Asus Eee Pad Transformer (officiell tråd)

Permalänk
Skrivet av JockeII:

Om telefonen också kör Android så är det väl bara att koppla kalendern till ditt Gmail-konto och synca med både mobiltelefon och platta?

Jo, det var det jag ville undvika från början när jag först ställde frågan... men jag får väl falla till föga. Tack för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUS.Sverige:

Hej,

Ang. battery-drain - är dockan med serienummer B5 och tidigare kan detta problem ske , kontakta vår support för ett garantiärende.
Rörande knakandet är det svårt för oss att veta om det är ett byggkvalitetsproblem då alla bedömer annorlunda.

Hör med supporten så får de avgöra!

Mvh
Asus Sverige

Det är det som är konstigt, tycks ha fått ett dåligt B70 ex. Dockan laddar ut sig själv då den inte används urkopplad eller inte. Går kontakta supporten i båda ärendena.

Tack för snabba svar.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka...

1: AM4 3600X, RTX 4060 OC, X570-I, 32GB 3200MHz, SF450, 34”
2: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3600MHz, SF750, 34”
3: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3200MHz, SF600, 34”

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUS.Sverige:

Hej!

Ok. Vi kikar lite internt, initiellt verkar det vara att Google gjort någon ändring i sin browser som medför att vissa sidor kanske läser av den annorlunda.. eftersom detta problem inte sker med alla hemsidor.

Mvh
Asus Sverige

Om man klickar på bokmärket som heter http://www.aftonbladet.se/ (men som automatiskt ändrar sig till http://mobil.aftonbladet.se/partner/wwwredirect/) och sedan klickar på "Webbversion" längst ner på sidan kommer man till den vanliga sidan. Lägger man sedan till den sidan bland bokmärken funkar det hädanefter, dock med adressen http://www.aftonbladet.se/?nomobileredirect=true
Samma med google.se. Man väljer bokmärket, klickar på klassikt istället för bordsdator och lägger till bokmärket igen. Detta får då det smidiga namnet http://www.google.se/?hl=sv&tbo=d&output=search&nota=1&sa=X&e...

Det verkar också fungera att ändra mellan Tablet pc och bordsdator, men bara första gången.

Edit: När jag ändå har er på tråden vill jag passa på att fråga om det är möjligt att radera Asus Myzine för att sedan tanka hem det igen på något sätt? Vill gärna få det att fungera.

Permalänk
Medlem

Jag tycker nästan 3.2 var bättre. Men supernote var kul ;).

Permalänk
Medlem

Snart kommer den!
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=19055686... Kan man äntligen få en riktigt stor gps

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Skrivet av cheddar_bob5:

Det är det som är konstigt, tycks ha fått ett dåligt B70 ex. Dockan laddar ut sig själv då den inte används urkopplad eller inte. Går kontakta supporten i båda ärendena.

Tack för snabba svar.

Hej!

Kolla med guiden för att säkerställa att dockan är felaktig; ASUS USA har postat anvisningar nedan för att testa om dockan drabbas av oavsiktlig battery-drain eller ej:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1179048

Mvh
Asus Sverige

Visa signatur

Vi kan tyvärr inte svara på supportärenden via detta konto, för supportärenden v.g. besök http://support.asus.com. | Få senaste nytt via vår Facebooksida!

Permalänk

@ ASUS.Sverige:

Jag har problem med att min Wifi kopplar upp och ner dig hela tiden. Varje gång man kommer ur standby (då wifi stängs av för att spara ström) så slår den på wifi för att direkt slå av den igen, sen slår den på igen och stänger av igen i en endless loop. Väntar jag ett stund (oftast runt fem minuter) så är den till slut ansluten och fungerar helt felfritt tills nästa gång den går i sleep.

Detta har jag testat utan effekt:

-Slå på airplane mode (bryter inte loopen, den fortsätter som om inget har hänt)
-Ansluta mot en annan router (samma fel)
-Reboot av plattan (hjälper men nästa gång den går i sleep så händer samma sak)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ragneheim:

@ ASUS.Sverige:

Jag har problem med att min Wifi kopplar upp och ner dig hela tiden. Varje gång man kommer ur standby (då wifi stängs av för att spara ström) så slår den på wifi för att direkt slå av den igen, sen slår den på igen och stänger av igen i en endless loop. Väntar jag ett stund (oftast runt fem minuter) så är den till slutDetta ansluten och fungerar helt felfritt tills nästa gång den går i sleep.

Detta har jag testat utan effekt:

-Slå på airplane mode (bryter inte loopen, den fortsätter som om inget har hänt)
-Ansluta mot en annan router (samma fel)
-Reboot av plattan (hjälper men nästa gång den går i sleep så händer samma sak)

Detta har hänt mig några ggr också, väldigt irriterande!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pe_Er_79:

Detta har hänt mig några ggr också, väldigt irriterande!

Det hände mig också, men jag läste i denna tråden eller nån annanstans att det är Google Maps som gör det.
Avinstallera det (eller iaf uppdateringarna) och det försvinner.
Min råkade autouppdatera sen när en ny version släpptes och problemen började igen, avinstallerade och de försvann.

Visa signatur

Most people would rather die than think, in fact they do so..
/Joakim

Permalänk
Medlem

Hur har ni det det med backlight bleeding på era Transformer? Har en ganska stor spot nere i ett hörn, syns väldigt tydligt när det är något mörkt på skärmen men inte annars. Och då menar jag inte lite ljusskillnader, utan det är som en fläck. Ser ju att kanten inne i plattan inte går hela vägen upp och därför kan det läcka igenom.

Har läst lite på amerikanska forum och det verkar inte vara så ovanligt, sett folk på Youtube med en stor mängd fläckar. Jag har bara en i alla fall, men fortfarande väldigt segt när man lagt extra pengar på den dyra 32 GB versionen och allt. Funderar på att skicka tillbaka den och få en ny, men risken är ju att problemet existerar på den nya med.

Permalänk
Medlem

En fråga!

Tyvärr så fungerar det av någon anledning inte med hdmi från min Transformer till min 32" Panaspnic TV. Asus håller nu på att släppa denna http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=645646. Jag undrar om det skulle fungera att koppla den omvandlaren till en vga till scart kabel? Lyckas dock inte hitta en sådan kabel. Alternatit om det finns VGA till RCA till Scart på något vänster.

Lite tråkigt att det strular med HDMI till på vissa TV-apparater. Unrar om det kommer någon fix till det i framtiden eller om dessa tv apparater saknar någonting som behövs.

mvh

Permalänk
Medlem

Jaha, dags för nästa problem. Efter uppdateringen vill min platta och docka inte ta 100/100% laddning. Dockan stannar på 96% o dockan 99%.

Någon med samma problem?

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka...

1: AM4 3600X, RTX 4060 OC, X570-I, 32GB 3200MHz, SF450, 34”
2: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3600MHz, SF750, 34”
3: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3200MHz, SF600, 34”

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUS.Sverige:

Hej!

Ok. Vi kikar lite internt, initiellt verkar det vara att Google gjort någon ändring i sin browser som medför att vissa sidor kanske läser av den annorlunda.. eftersom detta problem inte sker med alla hemsidor.

Mvh
Asus Sverige

New york times har samma problem att man får upp en mobilsida.

Finns det någon ny info om ICS kommer till transformer?

Har ni tips på några bra appar ni brukar använda på eran transformer? Jag kan tipsa om plex som jag brukar använda för att streama min film från datorn till plattan och sen Pulse som jag använder för att läsa nyheter.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag har nu ännu inte en transformer, då jag kommer ha bekanta köpa mig en i USA, vilket osökt leder mig in på min fråga: Finns det svensk inmatning på transformers köpta i USA?

Tack för svar

Permalänk
Medlem

Är det någon annan som ser rutnätet för den kapacitiva skärmen på sin Transformer? Tycker det syns ganska tydligt när man har något ljust framme, t.ex. Googles hemsida. Om jag bläddrar upp och ner bland sökresultaten så ser jag tydligt de statiska skuggstrecken.

Permalänk
Skrivet av JockeII:

Är det någon annan som ser rutnätet för den kapacitiva skärmen på sin Transformer? Tycker det syns ganska tydligt när man har något ljust framme, t.ex. Googles hemsida. Om jag bläddrar upp och ner bland sökresultaten så ser jag tydligt de statiska skuggstrecken.

Endast upptäckt detta i direkt sollljus. Någon form av motljus borde vara nödvändigt för att det skall synas, annars borde bakgrundsbelysningen ta över, tänker jag.

Visa signatur

Namn: Hampus Gustafsson Ålder: 29 Bosatt: Göteborg, centrum. Yrke: IT-Tekniker, serverkonfig, runtresande.
Ägare av stationär spelburk, server för fillagring samt en Asus eee pad Transformer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av palkom:

Hej!

Jag har nu ännu inte en transformer, då jag kommer ha bekanta köpa mig en i USA, vilket osökt leder mig in på min fråga: Finns det svensk inmatning på transformers köpta i USA?

Tack för svar

Ja det ska det göra.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av JockeII:

Är det någon annan som ser rutnätet för den kapacitiva skärmen på sin Transformer? Tycker det syns ganska tydligt när man har något ljust framme, t.ex. Googles hemsida. Om jag bläddrar upp och ner bland sökresultaten så ser jag tydligt de statiska skuggstrecken.

Japp. Lade också märke till det när jag först fick min Transformer.
Jag lägger dock inte märke till det längre.

Visa signatur

| Ryzen 9 5900X | Noctua NH-D15 | 32Gb DDR4 Corsair Vengeance LPX 3600MHz | 500GB Samsung 980 Pro NVMe M.2 | 1TB WD Black NVMe M.2 | EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 ULTRA | MSI MEG X570 UNIFY | Fractal Design Define 7 Compact |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foppemoa:

Japp. Lade också märke till det när jag först fick min Transformer.
Jag lägger dock inte märke till det längre.

Skrivet av Hotel_Golf:

Endast upptäckt detta i direkt sollljus. Någon form av motljus borde vara nödvändigt för att det skall synas, annars borde bakgrundsbelysningen ta över, tänker jag.

Jag ser dock även detta inomhus i vilken belysning som helst. Använder standardinställningen för bakgrundsbelysningen som plattan kom med. Har googlat en del på det (touchscreen grid) och det är en del som säger att deras platta lider av det mycket medans andra säger att det i princip bara syns om de försöker vinkla fram det i stark belysning och dylikt.

Jag kan se det till och med i ScummVMs meny och finner det mäkta störande. Ska troligtvis returnera den med ångerrätt och be om ett nytt ex. Backlight bleeding fine, men rutnätet ska inte synas så tydligt.

Permalänk
Medlem

Jag försökte se det på min igår men lyckades inte riktigt.

Jag har märkt att jag behöver byta ut min docka också, så hur har ni andra gått till väga? Är det bara ringa och ha kvitto och allting sådant redo?

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Drar era Transformers mer batteri när ni har dockan inkopplad? När jag har de separerade så drar de knappt någon ström alls, men när jag hade dem ihopkopplade under gårdagen och natten i standby så var dockan helt drainad idag och plattan var på 70% trots att de inte använts.

Jag har MobileDock battery saving påsatt och har B8K som version, och den väcks inte upp av att man trycker på tangentbordet.

Permalänk
Medlem

Snacka om att min dock drar ström nu. Måste ha blivit efter 3.2.1. Är det så för alla?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JockeII:

Hur har ni det det med backlight bleeding på era Transformer? Har en ganska stor spot nere i ett hörn, syns väldigt tydligt när det är något mörkt på skärmen men inte annars. Och då menar jag inte lite ljusskillnader, utan det är som en fläck. Ser ju att kanten inne i plattan inte går hela vägen upp och därför kan det läcka igenom.

Har läst lite på amerikanska forum och det verkar inte vara så ovanligt, sett folk på Youtube med en stor mängd fläckar. Jag har bara en i alla fall, men fortfarande väldigt segt när man lagt extra pengar på den dyra 32 GB versionen och allt. Funderar på att skicka tillbaka den och få en ny, men risken är ju att problemet existerar på den nya med.

Har samma problem. I nerdre högra hörnet och precis i mitten i nederkant, ovanför dockningskontakten. Syns bara om man inte har ljustyrkan på auto när man ser på en film i mörkret. Annars stör jag mig inte så mycket.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Någon som har ett av de här fodralen?
http://www.amazon.co.uk/Navitech-Executive-Premium-Adjustable...
http://www.amazon.co.uk/LuvTab-EeePad-Transformer-Multifuncti...
Hur är dom i vinkeln? Går det bra att skriva när man har den upp-vikt?

+ Har vi fått någon info om ICS till Eee pad?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Jag har lyckats tappa bort min USB-kabel och är nu på jakt efter en ny, men har inte lyckats hitta någon butik som säljer en. Har varit utan surfplattan sen i söndags då batteriet tog slut. Någon (eller kanske rent utav Asus själva) som vet var jag kan få tag i en ny? Har även ställt frågan på Asus Facebooksida men av nån anledning svarade dom inte på min fråga (känner mig mobbad av asus )

Permalänk
Medlem

Köpte en laddare från webbhallen igår, det tog ett tag för dom att komma in med det finns då att beställa.

http://www.webhallen.com/hardvara/137539-asus_eee_pad_transfo...

Permalänk
Medlem
Skrivet av cedher:

Köpte en laddare från webbhallen igår, det tog ett tag för dom att komma in med det finns då att beställa.

http://www.webhallen.com/hardvara/137539-asus_eee_pad_transfo...

Lite väl dyrt, och jag är egentligen bara ute efter USB-kabeln. Hittar jag inget bättre får det väl bli ett sånt dock...

Permalänk
Medlem
Skrivet av JockeII:

Hur har ni det det med backlight bleeding på era Transformer? Har en ganska stor spot nere i ett hörn, syns väldigt tydligt när det är något mörkt på skärmen men inte annars. Och då menar jag inte lite ljusskillnader, utan det är som en fläck. Ser ju att kanten inne i plattan inte går hela vägen upp och därför kan det läcka igenom.

Har läst lite på amerikanska forum och det verkar inte vara så ovanligt, sett folk på Youtube med en stor mängd fläckar. Jag har bara en i alla fall, men fortfarande väldigt segt när man lagt extra pengar på den dyra 32 GB versionen och allt. Funderar på att skicka tillbaka den och få en ny, men risken är ju att problemet existerar på den nya med.

Jag hade en stor ljusare fläck i mitten/nedkant på min. Har gått i väntans tider sen den 23sept! :/

Idag fick jag mess om att jag kan få låna en platta tills min är fixad, så det verkar kunna dra ut på tiden ett tag till.

// Johan

Permalänk
Medlem

Jag hade kanske kunnat leva med min backlightbleeding, men då det kapacitiva rutnätet syns aburt mycket så meddelade jag Dustin att jag skickar tillbaka min på ångerrätt. Har inte fått svar än dock, de verkar ha mycket ärenden just nu.

När jag lade mig igår så var dockan på 48%, när jag gick upp idag så var den på 8%. Plattan/dockan drar mycket mer batteri när de är ihopkopplade, ska det vara så? När plattan är ensam med WiFi påsatt så drar den på sin höjd 8% under en natt i standby. MobileDock battery saving fungerar.

Permalänk
Medlem

Laddkabel

Skrivet av oskarh:

Lite väl dyrt, och jag är egentligen bara ute efter USB-kabeln. Hittar jag inget bättre får det väl bli ett sånt dock...

Jag köpte en sån här USB3 kabel som fungerar utmärkt.

http://www.amazon.co.uk/USB-3-0-Extension-Cable-Blue/dp/B003Q...