Permalänk
Avstängd

Vad ska jag spela?

Just nu håller jag på att bli galen. Jag letar frenetiskt efter ett spel just nu men hittar inget alls. helt otroligt tycker jag. Jag väntar på Football Manager 2012 och Skyrim nämligen.

Jag har ett litet dilemma och det är att jag inte har en mus till min laptop ännu så behöver ett spel just nu där det inte "måste" vara en mus för att kunna spela på topp.

Trodde jag skulle kunna njuta av Airline Tycoon 2, men det var nog bland det mest trögspelade och usla jag varit med om. Möjligen att spelet är bra ifall man tar bort allt jävla klickande. Men jag pallade i typ en timme.

Så, finns det något bra spel att lägga ner tid på?

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxieboy:

Just nu håller jag på att bli galen. Jag letar frenetiskt efter ett spel just nu men hittar inget alls. helt otroligt tycker jag. Jag väntar på Football Manager 2012 och Skyrim nämligen.

Jag har ett litet dilemma och det är att jag inte har en mus till min laptop ännu så behöver ett spel just nu där det inte "måste" vara en mus för att kunna spela på topp.

Trodde jag skulle kunna njuta av Airline Tycoon 2, men det var nog bland det mest trögspelade och usla jag varit med om. Möjligen att spelet är bra ifall man tar bort allt jävla klickande. Men jag pallade i typ en timme.

Så, finns det något bra spel att lägga ner tid på?

Travian?

Permalänk
Medlem

EVE Online!!! eller vänta.. kanske inte

Visa signatur

NIL

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Brusarn:

Orkar inte sätta mig in i multiplayerspel. Då blir det mer ett jobb än underhållning tycker jag. Tack ändå för förslaget.

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)

Permalänk
Medlem

The sims

Permalänk
Medlem

Yume Nikki

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Trackmania är ett roligt tidsfördriv och fungerar särskilt bra på laptop tycker jag - inte så krävande samt enbart piltangenter, i princip

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

fallout3 eller borderlands gear of war, det är inte alls så svår att spela på laptop, körde cs 1.6 på en laptop och kom ändå tvåa

Permalänk

Resident evil 4 är ett av de bästa spelen som funkar helt utan mus

Visa signatur

| i5 2500k | h100 | Evga 580 | Fractal Design arc | Asrock P67 Fatal1ty | Hx1050w | 24" BenQ | 16GB Vengeance Ram | Razer DeathAdder | Razer Carcharias | Razer Arctosa |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Trackmania är ett roligt tidsfördriv och fungerar särskilt bra på laptop tycker jag - inte så krävande samt enbart piltangenter, i princip

+1 på den! älskar att lana trackmania i skolan tm2 har ju kommit nu också, kanske nåt att kika in på.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

(Med risk för troll-attack.)
Spela lite Minecraft. Enligt mig är det fruktansvärt underhållande. Hittar man en server att spela på så har man en månads tidsfördriv med enkelhet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Plants vs zombies

Eller andra tower defence tycker jag funkar bäst utan mus på min laptop. Men å andra sidan så kan du köpa en mus. Om du nu ändå ska köpa ett nytt spel

Visa signatur

AMD 7700X (EK 240mm AIO) | ROG Strix B650E-F Gaming | Gigabyte RX 6800 XT 16GB OC | Kingston Fury 32GB DDR5 5600mhz | Kingston Fury Renegade M2 2TB | Alienware AW2723DF 280hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Botox:

EVE Online!!! eller vänta.. kanske inte

Inga mmorpg även om jag gillar det orkar inte med jobb nu även om EVE ska vara bra

Skrivet av phidde:

Har funderat mycket på det men det känns för stort på något sätt. Hade det varit ett spel och inte med "x-pansioner" så hade jag nog gett mig in i den världen.

Skrivet av Alakai:

Yume Nikki

Hrm, kan det där verkligen vara bra? Kollade lite snabbt men inget jag föll för på bilderna.

Skrivet av Nightcrawl:

Trackmania är ett roligt tidsfördriv och fungerar särskilt bra på laptop tycker jag - inte så krävande samt enbart piltangenter, i princip

Ska nog ge detta en chans faktiskt. Tvåan har tydligen kommit som någon sa.

Skrivet av monkeytooth:

fallout3 eller borderlands gear of war, det är inte alls så svår att spela på laptop, körde cs 1.6 på en laptop och kom ändå tvåa

Fallout har jag spelat igenom och det var ett fantastiskt bra spel, men det krävs ju en mus enligt mig. Hur fasen sköter ni detta med musknapparna om ni spelar på en laptop utan mus?

Skrivet av stoffe1100:

Resident evil 4 är ett av de bästa spelen som funkar helt utan mus

Låter intressant, ska titta riktigt nära på detta och ger det nog en chans

Skrivet av Arazand:

(Med risk för troll-attack.)
Spela lite Minecraft. Enligt mig är det fruktansvärt underhållande. Hittar man en server att spela på så har man en månads tidsfördriv med enkelhet.

Jo, jag tror det är ett ultimat spel, men vet inte om jag orkar ge mig in i det. Gillar friheten i det men det känns som det blir mer jobb än underhållning i mmorpg.

Skrivet av Oggelito:

Plants vs zombies
Hrm... aldrig hört om, får kolla in det närmare!

Eller andra tower defence tycker jag funkar bäst utan mus på min laptop. Men å andra sidan så kan du köpa en mus. Om du nu ändå ska köpa ett nytt spel

Jo, jag kommer införskaffa en mus men ekonomin den här månaden gick till en laptop typ, så nu försöker jag rädda resten av månaden så jag har mat i kylen

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)

Permalänk
Skrivet av Laxieboy:

Fallout har jag spelat igenom och det var ett fantastiskt bra spel, men det krävs ju en mus enligt mig. Hur fasen sköter ni detta med musknapparna om ni spelar på en laptop utan mus?

Jo, jag kommer införskaffa en mus men ekonomin den här månaden gick till en laptop typ, så nu försöker jag rädda resten av månaden så jag har mat i kylen

tycker inte om att skryta men fick 653click/min på någon fb grej ;D , nej men när jag kör på laptop så klickar jag inte på knapparna utan på själva musrutan*

vrf inte beställa någon mus från ebay eller tradera hur billigt som helst

Permalänk
Medlem

finns ju möss för typ 50 kr

Visa signatur

| AMD Phenom II 1055T @ 3.3GHz | Sapphire R9 380x | Corsair Force 3 120GB | M4A87TD/USB3 |

Permalänk
Medlem

Heroes of Might and Magic? Sexan har precis kommit ut

Är turn-based strategispel, grymt roligt, vet dock inte hur sexan är men vissa spel i serien är grymt bra

Permalänk

total war spelen är ju alltid en höjdare(om du nu gillar strategi spel).
rome, empire, napoleon och shogun 2 total war är mäktiga spel, ser snygga ut, tar ett litet tag att klara ut och är väldigt utmanade med rätt mods.
personligen så har jag under de senaste månaderna klarat ut shogun minst 15 gånger på raken, det är samma och samma, men det är så jäkla roande.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nikkop:

Heroes of Might and Magic? Sexan har precis kommit ut

Är turn-based strategispel, grymt roligt, vet dock inte hur sexan är men vissa spel i serien är grymt bra

Har funderat på det spelet ett tag, men vet inte. Har för mig att jag spelat ett av de tidigare och det var väl hyfsat så möjligt jag skulle gilla detta. Blir dock lite rädd när jag ser fighterna. Men nog bara någon negativ tanke jag fått om det.Det finns i tankarna åtminstone.

Skrivet av mangemani:

total war spelen är ju alltid en höjdare(om du nu gillar strategi spel).
rome, empire, napoleon och shogun 2 total war är mäktiga spel, ser snygga ut, tar ett litet tag att klara ut och är väldigt utmanade med rätt mods.
personligen så har jag under de senaste månaderna klarat ut shogun minst 15 gånger på raken, det är samma och samma, men det är så jäkla roande.

Jag ska testa Shogun 2, då jag tror det kan vara ett spel i min smak, åtminstone om man kommer ini det och tar sig förbi en tung inledning för att lära sig det.Men shit vad stort det är

EDIT: Mafia II - kan det vara något? Älskade Mafia nämligen, men många uppföljare blir ju klart sämre. T ex inom Dragon Age - vadjag läst åtminstone. Älskade Dragon Age Origins!

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)

Permalänk

Mafia 2 är en enorm besvikelse då det är kort och det finns inget att göra när man kört igenom spelet. Tror de flesta här inne blev besvikna när det kom.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ninotramp:

Mafia 2 är en enorm besvikelse då det är kort och det finns inget att göra när man kört igenom spelet. Tror de flesta här inne blev besvikna när det kom.

Aj då:( Läste att det var för kort, men är det känsla när det väl varar då?

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)

Permalänk
Skrivet av Laxieboy:

Aj då:( Läste att det var för kort, men är det känsla när det väl varar då?

Vad jag kommer ihåg så var det kul. Spela igenom det! Men det varar inte länge.

Staden är ganska stor har jag för mig men till vilken nytta? Du kommer känna varför göra ett så litet spel så välgjort??

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Avstängd

Endast fyra dagar till Football Manager kommer så det ska jag väl klara.

Total War Shogun 2 verkar rätt ok tror jag. Dock verkar det ta en månad att sätta sig in i. Testade beginner tuturial battle bara och visst, det var kanske inte så avancerat men orkade inte ens klicka på övriga tuturial.

Mafia II älskade jag verkligen inledningen på men är ju ospelbart utan mus *grrrr* Och visst är möss billiga men det får bli till månadsskiftet, ekonomin är usel nu

Railworks Train Simulator testade jag också och spelet verkar okej. Men känns mesigt att endast kunna spela lite olika scenarion samt går ju tågen så sjukt sakta fastän man kör över 100 km/h. Vem sjutton programmerade det där spelet?

Ge mig Skyrim nu alltså

Tack för alla förslag som kommit. Blivit en del speltestande åtminstone. Återstår det där bilspelet också bara, men på fredag blir det Football Manager 2012för hela slanten. Tänkte ju köpa det... får se hur det blir med det. Where is all my money?

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)