Ska den bara hänga sådär?

Permalänk
Medlem

Ska den bara hänga sådär?

Hej, byggde min första dator 3 månader sedan och nu undrar jag en sak om den, mitt grafikkort är http://www.inet.se/artikel/5409147/xfx-radeon-hd6870-1024mb och det jag undrar är om den bara ska hänga sådär? Jag satte i den i PCI 2.0 slotten och sedan 2 skruvar där bak i datorn chassi, den går liksom att röra på när den hänger där, och det känns inte optimalt. Förslag om vad jag gjort fel/ om jag gjort rätt och det ska vara så blir jag jätte tacksam för! Tack på förhand.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk

Ta ett foto inne i burken?

Permalänk
Medlem

det kommer, sec

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av klemze:

Ska den bara hänga så där?

Vad då, klagar tjejen?

Grafikkortet ska ju låsas (klickas) fast i pci-e och sedan skruvas fast i bakkanten. Det ska räcka, men visst kommer det inte sitta stenhårt.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Det är ju inte heller meningen att du ska sitta och dra i kortet. Blir det bild på skärmen så sitter det rätt;)

Visa signatur

FD Define XL | Crosshair IV Formula | 1090T @ 4,1GHz | Corsair H70 PnP(insug) | 8Gb Corsair Vengeance @ 1600Mhz-ish | HD6970 2GB @ 925/1400 | Corsair AX850W 80+ Gold| F3 1TB | 3xG2420HDBL @ 6024x1080 Eyefinity | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser PC350 |

Dator

Permalänk
Medlem

Det ska ju inte precis vibrera eller något men kortet kommer som tidigare sagt inte att sitta stenhårt. Ganska svårt att göra fel när du sätter in ett grafikkort så skulle nog inte vara några problem ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ska den bara hänga sådär?

Hahahah!

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Avstängd

Ett grafikkort sitter stabilt och det ska inte gå att "vicka på" lr något.
Sätta i det och skruva fast skruvplatserna på pci platserna.

Permalänk
Medlem

Alltså, det går att vicka på, det är därför jag undrar, försöker ladda upp en video :P, vänta en sec grabbs.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=irtMHz1z1zg Där är en video på hur det ser ut, mobba min röst/talfel bäst ni vill ^^

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Skrivet av klemze:

http://www.youtube.com/watch?v=irtMHz1z1zg Där är en video på hur det ser ut, mobba min röst/talfel bäst ni vill ^^

Såg väl lite löst ut, men så länge du inte kan dra ur det utan att ta bort skruvarna så skulle jag inte oroa mig då det inte kan lossna.

Visa signatur

"Music expresses that which cannot be said and on which it is impossible to be silent." - Victor Hugo
- Beyerdynamic DT770, Pro-Ject Head Box II, Asus Xonar DX -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Prudo:

Såg väl lite löst ut, men så länge du inte kan dra ur det utan att ta bort skruvarna så skulle jag inte oroa mig då det inte kan lossna.

Det känns som att det sätter så mycket tryck på PCI-E slotten, hela kortet hänger ju typ i där, gillar dessutom inte att kortet inte är plant, det är liksom lite skevt pga att det hänger sådär.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk

Jag har ett Gtx 460 OC Och de hänger lika löst å har gjort över ett år utan problem. Mitt är dock lite lättare en ditt men inte haft några problem med det. Det är rejäl sving i den kanten du peta på i mitt kort.

(bild ) http://www.google.se/imgres?q=Gtx+460+oc&um=1&hl=sv&sa=N&biw=...

Permalänk
Medlem

Sjukt rolig titel på tråden! xD

Skämt åsido... Verkar ofta som att det blir sådär med tyngre kort. Jag drog strömkablarna på ett sånt sätt att dom lyfte upp den änden av kortet lite, men så länge man inte märker några problem så är det nog lugnt.

Skulle dock ta loss kortet om du ska transportera datorn långt eller så ^^ Vill ju inte att det ska stå och gunga nån längre tid.

Visa signatur

Case: Hyte Y40 MoBo: Gigabyte Z790 Aorus Elite AX CPU: Intel Core i7 13700k Cooler: Arctic Liquid Freezer II 280mm GFX: Asus GTX 4070 Super Dual OC RAM: 64 GB Corsair Vengeance 6000 MHz SSD: WD Black SN850X 1 TB PSU: be quiet! Pure Power 12 M - ATX 3.0 - 850W Monitor: LG UltraGear 27GP850