BF3 Beta maxat med GTX 570 hur gick det till?

Permalänk
Skrivet av Eavo:

Jag testade faktiskt ultra och sen low och jag såg fan ingen jätteskillnad. Kanske på lågor och explosioner isf.

Precis!

Kolla Youtube klippet, jag vill bara säga att kom inte och gnäll över att ni kunnat lira på Ultra i BETAn men endast kan lira Medium i fulla realesen.

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mrali95:

Jag har kört betan ett par dagar medans det fanns ute, har bara ett litet problem. Kanske inte ska säga det som ett problem om det stämmer, men ändå. Jag lyckades maxa alla inställningar och filma med fraps utan problem med nedanstående system.

Körde allt på max (ultra) 4xAA 16xAF osv... Jag undrar bara om inställningarna aldrig började verka elr varför det funkade så bra. Körde med senaste nvidia beta drivers 285.38 tror jag det är va? Körde det i upp till 70fps när jag filmade med fraps. Innan jag ändrade inställningarna så var inte fullscreen på men resten var inställt på auto. När jag slog på helskärm och custom inställningar på max så sjönk fps från ca 130-140 fps till 70-80 fps nånstans.

Har ingen aning hur jag kunde ha så bra fps, kanske fler som har haft lika tur vad vet jag. Skulle vara bra om nån kunde bekräfta vad mina inställningar verkligen va. Sparade såklart inställningarna, startade om spelet några gånger efter att jag tyckte det var så konstigt. Stälde även fram och tillbaks med inställningarna och sparade emellan, ingen skillnad. Startade om datorn fortfarande ingen skillnade.

Känns ju riktigt konstigt om jag jämnför med sweclockers tester osv... Jag är ju inte direkt nått proffs så antar att dom inte gjort nått konstigt. La upp några videos under mitt beta spelande, dock råkade jag visst deleta dom klipp då jag försökte fixa inställningarna vilket var ganska dumt.

Här är min youtube kanal: http://www.youtube.com/user/mrali95?feature=mhee

Det är ju inte särskillt bra kvalité på filmerna jämnfört med hur det va i spelet men ni kanske kan se skillnad ändå?

Eftersom det inte skulle vara nån diskution i tråden kan ni väll skicka ett pm, har ju inte läst tråden så vet inte hur ni gjort. Citera går ju lika bra annars

Säg inte att jag överdriver eller hitta på något, det är faktiskt sant och jag skulle gärna vilja veta varför?

FPS: 40-70
Min: 40 endast vid server lagg elr vad det nu är (kort lagg på kanske 1/2 sekund, hoppar till lite)
Average: 60-65
Max: nånstans mellan 70-80 körde aldrig benchmarks, bara kollade siffrorna fraps visade.

Jag har konstant 60fps med Gigabyte GTX 570 (vsync på), max inställningar som spelet erbjuder i 1920x1080. Övrig hårdvara är en enkel i5 2500K och 8gb RAM.

Lustigt egentligen hur mycket det kan skilja på folks datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tastyandy:

Precis!

Kolla Youtube klippet, jag vill bara säga att kom inte och gnäll över att ni kunnat lira på Ultra i BETAn men endast kan lira Medium i fulla realesen.

Kanske så är det inte samma för alla, men kan hålla med om att jag inte såg nån jätte skillnad. Upplösningen såg ju iaf bra mkt bättre ut men kan inte låva att jag såg många andra skillnader.

Skrivet av Segas:

Jag har konstant 60fps med Gigabyte GTX 570 (vsync på), max inställningar som spelet erbjuder i 1920x1080. Övrig hårdvara är en enkel i5 2500K och 8gb RAM.

Lustigt egentligen hur mycket det kan skilja på folks datorer.

Vänta glömde jag vsync, sry det kanske kan vara en anledning till mina fps också. Skulle ha varit bra om betat hade varit kvar så man kunde testa, men jaja får väll se vad gtx 570 verkligen klarar i releasen.

Visa signatur

FD Define R3, svart | MSI P67A-GD55 | i5 2500k @4.6Ghz http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2400167 | Antec Kühler H20 620 Noctua NF-F12 PnP | Corsair Vengeance CL9 1600Mhz 2x4Gb | MSI GTX 570 Twin Frozr III OC PE @935mhz | Samsung 840 Pro 256gb (W8.1 Pro) | 1TB Samsung F3 HD103SJ | D-Link DWA-547 RB | Scythe Kaze Master II | Ms Sidewinder X4 | Corsair M60 | Dell U2312hm IPS | Logitech G35 | Sony Z2

Permalänk
Medlem

hamnade aldrig under 70 fps med 2 st 6970 och en överklockad i7 930 i 3.8 ghz.

Dock så "flöt" spelet sämre när jag uppdaterat till 11.10 preview ver 2 drivers.

hade högre fps, men känns som amd lyckats smyga in microstuttering när jag bytte från 11.10 pre 1 till 11.10 pre 2

Sen märkte jag ingen som helst skillnad mellan ultra och high. dock så gick fps ner runt 5 - 10 på varje ställe när jag körde ultra.

Som max utan att titta ner i marken hamnade jag runt 160 fps. och det var på op metro.

på caspian border var nog max 120.

Jag körde allt i 1920 x 1080

Visa signatur

not so fast

Permalänk
Skrivet av Segas:

Jag har konstant 60fps med Gigabyte GTX 570 (vsync på), max inställningar som spelet erbjuder i 1920x1080. Övrig hårdvara är en enkel i5 2500K och 8gb RAM.

Lustigt egentligen hur mycket det kan skilja på folks datorer.

vaa hur då ja har också gigabyte 570 och mitt vram tar slut när jag kör betan så droppar till 40 fps ligger annars rund 50 på caspian border alltså.

har testat clocka och massa annat men går inta att komma ifrån att minnet stryper mitt kort.... är väldigt tråkigt lär ju inte hjälpa även fast jag skaffar sli.

EDIT kör 1680x1050

Visa signatur

Ljud: Quadral Aurum 70, Rotel RB-1582, Rotel RC-1550, Rega Dac, Musical Fidelity V-Link 192, Isotek Sirius Evo3
Dator 1: Define R4, Intel i7 3770k, HD 7970 Arctic Cooling CF, Samsung 840 Evo 500gb, Creative SB X-Fi Titanium HD
Dator 2: fujitsu lifebook nh532, Samsung 840 250gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av alakabambam:

vaa hur då ja har också gigabyte 570 och mitt vram tar slut när jag kör betan så droppar till 40 fps ligger annars rund 50 på caspian border alltså.

har testat clocka och massa annat men går inta att komma ifrån att minnet stryper mitt kort.... är väldigt tråkigt lär ju inte hjälpa även fast jag skaffar sli.

EDIT kör 1680x1050

Det är inte kul, men jag har kört spel där spelinställningarna drar 2gb när gtx 570 bara har ~1.2gb funkar ganska bra. Lastar man lite extra med texture packs så blir det ju förståss skillnad. Nu skulle man haft gtx 590 elr HD6990, lite för dyrt bara

EDIT:

Kan ju fortfarande leva med dom inställningar jag hade i betat och höja lite grann från det i releasen är ju fortfarande inte helt fel, även om det inte blir ultra.

Visa signatur

FD Define R3, svart | MSI P67A-GD55 | i5 2500k @4.6Ghz http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2400167 | Antec Kühler H20 620 Noctua NF-F12 PnP | Corsair Vengeance CL9 1600Mhz 2x4Gb | MSI GTX 570 Twin Frozr III OC PE @935mhz | Samsung 840 Pro 256gb (W8.1 Pro) | 1TB Samsung F3 HD103SJ | D-Link DWA-547 RB | Scythe Kaze Master II | Ms Sidewinder X4 | Corsair M60 | Dell U2312hm IPS | Logitech G35 | Sony Z2

Permalänk
Medlem

Blanda inte ihop alphan och betan. Det var under alphan grafikinställningarna var låsta. I betan kunde man köra ultra men var tvungen att starta om spelet.

Till alakabambam

Det där låter ju mycket konstigt jag körde ultra i 1920x1080 och mätte upp till 1200MB vram. Vilket GTX 570 klarar då det har 1280MB.
Du kör bra mycket mindre pixlar så det ska verkligen inte sluka upp allt ditt grafikminne. Du kanske hade massvis med annat i windows som är grafiskt krävande.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

Finns inga settings, om du ändrar från ultra till low så har du fortfarande samma fps, och dice har själv sagt att dem bara har betan för att testa deras servrar

Permalänk

Det var definitivt inte "riktiga" grafikinställningar i den där betan, min polare lirade på ultra i 1680x1050 med ett gammalt gtx 260...
Bara konstigt beteende av Dice att inte vara tydliga med detta, dessa förvånansvärt höga fps alla har fått diskuteras ju vilt helt i onödan egentligen

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus IV Extreme CPU: Intel i7 2600k @4,3Ghz RAM: 8GB Corsair Dominator GT @2133Mhz Grafikkort: GTX 580 SLI Ljudkort: ASUS Xonar Essence STX SSD: OCZ Vertex 2 60GB HDD1: WD VelociRaptor 150GB HDD2: Samsung F3 1TB PSU: Corsair TX850 V2 Chassi: Corsair 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadeInChina:

Finns inga settings, om du ändrar från ultra till low så har du fortfarande samma fps, och dice har själv sagt att dem bara har betan för att testa deras servrar

Kan säkert stämma, kollade inte direkt efter skillnader när jag ändrade inställningar. Det enda som känns konstigt då är sweclockers och andras tester då det slukar bra mkt mer fps i högre inställningar. Hur har dom gjort då?

Visa signatur

FD Define R3, svart | MSI P67A-GD55 | i5 2500k @4.6Ghz http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2400167 | Antec Kühler H20 620 Noctua NF-F12 PnP | Corsair Vengeance CL9 1600Mhz 2x4Gb | MSI GTX 570 Twin Frozr III OC PE @935mhz | Samsung 840 Pro 256gb (W8.1 Pro) | 1TB Samsung F3 HD103SJ | D-Link DWA-547 RB | Scythe Kaze Master II | Ms Sidewinder X4 | Corsair M60 | Dell U2312hm IPS | Logitech G35 | Sony Z2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Segas:

Lustigt egentligen hur mycket det kan skilja på folks datorer.

inget lustigt alls då du måste ha stängt av AA och SSAA i kontrollpanelen
annars är förklaringen trolltyg i tomteskogen

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

Alltså, driver du med mig? Inställningarna var låsta till medium? 2600k överklockad till 4.5GHz, GTX 580 SLI (MSI Lightning, stock @ 832MHz), och då gick jag som absolut lägsta ned till 64 FPS på Caspian Border, 1080p.

Hade det varit medium hade jag aldrig gått under 100-150.

För övrigt behövde du välja "custom" för att kunna ändra separata inställningar, att ställa in på "ultra" låste flera alternativ.

Har twitterstalkat repi och han har då inte sagt ett ord om att inställningarna i betan har varit låsta till medium.

Permalänk
Medlem
Skrivet av .maker:

Alltså, driver du med mig? Inställningarna var låsta till medium? 2600k överklockad till 4.5GHz, GTX 580 SLI (MSI Lightning, stock @ 832MHz), och då gick jag som absolut lägsta ned till 64 FPS på Caspian Border, 1080p.

Hade det varit medium hade jag aldrig gått under 100-150.

För övrigt behövde du välja "custom" för att kunna ändra separata inställningar, att ställa in på "ultra" låste flera alternativ.

Har twitterstalkat repi och han har då inte sagt ett ord om att inställningarna i betan har varit låsta till medium.

använde custom, men nånting måste blivit fel ändå, spelet såg ju grymt snyggt ut iaf men kanske inte va helt maxat även fast det stog det ch efter omstarter. Kan ju knappast ha maxat i 70fps iaf med ett GTX 570

Visa signatur

FD Define R3, svart | MSI P67A-GD55 | i5 2500k @4.6Ghz http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2400167 | Antec Kühler H20 620 Noctua NF-F12 PnP | Corsair Vengeance CL9 1600Mhz 2x4Gb | MSI GTX 570 Twin Frozr III OC PE @935mhz | Samsung 840 Pro 256gb (W8.1 Pro) | 1TB Samsung F3 HD103SJ | D-Link DWA-547 RB | Scythe Kaze Master II | Ms Sidewinder X4 | Corsair M60 | Dell U2312hm IPS | Logitech G35 | Sony Z2

Permalänk
Medlem

https://twitter.com/#!/repi/status/116142295459442689

Här säger till exempel repi att de systemkrav som ligger ute nu inte kommer att ändras. Om man behövde 580 SLI eller 6970 CF för att köra spelet på Ultra över 60 FPS så skulle rekommendationen inte vara GTX 560, nu har repi även sagt att de rekommenderade systemkraven är för "high", så där faller ju alla som tror att betan var låst till medium.

Permalänk
Medlem

båda partier har ju bra synpunkter. Vi får väl se. Jag blir dock inte ledsen om det inte va ultra. Betyder ju bara att spelet kommer bli snyggare. Som jag spelade det på betan Ultra eller ej så är det snyggt nog för att jag ska njuta av det.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Skrivet av mrali95:

Kan säkert stämma, kollade inte direkt efter skillnader när jag ändrade inställningar. Det enda som känns konstigt då är sweclockers och andras tester då det slukar bra mkt mer fps i högre inställningar. Hur har dom gjort då?

Då dem gjorde testerna då det var "closed beta" så antar jag att det gick o ändra det då!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadeInChina:

Då dem gjorde testerna då det var "closed beta" så antar jag att det gick o ändra det då!

Jag får motsvarande FPS som SweClockers får i deras test med GTX580 SLI. Samma testresultat har andra sidor även fått fram.

Kan tillägga att jag har spelat betan sen "early release" (27 september) och inga förändringar har skett i inställningarna.

EDIT: Prestandatester från andra sidor som fått i princip identiska resultat...

http://www.techspot.com/review/448-battlefield-3-beta-perform...
http://www.pcper.com/reviews/Graphics-Cards/Battlefield-3-Bet...
http://benchmark3d.com/battlefield-3-beta-performance-preview
http://www.hardocp.com/article/2011/10/03/battlefield_3_open_...

Kom igen, liksom.

Permalänk
Medlem

Vad är det för fel på folk? Swec har ju själva både gjort test och sagt i fredagspanelen att det ÄR skillnad i inställningarna bara att man måste starta om för att de ska ta effekt. Dvs. samma som jag upplevde det. Vem är det som skapar dessa myter på swec hela tiden.

Sedan är det en annan sak om spelet är ännu snyggare till release men de inställningar som fanns gick alla att använda och gjorde skillnad.
Kan vara så att kort som inte stödjer dx11 eller 10.1 inte såg någon skillnad.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Skrivet av .maker:

Jag får motsvarande FPS som SweClockers får i deras test med GTX580 SLI. Samma testresultat har andra sidor även fått fram.

Kan tillägga att jag har spelat betan sen "early release" (27 september) och inga förändringar har skett i inställningarna.

EDIT: Prestandatester från andra sidor som fått i princip identiska resultat...

http://www.techspot.com/review/448-battlefield-3-beta-perform...
http://www.pcper.com/reviews/Graphics-Cards/Battlefield-3-Bet...
http://benchmark3d.com/battlefield-3-beta-performance-preview
http://www.hardocp.com/article/2011/10/03/battlefield_3_open_...

Kom igen, liksom.

Hur i helvete lyckades du? Hände fan ingenting för mig även om jag startade om spelet <.<

Permalänk
Medlem

måste varit nått bug som gjort att alla inte fick nån skillnad på inställningarna, ja menar jag kan ju inte kört ultra i över 100fps med GTX 570 om Bätrre presterande kort inte kommer upp i dom siffrorna. Men jag är fortfarande nöjd med kvalitén i grafiken jag fick ut, blir hel nöjd om jag bara skulle kunna höja inställningarna lite:)

Visa signatur

FD Define R3, svart | MSI P67A-GD55 | i5 2500k @4.6Ghz http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2400167 | Antec Kühler H20 620 Noctua NF-F12 PnP | Corsair Vengeance CL9 1600Mhz 2x4Gb | MSI GTX 570 Twin Frozr III OC PE @935mhz | Samsung 840 Pro 256gb (W8.1 Pro) | 1TB Samsung F3 HD103SJ | D-Link DWA-547 RB | Scythe Kaze Master II | Ms Sidewinder X4 | Corsair M60 | Dell U2312hm IPS | Logitech G35 | Sony Z2

Permalänk
Skrivet av Devil May Cry:

Vad är det för fel på folk? Swec har ju själva både gjort test och sagt i fredagspanelen att det ÄR skillnad i inställningarna bara att man måste starta om för att de ska ta effekt. Dvs. samma som jag upplevde det. Vem är det som skapar dessa myter på swec hela tiden.

Sedan är det en annan sak om spelet är ännu snyggare till release men de inställningar som fanns gick alla att använda och gjorde skillnad.
Kan vara så att kort som inte stödjer dx11 eller 10.1 inte såg någon skillnad.

Vad det är för fel på folk? Det ska jag ta och berätta för dig, om du nu hade läst alla inlägg hade även du förstått att vi har startat om spelet - startat om våra datorer och grafikkorten det talas om har stöd för DX 11.

Du kan ju gärna bevis det motsatta, jag kommer tro och kommer också snudda på stor säkerhet att grafikinställningarna var låsta TROTS att man kunde "switcha" dom olika val-möjligheterna som existerade såvida inte DICE / EA eller att du har något att lägga fram som visar tvärtemot teorin.

Polaren sitter på en Intel i3 processor 3,2 Ghz och Zotac Geforce GTS 450 - 512 mb. När han satte den på Ultra så började det lagga en aningen. Fortfarande ingen märkbar skillnad i miljön.
Upplösning: 1024x8**

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk

Detta om att det skulle vara en myt att de dragit ner på inställningarna är det inte, det är jag 100% säker på. Dice skar ner på detta för att fler skulle kunna spela på servrarna eftersom mängden folk på servrarna var prio 1. Nu blev det 6 gånger mer personer som testade denna Beta än BC men så var ju visserligen BF3 mer hypat.

Så myt är det inte i alla fall. Men att jag inte hittar just denna text pga. att beta sidan försvann.

Nu kan ingen bevisa hur det var fastän flera av oss diskuterade detta under själva beta testet. Hur mycket de skar ner det vet inte jag och nog ingen annan heller.

Visa signatur

MSI P67A-C45 B3|250GB SSD Samsung|115 GB, SSD Corsair|1TB Samsung F3|Intel Core i7 2600K 3,4GHz|Samsung SyncMaster 27" 1ms P2770FH| Corsair 16GB DDR3 1600Mhz|GeForce GTX 580 1536MB| Windows 8 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tastyandy:

Vad det är för fel på folk? Det ska jag ta och berätta för dig, om du nu hade läst alla inlägg hade även du förstått att vi har startat om spelet - startat om våra datorer och grafikkorten det talas om har stöd för DX 11.

Du kan ju gärna bevis det motsatta, jag kommer tro och kommer också snudda på stor säkerhet att grafikinställningarna var låsta TROTS att man kunde "switcha" dom olika val-möjligheterna som existerade såvida inte DICE / EA eller att du har något att lägga fram som visar tvärtemot teorin.

Polaren sitter på en Intel i3 processor 3,2 Ghz och Zotac Geforce GTS 450 - 512 mb. När han satte den på Ultra så började det lagga en aningen. Fortfarande ingen märkbar skillnad i miljön.
Upplösning: 1024x8**

Inte nog med att swec har gjort ett test och konstaterat att det är skillnad men massvis med andra sidor med. Men självklart som vanligt är det någon nisse på forumet som står sig över all fakta.

Hur kan även alla andra sidor som håller en professionell nivå komma fram till samma reslutat sluta trolla nu och kolla själv att det skiljer prestanda mellan high och ultra.

http://www.techspot.com/review/448-battlefield-3-beta-perform...

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

Men sen är ju även frågan, är det rätt att dra ner på grafiken i en beta? Är de vanligt att man gör så? Eller är alla så hypade för BF3 att de inte tänker på att man brukar dra ner på grafiken för att kunna testa alla andra funktioner i en beta? Jag vet inte. Är ingen van beta testare men har provat lite andra spel o fel brukar det vara i mängder och när ett spel kommer ut, speciellt online spel så brukar det vara några enstaka buggar som fixas till under spelet gång.

Saken är att man kanske förlorar en del spelare genom att dra ner på kvalitén i en beta. Fast de som har gnällt på Betan och inte vill spela BF3 sen hörs o syns men alla andra säkert 97% som är nöjda låter allt gå sin egen gång och kommer skaffa eller har skaffat BF3. Jag är nöjd med betan och ser fram emot BF3.

Visa signatur

MSI P67A-C45 B3|250GB SSD Samsung|115 GB, SSD Corsair|1TB Samsung F3|Intel Core i7 2600K 3,4GHz|Samsung SyncMaster 27" 1ms P2770FH| Corsair 16GB DDR3 1600Mhz|GeForce GTX 580 1536MB| Windows 8 Pro 64-bit

Permalänk

Jag och min granne satt på 570 & 580. Jag hade 570 med maxat på allt i 1080 och de flöt likadant för båda, kan bero på att dom inte låst upp så alla grafikinställningarna i betan

Visa signatur

Chassi: Master Cooler Haf X-----Moderboard: Sabertooth Z77-----PSU: Corsair HX 650W-----CPU: Intel I5 2500k @ 4,5Ghz)-----CPU-Cooler: Noctua NH-U12P SE2-----GPU: Gigabyte 680 Winforce OC-----RAM: Ripjaws 16GB 1600mhz-----SSD: Samsung 830-----HDD: 1TB WD

[URL="http://www.inwaves.se[/URL]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Excalibur:

Men sen är ju även frågan, är det rätt att dra ner på grafiken i en beta? Är de vanligt att man gör så? Eller är alla så hypade för BF3 att de inte tänker på att man brukar dra ner på grafiken för att kunna testa alla andra funktioner i en beta? Jag vet inte. Är ingen van beta testare men har provat lite andra spel o fel brukar det vara i mängder och när ett spel kommer ut, speciellt online spel så brukar det vara några enstaka buggar som fixas till under spelet gång.

Saken är att man kanske förlorar en del spelare genom att dra ner på kvalitén i en beta. Fast de som har gnällt på Betan och inte vill spela BF3 sen hörs o syns men alla andra säkert 97% som är nöjda låter allt gå sin egen gång och kommer skaffa eller har skaffat BF3. Jag är nöjd med betan och ser fram emot BF3.

Som sagt alla inställningar fungerade.

Skrivet av jaramillo:

Jag och min granne satt på 570 & 580. Jag hade 570 med maxat på allt i 1080 och de flöt likadant för båda, kan bero på att dom inte låst upp så alla grafikinställningarna i betan

Som sagt alla inställningar fungerade och har testats av nästan alla de största sidorna på nätet ink. swec.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Är det inte så att det ändast är DX9 på betan?

Permalänk
Medlem

Vi kan diskutera hur mycket vi vill om grafiklåsningen, men fakta kvarstår, ingen ser skillnad på ultra och medium.
Jag gissar på en bugg, det skulle förklara varför de inte gått ut med att det är någon låsning.

Visa signatur

i9-11900F | RTX 3070 ti

Permalänk
Skrivet av Devil May Cry:

Inte nog med att swec har gjort ett test och konstaterat att det är skillnad men massvis med andra sidor med. Men självklart som vanligt är det någon nisse på forumet som står sig över all fakta.

Hur kan även alla andra sidor som håller en professionell nivå komma fram till samma reslutat sluta trolla nu och kolla själv att det skiljer prestanda mellan high och ultra.

http://www.techspot.com/review/448-battlefield-3-beta-perform...

GG ! Det är bara upplösningen dom ändrat, jag undrar vem som är trollet..

Skrivet av Stakz:

Är det inte så att det ändast är DX9 på betan?

Mja, mjo, hade kunnat vart så om inte FrostBite 2 motorn ville ha DX 11.

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limo:

Vi kan diskutera hur mycket vi vill om grafiklåsningen, men fakta kvarstår, ingen ser skillnad på ultra och medium.
Jag gissar på en bugg, det skulle förklara varför de inte gått ut med att det är någon låsning.

en bugg som antagligen inte alla får?

Visa signatur

FD Define R3, svart | MSI P67A-GD55 | i5 2500k @4.6Ghz http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2400167 | Antec Kühler H20 620 Noctua NF-F12 PnP | Corsair Vengeance CL9 1600Mhz 2x4Gb | MSI GTX 570 Twin Frozr III OC PE @935mhz | Samsung 840 Pro 256gb (W8.1 Pro) | 1TB Samsung F3 HD103SJ | D-Link DWA-547 RB | Scythe Kaze Master II | Ms Sidewinder X4 | Corsair M60 | Dell U2312hm IPS | Logitech G35 | Sony Z2