Dark Souls - nästa Demons Souls!

Permalänk
Medlem

Tycker COOP läget hade kunnat göras mycket bättre i detta spelet.
Visst det ska vara utmanande, men låt istället spelarna få välja om dom vill köra med kompisar igenom hela spelet eller slumpmässiga personer.

Sen att dom aktivt saboterar röst chat (Party chat) på 360 är idiotiskt. Finns inget värre än när spelutvecklare medvetet tar bort funktioner som gör spel bättre/roligare bara för dom har storhetsvansinne.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

En fundering på upplägget, hur ofta kan man spara? Kan man gå tillbaka och spara?
Jag kan sällan spela långa sessioner i ett streck, därför undrar jag hur ofta jaghar möjlighet att avsluta för att senare fortsätta...
Tacksam för snabbt svar!

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Medlem

Jag fick mitt idag! nu är helgen räddad!!! =0

Visa signatur

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]

Permalänk
Inaktiv

nån som vet vart 4 av klasserna är? witch, black knight + 2 till som jag inte kommer ihog namnet på. har sett videos på dom som jag nämde men hitter ingen info hur man spelar dom

Permalänk
Medlem

Spelar ca 7 timmar idag å jävla vad bra det är. Säkert dött 35 gånger och varit arg som ett bi säkert 10 gånger men man ger sig inte. Har iofs nitat ett par bossar och fått lite nya vapen. Ska bara fixa en healing spell också sen blir det nog lite lättare.

Permalänk
Medlem

någon som vet hur man lämnar notes eller ratear notes? måste man fixa nåt item och i så fall vart? Har precis kebbabat stålgrisen

Visa signatur

Asus P&T se l I7 930 @ 4ghz l Corsair h70 2x silent typhon 1850 l 6 Gb Corsair XMS3 l G500 l Anatec sonta II l Sparkle 250 gts 512 l Corsair 750w l

Permalänk
Medlem
Skrivet av daolo:

En fundering på upplägget, hur ofta kan man spara? Kan man gå tillbaka och spara?
Jag kan sällan spela långa sessioner i ett streck, därför undrar jag hur ofta jaghar möjlighet att avsluta för att senare fortsätta...
Tacksam för snabbt svar!

Det beror på hur bra man är ;), ne men det är inte för ofta skulle jag säga, mindre ofta än normalt. Men det är ju ett kul långtids projekt då.

Visa signatur

Asus P&T se l I7 930 @ 4ghz l Corsair h70 2x silent typhon 1850 l 6 Gb Corsair XMS3 l G500 l Anatec sonta II l Sparkle 250 gts 512 l Corsair 750w l

Permalänk
Medlem

Man kan inte spara. Det görs automatiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rumpel:

Det beror på hur bra man är ;), ne men det är inte för ofta skulle jag säga, mindre ofta än normalt. Men det är ju ett kul långtids projekt då.

Skrivet av ozo64:

Man kan inte spara. Det görs automatiskt.

Jag köpte spelet, så nu vet jag...!

Det är ju faktiskt bara att quita, så kan man fortsätta exakt där man var. Känns skönt. Det är ju dock inte samma sak som att spara i klassisk bemärkelse, som ni svarar på. Man kan ju liksom inte återanvända den "sparning" som görs när man quitar.

En annan fundering, har ni någon guide för vilka stats man ska gå för som warrior? Vitality, dex, str känns ju givet, men ska man upp med något annat? Har googlat, finns inte så mkt info vad jag hittar...

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Medlem

Det blir ju dyrare och dyrare att köpa stats, så str vit och endurance räcker nog, men lite dex kan nog vara bra om man tänker skjuta båge eller så. Men annars är det nog meningslöst typ.

Visa signatur

Asus P&T se l I7 930 @ 4ghz l Corsair h70 2x silent typhon 1850 l 6 Gb Corsair XMS3 l G500 l Anatec sonta II l Sparkle 250 gts 512 l Corsair 750w l

Permalänk
Medlem

Hah, fick mitt spel redan i torsdags.
Iaf, riktigt kul spel, svårt är det också, och det är ju bra det så man inte klarar ut det för snabbt, ska ju kännas att man måste försöka lite.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Tror det tog ca 100 timmar för mig att klara demons souls. Detta kommer nog ta lika länge
JAg lägger en hel del på endurance nu. Tycker det är viktigast. Har man inte end så man kan blocka samt slåss så är man död. Behövs end för att kunna ha tunga rustningar också utan att bli tokigt långsam

Permalänk
Medlem

Fan va bra det är!!! =o)

Visa signatur

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]

Permalänk

Ahhhh...kungligt lir.
Allt jag önskade att demons souls skulle vara

Permalänk
Medlem

Så sjukt bra spel! Bästa på länge.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gelantious:

Tycker COOP läget hade kunnat göras mycket bättre i detta spelet.
Visst det ska vara utmanande, men låt istället spelarna få välja om dom vill köra med kompisar igenom hela spelet eller slumpmässiga personer.

Sen att dom aktivt saboterar röst chat (Party chat) på 360 är idiotiskt. Finns inget värre än när spelutvecklare medvetet tar bort funktioner som gör spel bättre/roligare bara för dom har storhetsvansinne.

Jag tycker det är perfekt som det är faktiskt. Hela världen vill döda dig, vart du än är, och det ska kännas hopplöst, svårt och nästan lönlöst. Att spela med en kompis hade gjort spelet till nåt det inte är, imo.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

dom har en coop funktion som fungerar alldeles för sällan enligt mig.. Fine att man inte ska kunna spela mot kompisar men som det är nu funkar inte online. Försöker man invadera får man "failed to invade" och förlorar sitt "invade item", pga connection error, tycker det är galet fel.

Visa signatur

I7 920 | Corsair H50 | ASUS P6T WS PROFESSIONAL |12GB (6x2048MB) 1600MHz XMS3 | Sapphire Radeon HD6950 2xDVI 2GB | 80gb intel 25x SSD| Fractal Design Refine R5 | Corsair tx650w

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag att det kanske skulle ha fungerat bättre om spelare fick använda föremålet White Soap Stone för att begära hjälp, istället för att använda den för att kunna hjälpa andra. Eftersom märkningen försvinner om man kutar iväg känns det lite trist eftersom man i princip måste stå still och vänta, och då inte heller gå ifrån spelet och göra annat, om man vill hjälpa någon eller/och på så sätt få tillgång till vissa saker som kräver X antal COOP-sessioner.

Permalänk
Medlem

Vilken version gäller, PS3 eller 360? Har bägge konsolerna nämnligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Vilken version gäller, PS3 eller 360? Har bägge konsolerna nämnligen.

Digipaden används för att byta vapen och sköld och sånt där, och den är kass på xbox så jag rekommenderar att du köper till ps3. Jag har dött några gånger pga xbox kontrollerns kassa digipad nämligen... Annars är det inga större skillnader! Det är mest ett singleplayer spel ändå så live eller psn gör inge större skillnad.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cloudstone:

Det är mest ett singleplayer spel ändå så live eller psn gör inge större skillnad.

Absolut inte sant, en stor del av spelets mekanik kräver att du spelar med eller emot andra spelare, ändra för att få eller göra diverse skit.

Köpte personligen PS3-versionen, mest för att Demon's Souls kom till PS3.

Permalänk
Medlem

Är det så där sinnessjukt svårt att man bara vill sticka sig i ögon med en gaffel?

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cloudstone:

Digipaden används för att byta vapen och sköld och sånt där, och den är kass på xbox så jag rekommenderar att du köper till ps3. Jag har dött några gånger pga xbox kontrollerns kassa digipad nämligen... Annars är det inga större skillnader! Det är mest ett singleplayer spel ändå så live eller psn gör inge större skillnad.

Ok, köpte det på PS3 nu. Har inte klarat Demon's Souls ännu, men det gör kanske ingenting?

Skrivet av Cyberz:

Är det så där sinnessjukt svårt att man bara vill sticka sig i ögon med en gaffel?

Ungefär så, ja. Har iof bara spelat Demon's Souls, men det svåra var egentligen att ha tålamod och tolerans. Man fick alltid en chans att hämta allt man hade förlorat efter man dött, men failade man med det så vart man av med allting. Det var egentligen svårighetsgraden för mig. Att tolerera att förlora allting. Nu berodde det ju på att fienderna är svåra att döda, bossar i synnerhet, men om spelet inte var så oförlåtande hade nog ingen kallat det för supersvårt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Är det så där sinnessjukt svårt att man bara vill sticka sig i ögon med en gaffel?

Jovars, det är ju inte direkt det lättaste spelet man har i hyllan, själv sitter jag och blir tokig på skeleten, men det är bara att kämpa på

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Ok, köpte det på PS3 nu. Har inte klarat Demon's Souls ännu, men det gör kanske ingenting?

Ungefär så, ja. Har iof bara spelat Demon's Souls, men det svåra var egentligen att ha tålamod och tolerans. Man fick alltid en chans att hämta allt man hade förlorat efter man dött, men failade man med det så vart man av med allting. Det var egentligen svårighetsgraden för mig. Att tolerera att förlora allting. Nu berodde det ju på att fienderna är svåra att döda, bossar i synnerhet, men om spelet inte var så oförlåtande hade nog ingen kallat det för supersvårt.

Spelade Deamon Souls och håller med att det var just att man förlora allt som vad absolut drygast.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Är det någon som på ett bra sätt kan förklara systemet med att enchanta/reinforca vapen? Har inte spelat Demon's souls, så jag känner mig helt lost. Lirar med Drake Sword, har svårt att fatta hur jag ska få något av standardvapnen ens i närheten så bra? Har googlat, hittar ingen bra info riktad till en nybörjare som jag...

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av daolo:

Är det någon som på ett bra sätt kan förklara systemet med att enchanta/reinforca vapen? Har inte spelat Demon's souls, så jag känner mig helt lost. Lirar med Drake Sword, har svårt att fatta hur jag ska få något av standardvapnen ens i närheten så bra? Har googlat, hittar ingen bra info riktad till en nybörjare som jag...

http://darksouls.wikidot.com/upgrade
Vet inte om det var vad du sökte efter men du borde komma långt med den.

Jag påbörjade spelet i slutet på förra veckan och hade märkligt nog lite småproblem med Taurusen (mellanbossen i undead burge). Blev rejält frustrerad. Han kändes väldigt lätt så jag slappnade väl av och slarvade en del med styrningen (den är inte klockren).
Fick till slut ner honom efter ett antal försök och hade samlat ihop 7000-8000 själar (ganska mycket såhär i början). Sprang iväg för att köpa reparationskitet och levla upp lite men lyckades dö vid de två spjutsoldaterna innan handlaren. Inga problem, den rundan kan jag ju avverka i sömnen vid det här laget. Börjar om vid elden och springer fram till första fienden och lyckas trigga en sidorullning nerför stupet...

Permalänk
Medlem

Tiden bara flyger iväg när man spelar det här, helt sjukt!
Jag tycker det är skitkul, även fast det ibland kan vara för svårt. Och sen känns det som att guiden är ett måste i detta spel, annars har man ingen aning om vart man ska, och det slutar bara med att man går till ett ställe som är på tok för svårt

Btw, någon som vet vad tusan som menas med Praise the sun? Ser det överallt.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Bästa meddelanden måste ändå vara "Amazing chest ahead" utanför Gwyneveres rum

Permalänk
Medlem

Tja, tänkte bara kolla om ni var lite intresserade av att berätta lite om vilka gubbar/gummor ni kör som, dvs warrior o.s.v.

Själv kör jag en Warrior, bara spelat en timme ungefär, det är ju iof inte så lång tid att testa en gubbe men jag känner att en warrior inte riktigt passar mig, tänkte nog byta och köra som pyromancer, men ån är jag, byter och testar nya gubbar hela tiden

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc