Ännu en ”sista kollen” tråd, dator ~12000

Permalänk

Ännu en ”sista kollen” tråd, dator ~12000

Då var det dags!

Följande delar beställs snart:
CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz
Moderkort: MSI Z68A-GD65 (G3) Socket 1155, Z68, ATX B3 (Stöd för Ivy + 2xPCIx16 3.0 slots)
RAM: Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP
Kylpasta: Arctic Cooling MX-2 kylpasta, 4g
CPU Kylning: Noctua NH-D14
Grafik: Asus GTX570 1280MB PCI-E DC
Chassi: Fractal Design Arc Svart
PSU: Corsair AX 850W
SSD: HDD-SSD Crucial m4 128 GB
HDD: Seagate 2TB Barracuda® Green SATA-600, 5900rpm, ST2000DL003, 64MB

Som synes har jag lagt en hel del extra pengar på att få bra kylning och en så låg ljudnivå som möjligt.
Slutpriset för detta blir 11819 Kr från CDON och Inet med swec rabatt.

Något ni tycker ser tokigt ut :)?

Visa signatur

sysl....
Bygg din egen router med pfSense
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Jag är inget proffs men skulle säga att de ser bra ut

Permalänk
Medlem

Skulle inte kunna bygga det bättre själv!

Det grafikkortet fungerar och datorn du har byggt ser väldigt "SLI-ready" ut. Men vid SLI så är det verkligen inte bra och ha ett grafikkort som tar upp 3 pci-e platser. Bättre och satsa på något som tar upp 2 stycken, eller referenskylare!

Permalänk
Skrivet av qaws:

Skulle inte kunna bygga det bättre själv!

Det grafikkortet fungerar och datorn du har byggt ser väldigt "SLI-ready" ut. Men vid SLI så är det verkligen inte bra och ha ett grafikkort som tar upp 3 pci-e platser. Bättre och satsa på något som tar upp 2 stycken, eller referenskylare!

Jag ville ha Asus eller MSI Twin Frozr II just p.g.a kylaren som ska vara väldigt tyst. Gjorde avvägningen mellan Asus kortet som tar upp 3 slots och att välja ett 2 slots som låter mer
Tanken är att om jag någon gång i framtiden ska köra SLI blir det att köra detta kort på den undra PCIE slotten och sedan köra ett 2slots kort på den övre.

Visa signatur

sysl....
Bygg din egen router med pfSense
Citera för svar!