Asus Eee Pad Transformer (officiell tråd)

Permalänk
Skrivet av flyawaynille:

Tackar. Är det risk fyllt att roota? Är det ofta saker blir brickade? Förlorar man något på att ha en rootad platta?

Självklart finns risken där, men att denna är stor om man vet ungefär vad man gör kan man intesäga.
Finns alternativ som i stort sett bara kräver ett klick. Sedan kan man i regel "unbricka".

Unroot finns också som alternativ i program för root.
Jag rootade för att få tag i systemfiler, överclock och så vidare.

Passar på att svara på inlägget gällande externa diskar, det funkar fint via USB 2.0 som det finns två av på dockan. Jag har testat både de med extern strömförsörjning samt de som enbart spinner på med hälp av usbporten.

Visa signatur

Namn: Hampus Gustafsson Ålder: 29 Bosatt: Göteborg, centrum. Yrke: IT-Tekniker, serverkonfig, runtresande.
Ägare av stationär spelburk, server för fillagring samt en Asus eee pad Transformer.

Permalänk
Medlem

Vågar man köpa en sådan här utan kvitto? Är det många som nyttjat garantin?

Visa signatur

Eeeeep

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liath:

Vågar man köpa en sådan här utan kvitto? Är det många som nyttjat garantin?

Tycker jag verkligen inte du ska!
En kompis fick byta in sin 3 gånge för den knasa,

Permalänk
Skrivet av Liath:

Vågar man köpa en sådan här utan kvitto? Är det många som nyttjat garantin?

Håller med Emahex, låt bli detta om du har möjlighet. Kvitto har man i regel tillgång till om allt står rätt till.

Har själv aldrig haft problem med varken platta eller docka, men kvitto skall man ha av fler skäl. Det är ett äkthetsbevis som styrker det jag tidigare skrev, att allt står rätt till.

Visa signatur

Namn: Hampus Gustafsson Ålder: 29 Bosatt: Göteborg, centrum. Yrke: IT-Tekniker, serverkonfig, runtresande.
Ägare av stationär spelburk, server för fillagring samt en Asus eee pad Transformer.

Permalänk
Medlem

Ja det var som jag trodde då.. Jag har hört att den lider av lite barnsjukdomar ibland och då kan det ju vara gött att kvitto. Japp jag har möjlighet att avstå precis vad jag gjort också! Tack för input!

Visa signatur

Eeeeep

Permalänk
Medlem

Tjapp!
Väntar nu på en begagnad Transformer med docka. Ska bli intressant. Tanken är att det ska bli en julklapp till mor för att användas till simplare surfning, e-böcker och ibland kanske nån film. Hoppas jag och hon blir nöjd :). Tror inte att det behövs mer prestanda iallafall!

Visa signatur

Eeeeep

Permalänk
Medlem

Vad hände med Ice Cream Sandwich egentligen ?
Har inte hört mycket om den uppgradering innan årets slut som det antyddes skulle komma för ett tag sedan

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Hej! Ska köpa en sådan här platta snart och undrar om det finns någon svensk återförsäljare som säljer skärmskydd? Har inte hittat något än. Tacksam för svar/mvh Oliver

Visa signatur

Processor: Intel Core i5-4690K@3,5ghz
Grafikkort: Sapphire Radeon R9 290 4GB TRI-X OC
PSU: Silver Power SP-SS620M 620W
Moderkort: MSI Z97 Gaming 3 | Ram: 8gb Crucial DDR3 1333MHz
Chassi: Corsair Carbide 500R

Permalänk

Jag letade en hel del efter att jag köpt min platta, tillslut bestämde jag mig dock för att beställa från Amazon i USA, kostade enbart 72 kr med frakt, tull och så vidare. Däremot tog det (7 veckor), ja sju veckor för skyddet att komma, men. Det var jag medveten om redan vid beställningen så det är inget jag kan gnälla över.

Skyddet håller faktiskt hög kvalité och sitter på fint än idag, omkring 6 månader senare. Det var förhållandevis enkelt att sätta på plats med lite vatten med diskmedel i.

Visa signatur

Namn: Hampus Gustafsson Ålder: 29 Bosatt: Göteborg, centrum. Yrke: IT-Tekniker, serverkonfig, runtresande.
Ägare av stationär spelburk, server för fillagring samt en Asus eee pad Transformer.

Permalänk
Medlem

Har kommit till slutsatsen att det inte behövs ett skärmskydd efter att ha sett denna video: http://www.youtube.com/watch?v=EUcJnwyCtes

Visa signatur

Processor: Intel Core i5-4690K@3,5ghz
Grafikkort: Sapphire Radeon R9 290 4GB TRI-X OC
PSU: Silver Power SP-SS620M 620W
Moderkort: MSI Z97 Gaming 3 | Ram: 8gb Crucial DDR3 1333MHz
Chassi: Corsair Carbide 500R

Permalänk
Medlem

Är lite lagom sugen på att köpa en Transformer men har lite frågor.

-Går det att använda iPhonens "internetdelning"? (iphone med 3g+internetdelning på, använda iphonens 3g på transformern om någon fattar? )

-Finns det något program så man kan öppna word/powerpoint dokument?

-Går det att stream film/tv-avsnitt via webläsaren? (typ http://www.free-tv-video-online.me/ eller likanande)

Kan tillägga att det just nu står mellan:
Asus Eee Pad Transformer
Sony Tablet S
Samsung Galaxy Tab 10.1

Permalänk
Skrivet av piddee.:

Är lite lagom sugen på att köpa en Transformer men har lite frågor.

-Går det att använda iPhonens "internetdelning"? (iphone med 3g+internetdelning på, använda iphonens 3g på transformern om någon fattar? )

-Finns det något program så man kan öppna word/powerpoint dokument?

-Går det att stream film/tv-avsnitt via webläsaren? (typ http://www.free-tv-video-online.me/ eller likanande)

Kan tillägga att det just nu står mellan:
Asus Eee Pad Transformer
Sony Tablet S
Samsung Galaxy Tab 10.1

Transformern hanterar det du nämner med glans.

Jag använder dagligen min iPhone 4as internet via internetdelning och får omkring 3 mbit/s ner och 1 mbit/s upp.

Polaris office kommer förinstallerat på din Transformer och sköter word, powerpoint och excel. Du kan med detta program öppna och redigera ovan nämnda dokumentstyper.

Det fungerar fint, jag gick för att försäkra mig om detta in på den länk du gav och testade en slumpvis vald film, det fungerade bra.

Visa signatur

Namn: Hampus Gustafsson Ålder: 29 Bosatt: Göteborg, centrum. Yrke: IT-Tekniker, serverkonfig, runtresande.
Ägare av stationär spelburk, server för fillagring samt en Asus eee pad Transformer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av olivern3:

Har kommit till slutsatsen att det inte behövs ett skärmskydd efter att ha sett denna video: http://www.youtube.com/watch?v=EUcJnwyCtes

Jag har en skydd som är lite diffust av en anledning. Det blir inga fingeravtryck och jag behöver inte göra rent skärmen varje dag

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Vad händer?!?!?! Transformern försvinner ur lagren överallt!

Visa signatur

Processor: Intel Core i5-4690K@3,5ghz
Grafikkort: Sapphire Radeon R9 290 4GB TRI-X OC
PSU: Silver Power SP-SS620M 620W
Moderkort: MSI Z97 Gaming 3 | Ram: 8gb Crucial DDR3 1333MHz
Chassi: Corsair Carbide 500R

Permalänk
Skrivet av olivern3:

Vad händer?!?!?! Transformern försvinner ur lagren överallt!

Inet har 24 enheter med docka kvar i lager på nätbutiken och då jag var inne i en av deras butiker i Göteborg för några dagar sedan passade jag på att fråga om dom kommer att fortsätta ta in första generationens Transformers när Prime har kommit vilket dom skulle.

Visa signatur

Namn: Hampus Gustafsson Ålder: 29 Bosatt: Göteborg, centrum. Yrke: IT-Tekniker, serverkonfig, runtresande.
Ägare av stationär spelburk, server för fillagring samt en Asus eee pad Transformer.

Permalänk
Medlem

Tjapp!
Två frågor som jag hoppas någon kan svara på:

1. Går det att lägga till Elib (gratis utlåning av böcker dvs ett digital bibliotek) till Mylibrary som är Asus e-reader app som kommer förinstallerat?

2. Om detta inte går, vilken app rekommenderar ni att använda istället?

Tacksam för svar!

Visa signatur

Eeeeep

Permalänk
Medlem

Fick äntligen det efterlängtade tangentbordet till min platta idag
Helt underbart är det!

Dock så har jag stött på ett problem och det är att den tappar kopplingen mellan dockan och plattan.
Det visar att den är i kopplad men vill inte reagera eller ta laddning av dockan.

Har sökt om det och även uppdaterat plattan men ingen skillnad :/
Så tänkte jag frågar här om någon kan svaret?

God Jul

Permalänk
Medlem

Hej! Finns det någon som vet när första generationens transformer får ics?

Visa signatur

Processor: Intel Core i5-4690K@3,5ghz
Grafikkort: Sapphire Radeon R9 290 4GB TRI-X OC
PSU: Silver Power SP-SS620M 620W
Moderkort: MSI Z97 Gaming 3 | Ram: 8gb Crucial DDR3 1333MHz
Chassi: Corsair Carbide 500R

Permalänk
Skrivet av olivern3:

Hej! Finns det någon som vet när första generationens transformer får ics?

ASUS-Sverige har på platser som Swedroid sagt att man ej kan ge ett specifikt datum för ICS för att Transformer Prime just nu står i fokus, de vill få ut ICS till Prime så fort som möjligt, därefter kommer första generationens Transformer få ICS.

Min vilda gisning är att det sker någon gång i Januari, början på Februari.

Är otålig...

Visa signatur

Namn: Hampus Gustafsson Ålder: 29 Bosatt: Göteborg, centrum. Yrke: IT-Tekniker, serverkonfig, runtresande.
Ägare av stationär spelburk, server för fillagring samt en Asus eee pad Transformer.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

12 Jan ska TP få ICS men första versionen vettefasen.

Hur är det med den? Barnsjukdomar eller andra tråkigheter som det är med Prime?

Permalänk
Medlem

Vad är det för skillnader på transformer och transformer prime?

Jag funderar på att köpa en läsplatta för pdf-filer, framför allt för att ersätta kurslitteratur (många textbooks finns som pdf). Förutom detta ska maskinen underhålla mig när jag åker tåg och liknande. Det viktigaste är egentligen att den har batteritid och att jag hittar en bra pdf-app... Förutom detta så gillar jag välbyggda saker och aluminiumskalet hos transformerplattorna tilltalar mig. iPad åkte ur racet direkt p.g.a. avsaknad av minneskort.

Hur bra "långsamma" spel finns det till android? Kommer det remakes av final fantasy-spelen snart? Eller civilization?

Är det värt det att vänta på prime för de saker jag vill ha? Jag har ganska lite pengar och jag är frestad att använda dem till annat roligt, garantin på min enda PC tog just slut också...

Permalänk
Medlem
Skrivet av axxxel:

Vad är det för skillnader på transformer och transformer prime?

Jag funderar på att köpa en läsplatta för pdf-filer, framför allt för att ersätta kurslitteratur (många textbooks finns som pdf). Förutom detta ska maskinen underhålla mig när jag åker tåg och liknande. Det viktigaste är egentligen att den har batteritid och att jag hittar en bra pdf-app... Förutom detta så gillar jag välbyggda saker och aluminiumskalet hos transformerplattorna tilltalar mig. iPad åkte ur racet direkt p.g.a. avsaknad av minneskort.

Hur bra "långsamma" spel finns det till android? Kommer det remakes av final fantasy-spelen snart? Eller civilization?

Är det värt det att vänta på prime för de saker jag vill ha? Jag har ganska lite pengar och jag är frestad att använda dem till annat roligt, garantin på min enda PC tog just slut också...

Prime är kraftfullare såklart. Till dina behov så verkar en vanlig bättre då prime verkar bli rätt mycket dyrare.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk

Laddare

Hej jag har tappat bort min laddare vet ni var jag kan få tag på en ny ? Det ända jag har hittat är något rese bundling för 400 kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av napnapnap1:

Hej jag har tappat bort min laddare vet ni var jag kan få tag på en ny ? Det ända jag har hittat är något rese bundling för 400 kr

Det är helt sjukt vad svårt det är att hitta bara laddaren... Ringde Asus support och blev tipsad om denna sida: http://asusparts.eu/

Tyvärr är frakten svindyr men det blir iaf inte 400.

Permalänk
Medlem

Ja så har då frugan tappat Transformern i backen med krossat glas som resultat (...) - vet någon om man kan skicka in den någonstans för reparation?

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur mycket man kan få för en eee pad 32gb om man säljer den idag? Inga repor, inga fel och fortfarande kartong.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Borde inte ICS kommit nu?

Visa signatur

Processor: Intel Core i5-4690K@3,5ghz
Grafikkort: Sapphire Radeon R9 290 4GB TRI-X OC
PSU: Silver Power SP-SS620M 620W
Moderkort: MSI Z97 Gaming 3 | Ram: 8gb Crucial DDR3 1333MHz
Chassi: Corsair Carbide 500R

Permalänk
Medlem
Skrivet av olivern3:

Borde inte ICS kommit nu?

Den har iaf kommit till Prime så vitt ja vet

Permalänk
Medlem

Funderar på köpa en Transformer, fråga är om mitt behov täcks av den vanliga eller om jag måste köpa primen.
- Läsa E-böcker
- Slösurfa, finns alltid trådlöst jag har tillgång till
- Se filmer, oftast(99%) 720p mkv
- Inget behov av tangentbord, kommer inte skriva några noveller på den.

Hittade transformer på expert för 3498:-, är det prisvärt?
(3290:- när jag tittar på deras webbsida.)

Permalänk
Medlem

Min platta har börjat glömma inställningarna för wifi. Jag sätter den på att stänga av wifi med skärmen men den går tillbaka efter par minuter. Ingen som har en lösning?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell