Permalänk
Skrivet av Zcenicx:

Ja, du får då ursäkta, men jag sitter fortfarande med 570'or och kör ultra på 1080p. Jag har inte ens upplevt microstutter trots mina tydligen ynka 1280 MB. Stryper minnet märks det dessutom mer med SLI än med singelkort just eftersom det direkt ger stuttering - vilket som sagt inte händer. Stuttering märks förresten mycket, mycket mer i 3D än i 2D, och jag har kört BF3 med båda. 3D rekommenderas däremot inte om man inte sänker inställningarna något - <80 FPS blir lite släpigt.

Ens i 5760x1080 hade jag inga större problem - dock då utan AA. Med AA däremot, ja, då var det inget vidare roligt. Det är det däremot inte med dubbla 6970 heller, båda systemen går på knäna väldigt fort i det spelet med Surround/Eyefinity.

Under 20 FPS i snitt med 6970 CF 5760x1080 Ultra (4xAA, 16xAF) - runt 15 med 570 SLI och samma settings.

FRAPS visar förresten exakt rätt FPS även om VRAM tar slut, speciellt om man som jag ofta kör vsync (krävs för 3D). Det är microstuttering det inte kan hantera. Du kan heller inte få microstutter på ett ensamt kort.

Som jag sa, Fraps visar ratt fps. Men om Vram ar slut du laggar det som fan, ellehur. Men fraps visar fortfarande att det ar t.ex. 60 fps, men det laggar ju anda.

Permalänk
Antielefant
Skrivet av furuliden:

Som jag sa, Fraps visar ratt fps. Men om Vram ar slut du laggar det som fan, ellehur. Men fraps visar fortfarande att det ar t.ex. 60 fps, men det laggar ju anda.

Nej, som sagt är det du pratar om microstutter, inte low memory lag. Det senare syns som sagt på FRAPS.

Och BF3 laggar inte på min dator när jag kör 1080p. Alls.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Skrivet av Zcenicx:

Nej, som sagt är det du pratar om microstutter, inte low memory lag. Det senare syns som sagt på FRAPS.

Och BF3 laggar inte på min dator när jag kör 1080p. Alls.

Förut fick jag slut på V-Ram när jag spelade BC2 i 1920x1200, det laggade som fan men Fraps visade ändå att jag hade runt 70FPS. Micro stuttering med ett HD 5870? Kan bli svårt, eller vad tror du?

Dessutom så borde du veta att många hade en bugg som gjorde att de inte kunde ändra på grafiken, det såg ut som dom spelade på Ultra men av någon anledning så har inte de nya grafikinställningarna kickat in. Låter som du kan blivit drabbad av den buggen.

Permalänk
Skrivet av furuliden:

Förut fick jag slut på V-Ram när jag spelade BC2 i 1920x1200, det laggade som fan men Fraps visade ändå att jag hade runt 70FPS. Micro stuttering med ett HD 5870? Kan bli svårt, eller vad tror du?

Dessutom så borde du veta att många hade en bugg som gjorde att de inte kunde ändra på grafiken, det såg ut som dom spelade på Ultra men av någon anledning så har inte de nya grafikinställningarna kickat in. Låter som du kan blivit drabbad av den buggen.

Vad då för "bugg"? Det var ett måste att starta om spelet efter att man ändrat grafikinställningarna och antagligen är det just det som du menar, eller?

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk
Skrivet av flaxehytt:

Vad då för "bugg"? Det var ett måste att starta om spelet efter att man ändrat grafikinställningarna och antagligen är det just det som du menar, eller?

Tydligen så hjälpte inte det för några att bara starta om datorn. Jag läste här på sweclockers om att några hade en bugg som gjorde att dom inte kunde ändra grafiken, de flesta som hade buggen visste inte om det själva. Men när dom gjorde benchmark så fick dom samma fps oavsett om dom spelade på low/ultra.

Permalänk
Antielefant
Skrivet av furuliden:

Förut fick jag slut på V-Ram när jag spelade BC2 i 1920x1200, det laggade som fan men Fraps visade ändå att jag hade runt 70FPS. Micro stuttering med ett HD 5870? Kan bli svårt, eller vad tror du?

Dessutom så borde du veta att många hade en bugg som gjorde att de inte kunde ändra på grafiken, det såg ut som dom spelade på Ultra men av någon anledning så har inte de nya grafikinställningarna kickat in. Låter som du kan blivit drabbad av den buggen.

Prestandan på ditt 5870 är ointressant i sammanhanget. Inte samma kort, inte samma spel, inte samma drivrutiner. 5870's allmänprestanda när det kom till minnesintensiva applikationer var ju dessutom inget att direkt hänga i julgranen.

Och det är absolut skitsnack att jag skulle ha blivit drabbad av den buggen. Då hade det inte gjort skillnad att byta från High till Ultra heller då, eller tvärt om, medan det faktiskt gjorde rejäl skillnad. Kom ihåg - 120 Hz-skärm och 3D här - 60 FPS är knappt spelbart i 3D och skärmen visar varenda FPS jag kan få.

Vad gäller resten är jag ledsen, men du är långt ute på åkern och cyklar. Men, varför inte testa ett 570 innan du påstår att det inte räcker? Vi som gjort det och har exakt dessa kort vet ju hur dumt det låter.

Sen ÄR det förresten en känd bugg att BF3-betan drog för mycket VRAM. Den hade memory leaks så det sjöng om det, och inte bara i VRAM utan även i RAM (vilket medges däremot inte märks i en entusiastmaskin med 8-16 GB RAM).

Nåja. Självklart har du rätt, man kan pressa BF3 förbi vad två 570 klarar i grafik. Inte i spelet, de klarar det maxat på en skärm, men forcerad 8x AA räcker för att få det att gå på knäna. Samtidigt bör jag påpeka att två 6970 går lika hårt på knäna i det scenariot. Visst, det lör inte flaska på minnet på 6970'orna... men GPU'erna orkar inte de heller. Inte ens dubbla 580'or lär klara det, marginalerna är helt enkelt för små. Samma gäller Surround/Eyefinity.

2 GB VRAM är inte fel, men det är väldigt få scenarion utanför Eyefinity där det faktiskt kan utnyttjas just i och med att korten är för svaga.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Skrivet av Zcenicx:

Prestandan på ditt 5870 är ointressant i sammanhanget. Inte samma kort, inte samma spel, inte samma drivrutiner. 5870's allmänprestanda när det kom till minnesintensiva applikationer var ju dessutom inget att direkt hänga i julgranen.

Och det är absolut skitsnack att jag skulle ha blivit drabbad av den buggen. Då hade det inte gjort skillnad att byta från High till Ultra heller då, eller tvärt om, medan det faktiskt gjorde rejäl skillnad. Kom ihåg - 120 Hz-skärm och 3D här - 60 FPS är knappt spelbart i 3D och skärmen visar varenda FPS jag kan få.

Vad gäller resten är jag ledsen, men du är långt ute på åkern och cyklar. Men, varför inte testa ett 570 innan du påstår att det inte räcker? Vi som gjort det och har exakt dessa kort vet ju hur dumt det låter.

Sen ÄR det förresten en känd bugg att BF3-betan drog för mycket VRAM. Den hade memory leaks så det sjöng om det, och inte bara i VRAM utan även i RAM (vilket medges däremot inte märks i en entusiastmaskin med 8-16 GB RAM).

Nåja. Självklart har du rätt, man kan pressa BF3 förbi vad två 570 klarar i grafik. Inte i spelet, de klarar det maxat på en skärm, men forcerad 8x AA räcker för att få det att gå på knäna. Samtidigt bör jag påpeka att två 6970 går lika hårt på knäna i det scenariot. Visst, det lör inte flaska på minnet på 6970'orna... men GPU'erna orkar inte de heller. Inte ens dubbla 580'or lär klara det, marginalerna är helt enkelt för små. Samma gäller Surround/Eyefinity.

2 GB VRAM är inte fel, men det är väldigt få scenarion utanför Eyefinity där det faktiskt kan utnyttjas just i och med att korten är för svaga.

Men du sa att all V-Ram används i BF3, konstigt att det användes 1.3GB V-Ram för både mig och min kompis? Och när jag sänkte grafiken till medium så användes runt 1.1GB V-Ram. Verkar som det skalar som det ska göra med V-Ram.
Dessutom så har jag även spelat BF3 på en dator med 4GB RAM, det gick fin fint. Så jag vet inte vad du babblar om.

Det var en kille här på sweclockers som hade dubbla HD 6870 och han hade fin fps i BF3 men det laggade ändå för honom, förklaringen till det är ju troligen att minnet tog slut för honom.

HD 5870 är visst intressant, för du sa att det syns på fraps om V-ram tar slut, men jag hävdar motsatsen. Jag har varit med om flera gånger när V-Ram tagit slut. När jag t.ex. spelade Metro 2032 med GTX 460 SLI så tog mitt V-Ram slut, det började då lagga som fan men Fraps visade att jag hade runt 60FPS. Därför har du fel när du säger at "fraps visar på det sistnämnda". Nej, fraps visar inte om man har slut på V-Ram.

Såg du stor skillnad mellan High och Ultra? Det var ju mycket märkligt, för skillnaden dom emellan var ytterst minimal.

Permalänk
Antielefant

Dubbla 6870 = Microstutter? Annars skulle samma lagg upplevas på alla grafikkort med 1 GB RAM (6950 1GB, 560/560Ti).

I övrigt kan du väl lägga ner nu, du har bevisligen inte ett 570 och därmed kan du hålla tyst om huruvida det fungerar bra eller inte då du uppenbarligen inte provat. Jag har det och påstår att det fungerar finfint.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

HD 6970 VS GTX 570!

Tjena!

Jag hade inte tänkt lägga mig i diskussionen ovan utan snarare rekommendera ett kort :).
Sapphire's 6950 toxic edition har väl fortfarande tronen som snabbaste 6950, vilket också sopar banan med de flesta 6950/6970 och 570, ja till och med 580 i en del scenario.
Om jag förstått det hela rätt har de utnyttjat de låsta shaders som finns på referenskorten, men kör på sin egna överklockade bios.

Det kostar lite mer än ett normalt 6950, men är fortfarande billigare än 6970.
Källa: http://m.hardocp.com/article/2011/08/29/sapphire_toxic_hd6950...

Mvh
Thyllz

Edit: Damn you autocorrect. Ska givetvis stå "överklockade" och inte "överblickade"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uvania:

om du flashar ett 6950 av den gamla versionen och låser upp shaders + överklockar det till 6970's nivåer kommer det bli VARMT

det är(var) samma kylare på 6950 och 6970 så vad pratar du om?

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thyllz:

Tjena!

Jag hade inte tänkt lägga mig i diskussionen ovan utan snarare rekommendera ett kort :).
Sapphire's 6950 toxic edition har väl fortfarande tronen som snabbaste 6950, vilket också sopar banan med de flesta 6950/6970 och 570, ja till och med 580 i en del scenario.
Om jag förstått det hela rätt har de utnyttjat de låsta shaders som finns på referenskorten, men kör på sin egna överblickade bios.

Det kostar lite mer än ett normalt 6950, men är fortfarande billigare än 6970.
Källa: http://m.hardocp.com/article/2011/08/29/sapphire_toxic_hd6950...

Mvh
Thyllz

Vet någon om detta stämmer? I så fall är det ju bara att slå till på ett sådant kort om man letar efter ett 6950/6970.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GURR-162:

Vet någon om detta stämmer? I så fall är det ju bara att slå till på ett sådant kort om man letar efter ett 6950/6970.

http://www.overclockersclub.com/reviews/sapphire_hd6950_toxic...

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Mupp:

det är(var) samma kylare på 6950 och 6970 så vad pratar du om?

testa ska du få se identisk kylare vid blotta ögat ja, på insidan inte riktigt faktiskt läste om detta på tomshardware för ett par månader om referens 6950 som var upplåsta och överklockade upp till 6970 nivån på 880 mhz som låg på 80+ i load som är kanske inte direkt skadligt men minskar livslängden en del och värmer upp resten av datorn rätt bra. mitt överklockade gtx 570 på 900mhz går upp till 68 grader i 3dmark11 physx test extreme på 1.075 volt dock så drar det betydligt mer ström än amd men vem bryr sig 140w eller 200w har råd och betala elräkningen 2gb ram börjar jag sakna på mitt gtx 570 så jag kan faktiskt inte rekommendera det längre eftersom nya spel klarar av att äta upp 1,2gb ram ändå om man bara lirar på 1920 x 1080, blir nog ett gtx 680 i nästa serie som man hoppas levereras med 2gb ram eller 3gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uvania:

testa ska du få se identisk kylare vid blotta ögat ja, på insidan inte riktigt faktiskt läste om detta på tomshardware för ett par månader om referens 6950 som var upplåsta och överklockade upp till 6970 nivån på 880 mhz som låg på 80+ i load som är kanske inte direkt skadligt men minskar livslängden en del och värmer upp resten av datorn rätt bra. mitt överklockade gtx 570 på 900mhz går upp till 68 grader i 3dmark11 physx test extreme på 1.075 volt dock så drar det betydligt mer ström än amd men vem bryr sig 140w eller 200w har råd och betala elräkningen 2gb ram börjar jag sakna på mitt gtx 570 så jag kan faktiskt inte rekommendera det längre eftersom nya spel klarar av att äta upp 1,2gb ram ändå om man bara lirar på 1920 x 1080, blir nog ett gtx 680 i nästa serie som man hoppas levereras med 2gb ram eller 3gb

mitt 6950 är upp låst till ett 6970 och korten är speccade för över 100 grader. vilket betyder att 80 grader är inga problem alls för livslängden och ditt påstående har heller ingen vikt då du inte nämner vad ett orignal stock 6970 ligger på för temperatur. att ditt 570 ligger på en annan temperatur bevisar absolut ingenting.

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Avstängd

Du vill köpa 6970 då det är bättre och billigare
Win win!

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk
Skrivet av Zcenicx:

Dubbla 6870 = Microstutter? Annars skulle samma lagg upplevas på alla grafikkort med 1 GB RAM (6950 1GB, 560/560Ti).

I övrigt kan du väl lägga ner nu, du har bevisligen inte ett 570 och därmed kan du hålla tyst om huruvida det fungerar bra eller inte då du uppenbarligen inte provat. Jag har det och påstår att det fungerar finfint.

BF3 fungerar säkert bra på ett GTX 570 om du nu säger det. Men jag säger ju bara det som jag har erfarit, när jag studerade hur mycket V-Ram som har används i BF3 så har jag fått mig en ganska bra bild av att BF3 drar mycket V-Ram. Det kanske är en bugg, det får vi väl se när BF3 kommer ut på riktigt. Men både jag och min kompis kom upp i 1.3GB V-Ram och jag har dessutom hört att folk har kommit upp i 1.4GB V-Ram när de spelar på Ultra. Jag har bara sagt det som är sanningen från min synpunkt.

Men jag tycker det är märkligt att du påstår att BF3 använder ALL V-Ram när det bevisligen inte är så? Sedan säger du att det syns på fraps om minnet tar slut, men så är det ju inte. Det har jag märkt både i BC2 och Metro 2032 där fraps har rapporterat att jag haft mycket fps (typ 60 eller mer) men det har laggat utav helvetet ändå pga att V-Ram var slut. Jag har upplevt memory-lagg både med GTX 460 och 5870 så jag vet vad jag snackar om.

Permalänk
Medlem

570 duger gott åt bf3, ska du dock maxa allt i grafikväg så går t.o.m 580sli/6970cf på knäna och gråter.
sitter sj med 6970cf och märkte att just caspian border(stor bana) var väldigt tungdraget för mina kort =/

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Två gtx 570 klarar bf3 maxat i 1920x1080.
Säger varken mer eller mindre.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

De nya 6950 går ju inte att flasha så.

Skrivet av Strom131:

Går inte att flash 6950 längre, endast de första som släpptes fungerade det på.

Skrivet av Uvania:

ingen bios switch, om du failar som man gör i 90& av fallen på dagens 6950 kan du inte återställa det utan att stoppa in det i en annan dator

Skrivet av chatnoir:

Tillverkarna har gjort sig av med de oanvända shaderserna, bränt bort de tydligen. Så nu kan man flasha hur mycket man vill (om man har kort med dubbla bios-switch) men ingen prestandaökning kommer ske.

Skrivet av Rydisen:

För att de shadersen är brända med laser = helt oanvändbara

Jorrå, går fortfarande att flasha lätt, bara det att det hjälper inte.

Vet inte riktigt om ni har testat?? Själv köpte jag ett powercolor 6950 ifrån komplett för en månad sen, ickereferens dvs.
Den har biosswitch och går alldeles utmärkt att låsa upp shaders på. Finns flera kort även i dag med dubbla bios och möjligheten att låsa upp shaders på dom.

Sen att dom skulle gå så varma med 6970 bioset vet jag inte heller om ni testat??
Har två st upplåsta 6950 i CF och det översta, icke referens ligger på 74C som mest i BF med allt på högsta, kör dock 1080P.
Det nedre, referensdesign ligger på 55c.

Visa signatur

Jag dricker öl med sugrör, och litar inte på betong

Permalänk

Angående det här med vram så tror jag BF3 laggar för att det är i beta. Den versionen vi har kört har troligtvis inte utnyttjat det virtuella vramet ordentligt vilket grafikkortet ska göra när vramen tar slut. Det här är troligtvis något som redan är fixad eller kommer fixas till reseale.

Citat:

Vet någon om detta stämmer? I så fall är det ju bara att slå till på ett sådant kort om man letar efter ett 6950/6970.

Fungerar tydligen på 1GB versionerna med. Min kompis köpte nyligen ett HD 6950 av sapphire med ett sekundärt bios som låste upp alla shaders. Du kan med andra ord få ett 6970 (typ) med 1gb vram för 2000kr. Här är modellen han köpte:
http://www.webhallen.com/hardvara/138453-sapphire_hd6950_1_gb...

Permalänk
Visa signatur

Chassi: Phanteks P500A Moderkort: ASRock B650M HDV/M.2-.
Processor: Ryzen 7 7800X3D -RAM: G.Skill 6000MHz CL30 -
Nätaggregat: Evga Supernova G2 1300W Grafikkort: EVGA RTX 3080 Ti FTW3 Ultra -.

Permalänk
Medlem

Trådskaparen, båda korten är nästan identiska i prestanda(dcII) så välj vilken du vill.

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem

Varför länkar du 6950 mot 570?

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fönstrputtsaren:

Angående det här med vram så tror jag BF3 laggar för att det är i beta. Den versionen vi har kört har troligtvis inte utnyttjat det virtuella vramet ordentligt vilket grafikkortet ska göra när vramen tar slut. Det här är troligtvis något som redan är fixad eller kommer fixas till reseale.

Fungerar tydligen på 1GB versionerna med. Min kompis köpte nyligen ett HD 6950 av sapphire med ett sekundärt bios som låste upp alla shaders. Du kan med andra ord få ett 6970 (typ) med 1gb vram för 2000kr. Här är modellen han köpte:
http://www.webhallen.com/hardvara/138453-sapphire_hd6950_1_gb...

Går alldeles utmärkt med 2gb versionen också

Visa signatur

Jag dricker öl med sugrör, och litar inte på betong

Permalänk
Medlem

NVIDIA, hade ett GTX 480 innan har nu två 6870 i CF. Jag var mycket nöjdare med NVIDIA kortet då man slipper dom kassa AMD drivrutinerna. Kör på GTX 570

Permalänk
Medlem

Trött jag blir på alla som säger att dom håller 60 fps överallt i BF 3 med allt överallt på 6970 cf gtx 570 sli jag har lirat hos polarn på gtx 580 sli o dippade tom då under 60 ett antal gånger på caspian border med mycket folk explosioner osv såvida man inte ligger i ett mörkt rum o campar själv hela tiden så är det jäkla svårt o hålla 60 fps tycker jag iaf med ultra om man inte sitter på 1024x768 i resolution

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jögge75:

Trött jag blir på alla som säger att dom håller 60 fps överallt i BF 3 med allt överallt på 6970 cf gtx 570 sli jag har lirat hos polarn på gtx 580 sli o dippade tom då under 60 ett antal gånger på caspian border med mycket folk explosioner osv såvida man inte ligger i ett mörkt rum o campar själv hela tiden så är det jäkla svårt o hålla 60 fps tycker jag iaf med ultra om man inte sitter på 1024x768 i resolution

Då har din kompis massvis med processer i bakgrunden eller annat skit för två GTX 580 kan utan problem hålla min fps på 60 med ultra inställningar.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kristerj:

Vet inte riktigt om ni har testat?? Själv köpte jag ett powercolor 6950 ifrån komplett för en månad sen, ickereferens dvs.
Den har biosswitch och går alldeles utmärkt att låsa upp shaders på. Finns flera kort även i dag med dubbla bios och möjligheten att låsa upp shaders på dom.

Sen att dom skulle gå så varma med 6970 bioset vet jag inte heller om ni testat??
Har två st upplåsta 6950 i CF och det översta, icke referens ligger på 74C som mest i BF med allt på högsta, kör dock 1080P.
Det nedre, referensdesign ligger på 55c.

Hade ett xfx 6950 2gb ej referens som saknade bios switch och efter jag hade låst upp shaders o klockat det till 880 mhz kokade det så jag återställde kortet och skickade tillbaka de som defekt o köpte gtx 570 istället

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uvania:

Hade ett xfx 6950 2gb ej referens som saknade bios switch och efter jag hade låst upp shaders o klockat det till 880 mhz kokade det så jag återställde kortet och skickade tillbaka de som defekt o köpte gtx 570 istället

Skickades från m.sweclockers.com

Vad var det för kort? Kan vara bra för andra att veta
Vad menar du med kokade, gick paj eller bara vart riktigt varmt?
Och om det gick sönder hur återställde du då bios? Kan vara bra för mig att veta:)

Själv kör jag bara i 870mhz så det saknas lite av stock 6970 frekvens. Men det nyare kortet kommer med bios som direkt, utan flashning stödjer upp till 900mhz

Visa signatur

Jag dricker öl med sugrör, och litar inte på betong