Noctua ger ut gratis fästen för Intel LGA 2011

Permalänk
Melding Plague

Noctua ger ut gratis fästen för Intel LGA 2011

Den som äger en kylare från Noctua och planerar att uppgradera till Intel Sandy Bridge-E kan få en gratis fästanordning för nya sockel LGA 2011.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Fin service!

Visa signatur

5G 9900k < EKWB LC > RTX2080S | Corsair 32GB C16@3.4G
Asus Z390-F | Seasonic Focus Platinum 750W | XB271HU
970EVO 500GB | Sennheiser HD650 + LCX+SDAC | 20TB TrueNAS Core

Permalänk

Sånna företag som bryr sig om kunderna, det gillar vi! Tummen upp för detta!

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk
Medlem

Vi får hoppas andra tillverkare följer Noctua

Visa signatur

if it ain't broke, don't fix it

Permalänk
Medlem

Trevligt företag det där. Det här lär ju minska kostnaden för en uppgradering till SB-E med nån procent eller så!

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Trevligt!

Visa signatur

ASUS P8P76-Pro | i7 2600k | 8GB Corsair XMS3 | Gigabyte 6970 | 2x Samsung Spinpoint 1TB | Corsair Obsidian 800D | Corsair HX 750w |

Permalänk
Medlem

Trevligt fint att dom faktiskt bryr sig om kunderna :)!

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Hjälpsam

Onekligen fin service.
Noctua kostar lite mer men verkar riktigt bra, jag kommer få hem en via posten i eftermiddag, det ser jag fram emot.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Synd bara att (antagligen) väldigt få kylare från företaget kommer att passa till sockelns layout :/ Bra kundservice och goodwill från Noctua som vanligt.

Permalänk

Service!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem

Heder åt denna service.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

väldigt trevligt, och det är ju sådan service som företag ska ha till sina kunder!:)

Även om jag inte har varken nocuta eller 2011 socket, så är det väldigt trevligt!:D

5/5 i service... fast det var i galleriet kanske:P:D

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Det är väll bra fast... Varför har man inte bara en standard för passformen?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Det var väl noctua d-14 som inte skulle få plats på sandy bridge-e ändå?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Gjorde samma sak med min kylare från Noctua när jag gick från AM2 till AM3.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk

Rätta takter!

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk

Bra av Noctua!

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Medlem

Fästanordningen på min NH-U9B passade inte när jag uppgraderade från intel 775 till 1155. Gjorde en beställning på ny fästanordning och inom 2 veckor kom den med posten.
Enkelt och smärtfritt. Grym kundvård. Sådana små saker gör att man fortsätter att handla Noctuaprodukter.

Webhallen ville sälja den till mig för en hundring.

Permalänk
Medlem

Fantastiskt fint gjort av Noctua!

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus III Formula | Processor: Intel i7 860 @ 3.82GHz | Minnen: 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz | Grafikkort: XFX 5870 1GB | Kylare: Noctua NH-D14 | Nätagg: Corsair HX850W
Moderkort: MSI 880GMA-E45 | Processor: AMD Athlon II x2 245e | Minnen: 4GB Dominator GT 1600MHz | Kylare: Scythe BIG Shuriken | Nätagg: Seasonic X-Fanless 400W | 12TB

Permalänk
Medlem

Väldigt fin service.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det är sånt här som gör att man gillar ett företag!
Tycker fler kan ta efter exempel som detta.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Den som behöver en passande fästanordning till LGA 2011 behöver endast fylla i ett formulär på företaget webbplats och bifoga bilder på kvitton för processorkylaren och moderkortet, alternativt processorn.

Synd att man inte sparat kvittot för processorkylaren då.

Permalänk
Medlem

Trevligt

Äger en D-14, men jag tror inte att jag ska uppgradera till ivy bridge, känns rätt ovärt ifrån en i7 920.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Avstängd

Just därför köpte jag min noctua för dom gjorde detta förra gången med.

Visa signatur

P182. i5 750@4,01. 5770. 4GB corsair 1600mhz. win7 ultimate 64.X-25 g2 160GB. noctua nh-u12p.
Foto: D5100. 18-55mm.50mm1,8. sb800.

http://corruptio.blog.com/

Permalänk
Medlem

Vad fint. Jag funderade på det här senast igårkväll innan jag skulle sova. Att tänka på lättklädda pojkar/flickor funkar för vissa, processorkylare för min del, okej?
Då är ju frågan om NH-D14 lär få plats? Jag har ju lågprofilsminnen, så hoppas kan man ju.

Skrivet av vikham:

Trevligt

Äger en D-14, men jag tror inte att jag ska uppgradera till ivy bridge, känns rätt ovärt ifrån en i7 920.

Fast det är ju inte det saken gäller? Och den har redan fästen för lga1155.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Det är väll bra fast... Varför har man inte bara en standard för passformen?

Det har man. Problemet är att den "Standarden" är definierad enligt de olika socklarnas standard. Det leder till att en kylare anpassad för en viss sockel inte är optimal i en annan, och rent av inte alls går att använda i en tredje...

Skrivet av Verminator:

Synd att man inte sparat kvittot för processorkylaren då.

Följ länken. Det framgår av deras formulär att det även går att bevisa ägarskap via foto av kylare, och ID handling med läsbart namn.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Avstängd

Det är nice!

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Det har man. Problemet är att den "Standarden" är definierad enligt de olika socklarnas standard. Det leder till att en kylare anpassad för en viss sockel inte är optimal i en annan, och rent av inte alls går att använda i en tredje...

Följ länken. Det framgår av deras formulär att det även går att bevisa ägarskap via foto av kylare, och ID handling med läsbart namn.
B!

Härligt! Då kommer jag kunna behålla min kylare när jag ska uppgradera.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bra service.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Niclas:

Fin service!

Skrivet av Bordsvatten:

Sånna företag som bryr sig om kunderna, det gillar vi! Tummen upp för detta!

Sådana här företag (rent metaforiskt nu:)) kan man bli väldigt kär i just för att:

a) det är en bra service
b) det är så ovanligt med serviceinriktade företag.

Det är ju av dessa "Inet liknande" företag (till policyn sett) som man borde handla av även om de skulle råka vara någon krona dyrare.:)^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!