Permalänk
Medlem

Bygga hackintosh?

Tjenna

Ja är lite sugen på att använda mig av Mc OS istället för windows då jag trivs bättre i Mac,

Dock vet jag inte hur ja får reda på om mina komponenter är kompatibla med Mac os...

Detta sitter i min pc just nu:

Samsung HD 1 TB FD 4 gene
Corsair 650w hx

Asus P8P67-M B3

8 Gb ram corsair

radeon 5970 (eventuellt Asus Gtx 580)

Intel 2500k

Inget är klockat elr liknande om de nu har en betydelse för detta.

Så hur gör jag nu för att få reda på om min setup pallar Mac OS?

Tacksam för svar

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

om man gör på de där viset, kör man mac paralellt med windows 7 eller enbart mac?

Permalänk
Hedersmedlem

http://www.hackintosh.com/

Mycket bra hemsida för att bygga och använda en Hackintosh.

Håller själv på att fixa med en sån, men den är en bitch när det gäller BIOS-inställningar. Måste flasha in annat BIOS för att kunna få till rätt inställningar. Något jag inte orkat ta tag i ännu.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Av någon anledning så verkar OS X fungera smidigast med ett Gigabyte moderkort och självklart en Intel processor. Båda datorerna i min signatur har det fungerat klockrent med OS X, har inte haft nå stora problem vid någon uppdatering än så länge förutom att man lär byta sleepenabler för att sleep ska fungera korrekt.

Visa signatur

PC ASUS ROG STRIX Z390-F | i9 9900K | Gigabyte 1080 8Gb | Corsair 8GB x 2 | Corsair 650w | Fractal Design Define R3 | Windows 10 |

Permalänk
Medlem

Här har du en länk med mycket info: http://tonymacx86.blogspot.com/
Där hittar du alla filer för Moderkort och sånt som du behöver samt rekommenderad hårdvara att använda.

Behöver du ett nätverkskort (plockat från en iMac) så kan du PMa mig