

Riktig rolig läsning tills nu :), såg sist innan du skulle åka på semster och du har ju lagt på dig ett antal sidor av läsning tills nu !
Bra bilder och läsmatrial som vanligt iaf vilket är kul och se... riktigt skönt att du börjat bygga på chassit. kan du inte länka lite bilder på det ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MagmaFlow:

Riktig rolig läsning tills nu :), såg sist innan du skulle åka på semster och du har ju lagt på dig ett antal sidor av läsning tills nu !
Bra bilder och läsmatrial som vanligt iaf vilket är kul och se... riktigt skönt att du börjat bygga på chassit. kan du inte länka lite bilder på det ?

Thnx dude !
Visst har det, så kul att folk visar intresse.
Jaaa det har jag kan man säga, skall inte börja såga i själva chassit förens jag fått min radguard :), är ju efter den som jag skall skära så det är en bra ide att vänta tills dess :), annars håller jag på med lite modelleringar i Scetchup för lite saker som skall CNC-Fräsas, då kommer jag få lite fräsiga delar till bygget haha!
Men annars har jag hållit på med en Radhålllare som även kommer att separera chassit i två delar.
Skall ta lite snabba bilder på det och postar så fort jag är klar.

Permalänk
Medlem

Här är lite bilder på den delen jag håller på med för tillfället, jag hoppas ni tycker att bockningarna blev bra!
Jag har även markerat vart radiatorn skall vara.

Permalänk
Skrivet av KsKz_91:

har du bockat på en metallverkstad eller ? ser jävligt fint ut !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erathus:

Vattenkylda minnen känns lite overkill...

Vilket bara är bra, overkill är underbart att se!
Kommer verkligen bli skitsnyggt när allt är ihopsatt!

Precis, för mycket är lagom

Visa signatur

"Den som aldrig gjort fel har aldrig testat något nytt" -Albert Einstein

MSI 890FXA-GD70 + 1055t @ sweetspot 3,9Ghz

Permalänk
Medlem
Skrivet av MicroBugg:

har du bockat på en metallverkstad eller ? ser jävligt fint ut !

Nej då detta har jag bockat helt själv faktiskt använde mig utav 2 stycken långa L-profiler i aluminium

Skrivet av Xamin:

Precis, för mycket är lagom

Kommer som sagt behövas vid överklockningen utav dem

Permalänk
Medlem

Jag har hunnit göra lite till på projektet, dock gäller detta den IT-tekniska biten så att säga... har sketchat lite mer på några ideér, vad dem kommer att användas till får ni se senare

Permalänk

Kan det vara förlängningen för PSUn?

Visa signatur

Aka: Telefonskaft

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cryostatic:

Kan det vara förlängningen för PSUn?

Nepp

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

Nej då detta har jag bockat helt själv faktiskt använde mig utav 2 stycken långa L-profiler i aluminium

Blev fan bättre än då jag bockade en plåtbit med ett bockningsverktyg

Permalänk
Medlem
Skrivet av LarssoN:

Blev fan bättre än då jag bockade en plåtbit med ett bockningsverktyg

hehe ;D, har man skillsen så har man...för att vara helt ärlig så har jag faktiskt gjort detta innan med samma teknik

Permalänk

hur har det gått med CNC-fräsningen ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MicroBugg:

hur har det gått med CNC-fräsningen ?

Hej, tyvärr så har jag inte hunnit att prata med den som skulle fixa detta, men det gör jag så snart som möjligt :), väntar dock in ett paket till så jag sedan kan börja mäta osv på vart radden skall hamna, måste få klart lite delar först så jag vet att allt kommer att passa...

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

Jag har hunnit göra lite till på projektet, dock gäller detta den IT-tekniska biten så att säga... har sketchat lite mer på några ideér, vad dem kommer att användas till får ni se senare

http://i267.photobucket.com/albums/ii305/venhar_bara/951de404...

http://i267.photobucket.com/albums/ii305/venhar_bara/b195dc15...

http://i267.photobucket.com/albums/ii305/venhar_bara/1d7391e5...

Kan det vara någon slags höjning till locket eller botten på chassit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[Qvist:

;11474279']Kan det vara någon slags höjning till locket eller botten på chassit?

stämmer väldigt bra det :), har även ett par chassifötter och psuraisern som skall fräsas/vattenskäras osv...

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

stämmer väldigt bra det :), har även ett par chassifötter och psuraisern som skall fräsas/vattenskäras osv...

Okej, jag ser fram emot resultatet :). Vilket material kommer den att vara gjord i?

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[Qvist:

;11474946']Okej, jag ser fram emot resultatet :). Vilket material kommer den att vara gjord i?

Kul att höra
Jag hade tänkt: ALU eller POM

Permalänk
Medlem

Har fått lite PM opm att jag skall lägga ut hur allt kommer att sitta i chassit, sagt och gjort var det och här har ni bilderna...dem är rätt så mörka då dem togs precis(mörkt i rummet, inget dagsljus)
Titta så mycket plats det finns :P!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

hehe:) silvertejp kan man ju använda till allt;)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

Har fått lite PM opm att jag skall lägga ut hur allt kommer att sitta i chassit, sagt och gjort var det och här har ni bilderna...dem är rätt så mörka då dem togs precis(mörkt i rummet, inget dagsljus)
Titta så mycket plats det finns :P!

Saknas ju bara en chokladfontän i mitten

Visa signatur

i5 2500k@4,4| NH-D14 |GTX 780| ASUS VG248QE | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic DT 990 | Dali Zensor 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holm01:

Saknas ju bara en chokladfontän i mitten

Hade vart en trevlig touch på slutbilderna. Kanske några komponenter bredvid doppade i choklad?
http://www.coolstuff.se/Chokladfontan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

hehe:) silvertejp kan man ju använda till allt;)

det är gorillatejp ;D

Skrivet av Holm01:

Saknas ju bara en chokladfontän i mitten

Hahah, i wish i had one !

Skrivet av jocke92:

Hade vart en trevlig touch på slutbilderna. Kanske några komponenter bredvid doppade i choklad?
http://www.coolstuff.se/Chokladfontan

hmmm....Chocolate Rain...!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

det är gorillatejp ;D

Hahah, i wish i had one !

hmmm....Chocolate Rain...!

Gorillatejp? Det var något nytt.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Gorillatejp? Det var något nytt.

http://uk.gorillaglue.com/

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Gorillatejp? Det var något nytt.

den bästa tejpen som finns ute i marknaden typ

Permalänk

jag har alla nya updates sen en tid tillbaka och kan säga att detta är helt fantastiskt!
Kul att du börjat bygga nu :), när får du dem "fräsiga" delarna ?????

Permalänk
Medlem

Fan vad dött det är:D Börjar bli sugen på att se något nytt:D
Eller så är det bara jag som inte orkar vänta

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaks:

Fan vad dött det är:D Börjar bli sugen på att se något nytt:D
Eller så är det bara jag som inte orkar vänta

Jo har ju blivit det, själv har man haft problem med min stationöra(Project Armor Jr.) då moderkortet krånglade först, var bioschippet som hade rest sig när jag blåste med tryckluft för att få bort lite damm, nu har jag problem med min 3väsg sli konfig(3stycken gtx470) eller ahh rättare sagt tempproblem på det sista kortet, inte nog med det så har mina hårddiskar gett sig totalt, 3stycken skrapar när dem är igång, och systemdisken tappar minne osv, och nu när man väl skulle beställa ny SSD och hårddiskar så har priserna höjts som fan så det blir inte av för tillfället, min dator bluescreenar konstant och jag håller på att bli galen, lånar nu en laptop för att kunna skriva kan det bli bättre?

Angående proktet så hade jag utskärningar på g men dem kan inte göra dem på ett långt tag så det blir att leta vidare :/