Permalänk
Medlem

Flaskhalsar processorn?

Tjena,
Nyliigen inhandlat en XFX hd6950. Har ett Gigabyte GA-P55-UD3 och en gammal i3-530. Jag har märkt att mitt grafikkort inte klarar vissa spel som den ska klara(enligt youtube) och undrar om det kan bero på processor, spel som laggar är Crysis 2 med DX11 och tesseslation på(utan dessa så laggar det inte alls), och BF3 betan som körde på 10-30FPS på Low!

Visa signatur

Gigabyte GA-P55-UD3_Crucial DDR3 1333MHz 2GB CL9 x3(6GB)_ Intel Core i3-530_XFX Radeon hd 6950 ''Dual Fan''_Fractal Design Tesla 650W_Fractal Design core 3000

Permalänk

Kan vara flera saker;

* För svag processor
* Defekt grafikkort
* har du senaste drivrutinerna? och tagit bort dom äldre? hade du geforce före?
* Öppna gpu-z och kolla så att de går i rätt hastighet i PCI-E porten, det ska vara x16 alt x8

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Kan vara flera saker;

* För svag processor
* Defekt grafikkort
* har du senaste drivrutinerna? och tagit bort dom äldre? hade du geforce före?
* Öppna gpu-z och kolla så att de går i rätt hastighet i PCI-E porten, det ska vara x16 alt x8

Ja Jag hade Geforce innan och det första jag gjorde var att ta bort Nvidia drivrutinerna, det verkar inte vara något fel på grafikkortet alls så jag hoppas att det är processorn som är för svag.

Visa signatur

Gigabyte GA-P55-UD3_Crucial DDR3 1333MHz 2GB CL9 x3(6GB)_ Intel Core i3-530_XFX Radeon hd 6950 ''Dual Fan''_Fractal Design Tesla 650W_Fractal Design core 3000

Permalänk
Skrivet av Luranen1:

Ja Jag hade Geforce innan och det första jag gjorde var att ta bort Nvidia drivrutinerna, det verkar inte vara något fel på grafikkortet alls så jag hoppas att det är processorn som är för svag.

Okej! Då kan man ju utesluta drivisarna. Men testa fler spel och ha igång fraps samtidigt så att du ser FPS;en och återkom sen med resultat. För crysis 2 är som sagt väldigt krävande och BF 3 var som sagt en ostabil beta.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Okej! Då kan man ju utesluta drivisarna. Men testa fler spel och ha igång fraps samtidigt så att du ser FPS;en och återkom sen med resultat. För crysis 2 är som sagt väldigt krävande och BF 3 var som sagt en ostabil beta.

Jag körde lite Black Ops häromdan med fraps igång och det låg på 60fps(maxad grafik, 1980x1020) och kunde gå ner till 45 högst, och sen var det AC:Brotherhood som var maxat och låg på 60 där med.

Visa signatur

Gigabyte GA-P55-UD3_Crucial DDR3 1333MHz 2GB CL9 x3(6GB)_ Intel Core i3-530_XFX Radeon hd 6950 ''Dual Fan''_Fractal Design Tesla 650W_Fractal Design core 3000