Battlefield 3 Beta - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoppHS|Kotten:

Hej!
Är extremt sugen på BF3 så jag drog i väg en beställning på webbhallen:

*Intel Core i7-2600K 3,4GHz / 8MB / Socket 1155 (Boxed)
*ASUS P8P67 PRO B3 - ATX / Intel P67 / DDR3 / 3xPCI-E / SATA 3.0 / USB 3.0 / Firewire
*Corsair XMS3 Vengeance 16GB DDR3 PC3-12800 1600MHz
*ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB DirectCU II (Bundel BF3)
från förra datorn:
*Intel SSD 80GB
*Corsair 650W
*HDD 4000GB.
*Antec P182

Tänkte bara höra lite om vad ni tror om min blivande rigg? Tänkte clocka up 560 till samma som 570 fast det är mindre minne. Kommer dock bara köra i 1680x1050.

Kanske Medium/hig?

Spelade betan med samma CPU och grafikkort på High, inga problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoppHS|Kotten:

Hej!
Är extremt sugen på BF3 så jag drog i väg en beställning på webbhallen:

*Intel Core i7-2600K 3,4GHz / 8MB / Socket 1155 (Boxed)
*ASUS P8P67 PRO B3 - ATX / Intel P67 / DDR3 / 3xPCI-E / SATA 3.0 / USB 3.0 / Firewire
*Corsair XMS3 Vengeance 16GB DDR3 PC3-12800 1600MHz
*ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB DirectCU II (Bundel BF3)
från förra datorn:
*Intel SSD 80GB
*Corsair 650W
*HDD 4000GB.
*Antec P182

Tänkte bara höra lite om vad ni tror om min blivande rigg? Tänkte clocka up 560 till samma som 570 fast det är mindre minne. Kommer dock bara köra i 1680x1050.

Kanske Medium/hig?

Kolla i min sign vad jag kör med. I fullHD och HIGH ligger jag och snittar 50fps om vi väger in både Metro och Caspian Border. I MEDIUM snittar jag 60fps.

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoppHS|Kotten:

Hej!
Är extremt sugen på BF3 så jag drog i väg en beställning på webbhallen:

*Intel Core i7-2600K 3,4GHz / 8MB / Socket 1155 (Boxed)
*ASUS P8P67 PRO B3 - ATX / Intel P67 / DDR3 / 3xPCI-E / SATA 3.0 / USB 3.0 / Firewire
*Corsair XMS3 Vengeance 16GB DDR3 PC3-12800 1600MHz
*ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB DirectCU II (Bundel BF3)
från förra datorn:
*Intel SSD 80GB
*Corsair 650W
*HDD 4000GB.
*Antec P182

Tänkte bara höra lite om vad ni tror om min blivande rigg? Tänkte clocka up 560 till samma som 570 fast det är mindre minne. Kommer dock bara köra i 1680x1050.

Kanske Medium/hig?

Bara jag som inte förstår logiken i den beställningen? Om du nu beställer en sprillans ny dator för att spel (ett av) det mest krävande spelet/spelen just nu. Varför i hela friden är det enda du sparar in på grafikkortet?
Grym CPU, mobo, minne och SSD och sedan på det ett ljummet 560Ti?

Kanske har dina själ men det är inte min optimal beställning om du nu fokuserar på just BF3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Haha, snyggt gjort.

Tyckte om kommentaren: "Fan jag vill ha Diablo 3"

Det var faktiskt en hel del 'bra' sekvenser jag var tvungen att klippa bort för att det skulle bli någorlunda rumsrent

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoppHS|Kotten:

Hej!
Är extremt sugen på BF3 så jag drog i väg en beställning på webbhallen:

*Intel Core i7-2600K 3,4GHz / 8MB / Socket 1155 (Boxed)
*ASUS P8P67 PRO B3 - ATX / Intel P67 / DDR3 / 3xPCI-E / SATA 3.0 / USB 3.0 / Firewire
*Corsair XMS3 Vengeance 16GB DDR3 PC3-12800 1600MHz
*ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB DirectCU II (Bundel BF3)
från förra datorn:
*Intel SSD 80GB
*Corsair 650W
*HDD 4000GB.
*Antec P182

Tänkte bara höra lite om vad ni tror om min blivande rigg? Tänkte clocka up 560 till samma som 570 fast det är mindre minne. Kommer dock bara köra i 1680x1050.

Kanske Medium/hig?

Om du verkligen vill optimera för BF3 hade jag hellre sparat på processorn (2500k istället) och på minnena (8 gb istället) och satsat de pengarna på ett fläskigare grafikkort. Nu ska du visserligen köra på lite lägre upplösning, så det kanske inte är superviktigt och så finns det ju andra program här i världen att köra förutom BF3.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Skrivet av Rickard11:

Sjukt jävla nice! (Y) LÄNGTAR TILL RELEASE ! :*<3

Permalänk
Medlem

http://blogs.battlefield.ea.com/battlefield_bad_company/archi...

Bilder från nya mappar. Fan vad najs DAMAVAND PEAK såg ut då

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rickard11:

Här märker man hur jäkla bra garfiken är! Tack för länken sjukt taggad !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muss3:

http://blogs.battlefield.ea.com/battlefield_bad_company/archi...

Bilder från nya mappar. Fan vad najs DAMAVAND PEAK såg ut då

Ja den kommer bli riktigt härlig! Nu börjar man känna av bf3 abstinensen och bli toktaggad 2veckor kvar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

500 meters base jump!?!?! OMFG ge mig spelet nu!

"Come back tomorrow for the remaining five multiplayer map reveals."

Verkar som vi får lite mer "lugnande" imorgon...eller det kanske bara spär på abstinensen!?

Permalänk
Medlem

En soldat per konto, värdelöst.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Intressant med en karta på höjden, haha. Hoppas inte snipers tillåts campa där uppe på klippan bara. Undrar om klippan kan finnas med i conquestläge? Hur funkar det tro? Man måste flyga upp och ta flaggan?

Visa signatur

Fractal Design R3 | Corsair HX850 | i5 2500k 3,3 GHz | ASUS Sabertooth Z77| GTX 970 | 16GB RAM Corsair | 120GB SSD

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av rhedlnd:

Intressant med en karta på höjden, haha. Hoppas inte snipers tillåts campa där uppe på klippan bara. Undrar om klippan kan finnas med i conquestläge? Hur funkar det tro? Man måste flyga upp och ta flaggan?

borde väl vara en huvudbas?

annars vore en hiss fint ^^

Permalänk
Skrivet av KniFF:

GgjjgLoBMB0

Slängde ihop ett oseriöst montage

Boo, alla vet att man bara kan använda turbo boost en gång per episod

Visa signatur

Everyone hates me because I'm paranoid.

Permalänk
Skrivet av Eldarion:

Spelade betan med samma CPU och grafikkort på High, inga problem.

Tack!

Visa signatur

Kotten

Permalänk
Skrivet av Bakwetu:

Om du verkligen vill optimera för BF3 hade jag hellre sparat på processorn (2500k istället) och på minnena (8 gb istället) och satsat de pengarna på ett fläskigare grafikkort. Nu ska du visserligen köra på lite lägre upplösning, så det kanske inte är superviktigt och så finns det ju andra program här i världen att köra förutom BF3.

Jag kanske är helt knäpp men jag ville ha en kraftig dator... Men sen när det kom till grafikortet så tänkte jag vänta lite lite, utifall det blir någon het releas till våren. Kanske en 600 serie? Så jag tog 560ti CUII för att sedan spara några slantar till förhoppningsvis ett bättre kort till våren.

Visa signatur

Kotten

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av KKay:

En soldat per konto, värdelöst.

Hurså?

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Jag tycker att det är positivt. Det behövs mindre fokus på "men lol jag kollade din profil du har sämre k/d än mig du suger".

Visst, vissa kanske tycker det är kul att jaga statistik som ser bra ut, men för majoriteten tror jag nog hellre att det orsakar en hets, stressar upp folk när de spelar. Fick man flera soldater skulle många känna sig tvingade och ha en K/D soldat och en där de kan spela som de vill.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Trevligt att dom lagt på lite mer blodstänk sen betan

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av .maker:

Jag tycker att det är positivt. Det behövs mindre fokus på "men lol jag kollade din profil du har sämre k/d än mig du suger".

Visst, vissa kanske tycker det är kul att jaga statistik som ser bra ut, men för majoriteten tror jag nog hellre att det orsakar en hets, stressar upp folk när de spelar. Fick man flera soldater skulle många känna sig tvingade och ha en K/D soldat och en där de kan spela som de vill.

Tycker också det är rimligt.
Fanns väl också unranked för den som vill lattja eller låta lillbrorsan eller "motsvarande" testa en stund innan de köper spelet själva eller minns jag fel?

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Många fina "tweaks" där. Härligt att dom redan fixat:

* Skadan på auto sniper - var löjligt OP
* Att det går att komma åt "options" lättare
* Mer blod/fräckare blod muahahwawaha!
* Mer ansvar åt squadleadern = mer teamplay
* Bättre HUD för ammo och health requests
* Bättre HUD för var folk dött och objectives
* m.m

Bara att hålla tummarna nu att dom även tweakat nätkoden lite så man slipper bli skjuten 5 sekunder efter att man tagit skydd. Och NEJ det berodde inte på lagg då det hände mig hela tiden på svenska servers där spelarna ligger på 30-50ms.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av redruM:

Många fina "tweaks" där. Härligt att dom redan fixat:

* Skadan på auto sniper - var löjligt OP
* Att det går att komma åt "options" lättare
* Mer blod/fräckare blod muahahwawaha!
* Mer ansvar åt squadleadern = mer teamplay
* Bättre HUD för ammo och health requests
* Bättre HUD för var folk dött och objectives
* m.m

Bara att hålla tummarna nu att dom även tweakat nätkoden lite så man slipper bli skjuten 5 sekunder efter att man tagit skydd. Och NEJ det berodde inte på lagg då det hände mig hela tiden på svenska servers där spelarna ligger på 30-50ms.

* Bättre HUD för ammo och health requests <- Bättre än obefintlig menar de? ^^

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

http://www.nowgamer.com/features/1086719/battlefield_3_multip...

Genomgång av alla maps(alla utom kharg) Sen har de ju testat på console och primärt rush så ska inte lägga för mycket vikt på allt som sägs.
Men troligtvis blir det 3-4st av orginalmapsen som är mer anpassade för conquest.

"Damavand Peak is a masterclass in map design, so it’s a bloody shame that too few of Battlefield 3’s environments can match the scope, enjoyment and intensity of what’s on offer here. We can already see this becoming a true fan favourite once the game launches."

Mm den banan kommer bli grym!

Permalänk
Medlem

Nowgamer har ju kört banorna på ps3

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

mm dessvärre ja..

Mer previews här,en av dessa var på xbox360..

http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-3/1440134-mult...

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Då jag tycker det är kul att låsa upp vapen osv så gillade jag att man kunde göra nya soldater i BC2, så man fick börja om igen.
Hoppas bara att man kan nollställa sin soldat.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rhedlnd:

Vad fan är det för färger egentligen? Det är vitt, svart och blått. Liiite mer gul ton skulle väl inte skada? Det står ju klart att de är kåta på blått för tillfället i alla fall. Kontrasten är för hög också.

coola ner dig
det är hans kamera som filmar i en blå ton och överdriven kontrast
ofta det blir så med kameror som är installda på auto och som filmar tv bilder

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk

Bokade precis Limited Edition på Gamestop! 399:- är rätt prisvärt då det inkluderar physical warfare pack!

Min laptop lär dock få svettas lite

Core i3
Radeon Mobility 5650
4gb RAM

Visa signatur

"Pain is temporary, Glory is forever"

"Om man klonar en sjörövare, får man då en piratkopia?"